• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar

Jag har gått upp 10 kilo i vecka 24 :)

2 kilo mindre än förra graviditeten.

Jag går nog upp omkring 20 kilo den här graviditeten också. Och de försvinner säkert snabbt igen ????

• Felinne
    Florida skrev 2013-08-17 23:13:16 följande:
    Någon som kan dela med sig om hur mycket dem gått upp nu när det var invägning ? Känns som jag bara flyger upp i vikt... är magen större nu än med bebis nummer 1 ? :O så mycket tankar om hur andras andra graviditeter är om jag är ensam eller om det är fler hihi Tacksam för svar kram
    Jag är kvar på ungefär samma som innan jag blev gravid men om jag ska räkna från inskrivningen kanske det är 2kg eftersom jag var ganska uttorkad vid inskrivningen. Fast så små variationer räknar jag inte direkt med eftersom jag vet att jag före jag blev gravid kunde pendla nästan 3kg på en dag beroende på vilken tid på dygnet jag vägde/väger mig. Så det är först när vågen visar +4kg som jag kan börja ta det på allvar. Gick in i v.23 idag, första barnet, första graviditeten. Spännande att det är så olika
  • Tessia
    Någon som kan dela med sig om hur mycket dem gått upp nu när det var invägning ? Känns som jag bara flyger upp i vikt... är magen större nu än med bebis nummer 1 ? :O så mycket tankar om hur andras andra graviditeter är om jag är ensam eller om det är fler hihi Tacksam för svar kram

Jag ligger ca 1-2 kg minus men beror på att jag hade så kraftigt illamående i början och gick ner 6 kg. Nu har jag gått upp de flesta av dessa kg igen men ligger fortfarande strax under inskrivningsvikt. Misstänker dock att jag kommer att gå upp en del framåt ;)
  • MariaOchNiklas

Mitt andra barn är på g. Vid inskrivningen i v 12 va det plus minus noll i vikt. Nu i v 23 så har jag gått upp 2,8 kg totalt. Magen blev större fortare men är typ lika stor nu som när jag väntade ettan. Vid samma tidpunkt med vikt med ettan så hade jag gått upp 7-8 kg redan.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MissKaos

+12i v 25. För mkt mao.. från inskrivn till nu +9

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tuttiluttan

Jag har änsålänge gått upp ca 11-12kg. På tisdag är de dags för bm så då får jag domen om jag gått ännu mer...

Jag bara springer iväg när de gäller de..

Men min lilla guldklimp verkar trivas, för varje vecka som går känner jag av henne mer o mer! Nu känner till o med mannen henne! Vi har så mysigt om kvällarna när hon är mest aktiv!

Massa klappande, skratt, kramar, tårar!! Är så glad att jag fick uppleva detta, drömmen va nästan helt släckt men då plötsligt hände de

Kommer nog sakna magen sen

• MissKaos

Vi startar en diettråd sen.. jag gick upp massor sist och innan nya bebisen var jag smal.

Tuttiluttan skrev 2013-08-18 08:53:40 följande:
    Jag har änsålänge gått upp ca 11-12kg. På tisdag är de dags för bm så då får jag domen om jag gått ännu mer...

Jag bara springer iväg när de gäller de..

Men min lilla guldklimp verkar trivas, för varje vecka som går känner jag av henne mer o mer! Nu känner till o med mannen henne! Vi har så mysigt om kvällarna när hon är mest aktiv!

Massa klappande, skratt, kramar, tårar!! Är så glad att jag fick uppleva detta, drömmen va nästan helt släckt men då plötsligt hände de

Kommer nog sakna magen sen

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Var smal innan jag blev gravid första gången! Gick upp 35 kilo då med dottern. Gick ner 38 kg och var smal och vältränad innan jag blev gravid nu med nummer två. Vikten har rusat iväg. Idag är jag i v 25 och vikten är +12 kg. Hoppas inte det blir 35 kg denna gången. Lever enligt viktväktarnas koncept annars och promenerar ca 3 mil/v. Cyklar och är aktiv. Kommer göra så efter barnet kommit så jag kommer i form igen. Snabbt. Hatar att se ut så här.

• mallabralla

Någon som kan dela med sig om hur mycket dem gått upp nu när det var invägning ? Känns som jag bara flyger upp i vikt... är magen större nu än med bebis nummer 1 ? :O så mycket tankar om hur andras andra graviditeter är om jag är ensam eller om det är fler hihi smile1.gif Tacksam för svar kram

V 24 och har gått upp 3kg.
  • Cornelia 084

Vecka 23, andra barnet, och vågen visar på en viktuppgång på 6-7 kg. [img=/gallery/image/5130673/phpt0PE6911296.jpg]

Svar på tråden December bebis 2013