• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MariaOchNiklas

Men fetaost får man äta bara den är pastöriserad så inget att oroa sig föt där

Peak skrev 2013-08-16 13:50:56 följande:
    nä jag tror inte du behöver oroa dig faktisk, i så fall skulle inte frisörer vilja färga håret på gravida och bm skulle avråda det och det skulle stå i info man får och i grav. böcker! Det är så mycket ändå man ska undvika så ha inte dåligt samvete du! Jag har ätit fetaost ett par gånger! Det är väl i så fall ännu värre

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MissKaos

Sluuut.. min fyraåring ville gå på allumn (shopping center) efter glasscafe besök. Jag ville hem han ville kolla lite till. Köpte mammamjukisbyxor. Herregud så skönt. Varför har jag jeans? Spinning innan fikat nu somnar jag snart i soffan.. fastnade på jobbet ett tag. Massor av flex att ta ut nu... mkt att göra bara.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Peak
    MariaOchNiklas skrev 2013-08-16 14:49:38 följande:
    Men fetaost får man äta bara den är pastöriserad så inget att oroa sig föt där
    BF 19 DECEMBER ♥♥♥

Ja så är det ju, Det var nog Brie jag tänkte på, det ska man väl inte äta...håller faktiskt inte benhård koll på det där utan har ätit parmaskinka utan att frysa den jag tror inte de där bakterierna är särskilt vanliga, läste under min förra grav om hur många som blir sjuka och det var väl inte ens 10 på ett år, och då var de i en riskgrupp! En bekant var ganska hysterisk med allt man fick äta och inte äta och hennes man och hon höll diskussioner typ varje gång de skulle äta ute/borta, kändes överdrivet tycker jag personligen!
  • Repan

Har så sjukt ont i ena sidan hela tiden, bebis ligger där o trycker mot ngt. Får krypa runt dubbelvikt ibland.

Hen håller mig vaken om nätterna redan. Mellan typ 04:30-06:30, sparkar o knölar. Sjukt jobbigt!

• MariaOchNiklas

Nej, allt är jag inte benhård på. Mem just mögelost är jag noga med att inte äta och insjöfisk. Men har ätit sushi under denna graviditet. Men att få i sig en sak en gång under graviditeten är nog inte så farligt iaf. Tror min man är mer noga än mig på sånt. Ham tyckte inte det va så bra när jag åt från salladsbar från maxi. Men de har ju alltid ny fräsch mat där i varje dag och är ordentligt kallt.

Peak skrev 2013-08-16 19:16:51 följande:
    Ja så är det ju, Det var nog Brie jag tänkte på, det ska man väl inte äta...håller faktiskt inte benhård koll på det där utan har ätit parmaskinka utan att frysa den jag tror inte de där bakterierna är särskilt vanliga, läste under min förra grav om hur många som blir sjuka och det var väl inte ens 10 på ett år, och då var de i en riskgrupp! En bekant var ganska hysterisk med allt man fick äta och inte äta och hennes man och hon höll diskussioner typ varje gång de skulle äta ute/borta, kändes överdrivet tycker jag personligen!

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MissKaos

Sushi är på ok listan numera! Äter det flera ggr/vecka.

Parma tex kan ju innehålla bakterier som man kan få mf av. Värre än att trx få i sig lite fisk av fel sort där det ju är tungmetaller som inye är bra

MariaOchNiklas skrev 2013-08-16 19:55:04 följande:
    Nej, allt är jag inte benhård på. Mem just mögelost är jag noga med att inte äta och insjöfisk. Men har ätit sushi under denna graviditet. Men att få i sig en sak en gång under graviditeten är nog inte så farligt iaf. Tror min man är mer noga än mig på sånt. Ham tyckte inte det va så bra när jag åt från salladsbar från maxi. Men de har ju alltid ny fräsch mat där i varje dag och är ordentligt kallt.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Smulan91
    MissKaos skrev 2013-08-16 20:02:58 följande:

Sushi är på ok listan numera! Äter det flera ggr/vecka.

Parma tex kan ju innehålla bakterier som man kan få mf av. Värre än att trx få i sig lite fisk av fel sort där det ju är tungmetaller som inye är bra

Jag jobbar i charken på Ica och nej , brie borde du inte äta och inte Parma!! Parma är inte tillagat, bara torkat, så chansen på bakterier är jätte stor!

Salladsbaren ska inte va någon fara om butiken sköter det! Man måste ha speciellt certifikat och gå igenom en mängd tester för att ens få ha en salladsbar (vi har precis fått den och jag är ansvarig över den så jag vet)
  • MissKaos

Det gör jag inte heller... lan leva utan det ett par månader

Salladsbaren äter jsg ofta ur. Fräch på butiken jämte jobbet.

Smulan91 skrev 2013-08-16 20:31:04 följande:
    Jag jobbar i charken på Ica och nej , brie borde du inte äta och inte Parma!! Parma är inte tillagat, bara torkat, så chansen på bakterier är jätte stor!

Salladsbaren ska inte va någon fara om butiken sköter det! Man måste ha speciellt certifikat och gå igenom en mängd test

er för att ens få ha en salladsbar (vi har precis fått den och jag är ansvarig över den så jag vet)

• Smulan91

Däremot försöker alla korsfästa mig nu för att jag ätit kräftor? Det står ju på Livsmedelsverket att man får äta kräftor?

Vad är det för hysteri?

• Smulan91

Du får hur många träffar som helst på Google om att man får äta kräftor?jag hänger inte med :(

Svar på tråden December bebis 2013