• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Förstaförsökaren26

Nu börjar det verkligen hända grejer! Känner av lillen mer för varje dag som går. Dock så har bara sambon kunnat känna en gång. Bilden tagen idag. Magen bara växer å växer + ca 9-10kg [img=/gallery/image/5130711/phpIpwWQ541333.jpg]

• mamma till oliver

I v 22 hade jag gått upp 3 kg nu har vi varit på Rhodos i vara gottat oss :) så får se vad vågen visar i v23 :) hade nog gått upp en 10 kg med mina 2 tidigare barn så hoppas på mindre denna gång :) gick upp alldeles för mycket dom förra gr .. Var jobbigt o bli av med :(...

• Plopps80

Min lilleman är riktigt aktiv känner hans kroppsdelar och han sparkar väldigt mycket. Träffade en 1 vecka gammal bebis igår och det är ju något magiskt. Längtar efter min lille plutt.

• FiaFunderar

Idag drog jag och sambon till elljusspåret och joggade :)

Jag var inställd på att gå rundan men jag provade att jogga sakta sakta och det gick bra :)

Kändes nästan som en befrielse att rör sig. Jag hade foglossningsbältet på och det gjorde faktiskt inte ont i fogarna :)

Det var väldigt bra terapi för mig som har en jobbig graviddepression just nu!

• MissKaos

Min fyraåring sitter och är arg. Nagellacket har gått sönder. Glittertatueringeb i pannan blev bra iaf

Jag är helt slut. Ont. Varit för aktiv i helgen.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Cecilialia

Vägde mig idag och vågen visade 63. Har gått upp 10kg och är i v. 25

• MissKaos

Åhh springa! Var försiktig bara så det inte straffar sig efteråt medkvarstående fogproblem om du har det nu. Endorfiner är brs mot depression och motion är en rekommendera behandlig så kör på om drt hjälper!

FiaFunderar äskrev 2013-08-18 18:20:41 följande:
    Idag drog jag och sambon till elljusspåret och joggade :)

Jag var inställd på att gå rundan men jag provade att jogga sakta sakta och det gick bra :)

Kändes nästan som en befrielse att rör sig. Jag hade foglossningsbältet på och det gjorde faktiskt inte ont i fogarna :)

Det var väldigt bra terapi för mig som har en jobbig graviddepression just nu!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar

MissKaos:

Jag kände verkligen att jag mådde bra för en stund och det är ju underbart!

Men som du säger så måste jag vara försiktig om fogarna. Jag känner inte mer idag än vad jag brukar men jag ska vänta ett par dagar i alla fall tills jag provar igen.

Svar på tråden December bebis 2013