• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Det är ju nyttigt? Skriv ut livsmedelsverkets rek för gravida och ge dom?

Smulan91 skrev 2013-08-16 20:41:39 följande:
    Däremot försöker alla korsfästa mig nu för att jag ätit kräftor? Det står ju på Livsmedelsverket att man får äta kräftor?

Vad är det för hysteri?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Smulan91
    MissKaos skrev 2013-08-16 21:05:45 följande:

Det är ju nyttigt? Skriv ut livsmedelsverkets rek för gravida och ge dom?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Ellerhur?

Får nästan göra det :)
  • MissKaos

Plocka ner den i tfn och visa...

Smulan91 skrev 2013-08-16 21:12:30 följande:
    Ellerhur?

Får nästan göra det :)

• Smulan91
    MissKaos skrev 2013-08-16 21:13:58 följande:

Plocka ner den i tfn och visa...

Ja Livsmedelsverket kan ju inte ha fel? Det som står där gäller ju alla?
  • MariaOchNiklas

Vet att man får äta sushi. Men när jag väntade första för ca 2 år sedan fick man inte äta sushi därför skrev jag att jag ätit det under denna graviditet. Sallad från maxi är supergott även sushi är så gott

MissKaos skrev 2013-08-16 20:02:58 följande:
    Sushi är på ok listan numera! Äter det flera ggr/vecka. Parma tex kan ju innehålla bakterier som man kan få mf av. Värre än att trx få i sig lite fisk av fel sort där det ju är tungmetaller som inye är bra
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Jag har ätit kräftor för att det står att det är ok. Ska äta det imorgon igen lita på din kunskap det du vet. Be dem sök på livsmedelverket som är så oroliga över det.

Smulan91 skrev 2013-08-16 21:18:42 följande:
    Ja Livsmedelsverket kan ju inte ha fel? Det som står där gäller ju alla?

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • mammatilltvå85

jag har varit extremt noga med vad jag ätit denna graviditet. Så var jag inte de andra två gångerna. Det är jobbigt att "nojja" och jag saknar viss mat massor. Önskar jag kunde ta det lite mer "chill" men jag vet att jag hade mått sämre och oroat mig mer om jag inte undvikit det man "bör" + lite extra...

Var och en känner ju vad man mår bäst av att göra....tycker man ska lita på sig själv. Vill man äta ost gör man det, vill man inte äta nåt gör man det. Klart det går bra för 99,99 % ändå, men vet man med sig att man bara skulle oroa sig av att ha ätit lite ost är det ju knappast värt det. Är man inte en sån som oroar sig så mycket så ska man njuta av osten=) Så tänker jag...

Har en lista i datorn med maträtter och livsmedel som jag ska FROSSA i direkt när jag kommer hem från bb. Längtar!!    

• Smulan91
    mammatilltvå85 skrev 2013-08-17 01:39:11 följande:

jag har varit extremt noga med vad jag ätit denna graviditet. Så var jag inte de andra två gångerna. Det är jobbigt att "nojja" och jag saknar viss mat massor. Önskar jag kunde ta det lite mer "chill" men jag vet att jag hade mått sämre och oroat mig mer om jag inte undvikit det man "bör" + lite extra...

Var och en känner ju vad man mår bäst av att göra....tycker man ska lita på sig själv. Vill man äta ost gör man det, vill man inte äta nåt gör man det. Klart det går bra för 99,99 % ändå, men vet man med sig att man bara skulle oroa sig av att ha ätit lite ost är det ju knappast värt det. Är man inte en sån som oroar sig så mycket så ska man njuta av osten=) Så tänker jag...

Har en lista i datorn med maträtter och livsmedel som jag ska FROSSA i direkt när jag kommer hem från bb. Längtar!!    

Haha Gud vad kul att du redan hunnit göra en lista. :)

Ja, jag tror också att folk får göra sina egna uppfattningar av vad dom ska äta och inte äta. :)
Svar på tråden December bebis 2013