• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • AnnaKaffekanna

Hej allihopa! Det blir långt mellan gångerna här inne Hoppas det är bra med er alla!
    Själv har jag sovit riktigt dåligt på senare.. Dante, min yngsta son, har sovit så dåligt och vaknat hela tiden om nätterna.. Är i vecka 22 nu och magen den växer! :)

• Plopps80

Jösses vad min bebis är vild i magen numera. Han rör sig oavbrutet och sparkar så det kan göra ont. Känns som han är överallt. Hickar gör han hela tiden också. Det är verkligen mysigt. Men liiite lugn och ro hade inte suttit fel. Tror jag har en busig liten där inne.

• nyttliv85

Fick just ett samtal från försäkringskassan, min graviditetspenning har blivit godkänd :) Å så lättad, vetskapen att man slipper slita på jobbet med tunga lyft och dylikt de två senaste månaderna är himmelsk! 

Fina magar ni har tjejer!  

• Plopps80
    nyttliv85 skrev 2013-08-20 11:21:58 följande:
    Fick just ett samtal från försäkringskassan, min graviditetspenning har blivit godkänd :) Å så lättad, vetskapen att man slipper slita på jobbet med tunga lyft och dylikt de två senaste månaderna är himmelsk!  Fina magar ni har tjejer!  

Grattis skönt. Väntar på mitt beslut men var så sen med att skicka in pappren så det lär dröja. Chefens del har jag inte fått skickat ännu.
  • MissKaos

Härligt!

nyttliv85 skrev 2013-08-20 11:21:58 följande:
    Fick just ett samtal från försäkringskassan, min graviditetspenning har blivit godkänd :) Å så lättad, vetskapen att man slipper slita på jobbet med tunga lyft och dylikt de två senaste månaderna är himmelsk! 

Fina magar ni har tjejer!  

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Vad ska man ha med i sin ansökan?! Går å funderar starkt på att söka. Det är tuffare än jag trott att vara tillbaka på jobbet! Har bland annat några barn med behov hos oss. Å det är långa dagar med mkt lyft.

• MissKaos

Åhhh måste tipsa. . Var på Bytingen idag på byxjakt till stora killen. Baby avd där är välfylld nu med mkt som jag hade velat ha.. för alla son gillar beg barnkläder är det en guldgruva massa pop molo lindex etc. Klart värt ett besök. Full cykelkorg hem!

1 nova star jeans och ett pa lindex mjukisar till stors killen. 2 bodys pop resp molo och en heldress molo samt ett par mjukisjeans pop baby 550kr.. hade lätt kunnat gå loss på lika mkt till.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

V 25. Många kommentarer om min STOOOORA mage. Ska till BM imorgon och då mäter hon SF måttet. Ska bli skönt för jag blir nervös av det där med förstor mage. Det skulle ju då innebära för mkt fostervatten tex, och det kan då tex bero på vattenskalle som kan bero på.. Ja ni fattar. Min hjärna går tokig!
Svar på tråden December bebis 2013