• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    FiaFunderar skrev 2013-08-19 07:52:43 följande:
    MissKaos:
    Jag kände verkligen att jag mådde bra för en stund och det är ju underbart!
    Men som du säger så måste jag vara försiktig om fogarna. Jag känner inte mer idag än vad jag brukar men jag ska vänta ett par dagar i alla fall tills jag provar igen.

Ja, som sagt motion är rekomenderat vid lätt till måttlig depr som behandling. Så det är evidensbaserad behanding! Finns ju fler motionssätt om du vill variera dig och inte bara springa..

Jag känner mig som en klump nu Jättejobbigt med alla dessa +kilon. Tungt att röra sig, sen kan jag ju inte göra allt pga fogarna. Ffa den i ryggslutet. Tröstäter lite.. M&M´s framför tvn igår. Det hjälper ju lixom inte till.. Na har jag inte gått upp lika fort iaf *peppar peppar* ökat från +11 till +12 på 3 veckor vilket väl får ses som ok  va? Tänk om man kunde hålla det till 1kg/månad nu *suck* Blir lite låg av att ha ont och  en hel del sd. På torsdag åker vi till Kreta. Ska bli SÅ skönt!! En veckas semester. Massa god mat så där lär man ju öka i vikt.. Gick upp lite förra året när vi var på samma hotell men då sprang jag ju bort det när vi kom hem!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Fröken Ö

Jag har gått upp 7 kg i v. 24. Gick dock inte upp så mycket de första evckorna utan den mesta viktökningen har kommit från v. 16! Vissa veckor gick jag upp 1 kg/vecka men nu verkar det ha lugnat ner sig lite. Blev lite rädd att viktökningen skulle fortsätta i samma takt, då kommer jag sluta på 25 kg=)

• Plopps80

Fick en chock nu. Enligt vågen har jag gått upp 14 kg. Men har kläder, klocka och har druckit 0,5 l samt ätit frukost. Väger mig alltid naken innan mat och dryck så det kan ju inte stämma. Men 13 kg är det säkert. Börjar få ångest fullkomligt. Hur fan ska det sluta??? Gode värld. Tycker inte att jag är så tjock men det är jag nog vill gå och gömma mig. Gud skulle inte vägt mig. Blev iskall. Börjar ju jobba på ett nytt ställe i dag. Behöver självförtroende inte ett sånt slag i ansiktet. Fuck :-/

• Plopps80

Dessutom ser det värre ut IRL än på bilden. Det är de allra värsta. Nä förlåt för mina inlägg nu ska jag åka och jobba och inte överta hela tråden. Fick bara en chock.

• MissKaos

Du får ta bort 2kg minst

Plopps80 skrev 2013-08-19 09:13:09 följande:
    Fick en chock nu. Enligt vågen har jag gått upp 14 kg. Men har kläder, klocka och har druckit 0,5 l samt ätit frukost. Väger mig alltid naken innan mat och dryck så det kan ju inte stämma. Men 13 kg är det säkert. Börjar få ångest fullkomligt. Hur fan ska det sluta??? Gode värld. Tycker inte att jag är så tjock men det är jag nog vill gå och gömma mig. Gud skulle inte vägt mig. Blev iskall. Börjar ju jobba på ett nytt ställe i dag. Behöver självförtroende inte ett sånt slag i ansiktet. Fuck :-/

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Nov13

Jag tycker du ser sund och fräsch ut!!
    Men förstår din känsla. Har gått upp 13 kg och är i vecka 26(25+4). Min bm tycker dock det är toppen. Hatar det men det är ju värt det. Jag är dock deppig då det verkar som om jag får lägga träningen på hyllan nu. Varit väldigt aktiv fram till för två veckor sen då jag fick ont i magen och onda sd. Räknar med att gå upp 25 iaf. Orättvist då jag tränat mycket (6h/veckan plus 5-9mil promenad i veckan) och kämpat så jäkla hårt med maten. Haft full koll på mina kcal men kroppen har tydligen bestämt sig för att gå upp så här mycket. Hoppas jag kommer i form snabbt igen sen.

Lycka till på första dagen!! :)

• nyttliv85
    Plopps80 skrev 2013-08-19 09:17:35 följande:
    i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/nu... Röven är större än magen. Armarna är som ett par lår. Fy fan. Vill bara gråta. Hoppas barnet kommer tidigare så jag slipper gå över. Annars kan jag hälsa hem

Du är jätte fin! Och du, släng ut vågen, det blir dom det blir ändå...vägen bara ställer till det, i alla fall för mig! Du gör så gott du kan!

Ha en bra dag på jobbet nu! 
Svar på tråden December bebis 2013