• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Tuttiluttan
    Mirella85 skrev 2013-09-04 20:52:24 följande:

Okej.. ja träffa en gravid som skulle ha nu i okt och hon fick två men hon var inte överviktig. men kanske va hon redan lovad två innan dom bestämde sig till ge ett bara. el så beror det på hos vem man går i Malmö.

Tycker det är tråkigt dom har tagit bort det andra.

Har värdenst underbaraste son
    Jag vet oxå en som föder i okt som fick 2 ( kanske samma ) hon blev inskriven i maj tror jag de va! Jag blev inskriven i juni och då vart de borttaget!

Vi har bokat ett 3D på Emmaklinken i Malmö, vi kunde inte låta bli

Jag är överviktigt men har inte fått ngt extra för de.
  • sarak

Usch, har fått så mycket flytningar. Vattniga och äckliga. Var nästan lite orolig att jag läckte fostervatten, så bad läkaren kolla när jag var inne på fl i måndags. Det var väldigt svårt att förstå vad han sa, men han sa iaf att det inte var någon fara. Måste ha trosskydd då det fullkomligt rinner ibland. Har aldrig haft rikliga flytningar, känner mig så ofräsch. Har haft 2 svampinfektioner under graviditeten också, och kommer nog bli fler nu med trosskydd+att jag vill tvätta mig hela tiden Hoppas det bara är en övergående period.

• Plopps80
    moruri skrev 2013-09-04 21:17:40 följande:
    Haha, tabu ;) Andra får gärna önska sina egna barn, gillar bara inte när de önskar vad MINA barn ska bli! :)

Verkligen!!! Min moster är jättebesviken att jag ska få en son. Hon önskar jag skulle få en tjej till. WTF?? Blev skitsur när hon sa det.
  • Peak
    Plopps80 skrev 2013-09-04 18:52:28 följande:
    Ang omföderskor som har alla svar och är negativa måste jag bara säga att nä det är ingen dans på rosor att vara gravid, föda barn och ta hand om en nyfödd. Varför ska man bara få skriva om gulliga mysiga saker? Det bästa hade varit att starta en bf dec för de som väntar första barnet och en för omföderskor. Man har nog som omföderska mindre krav på att allt ska vara puttinuttigt hela tiden och man har ett behov av att prata om allt jobbigt. Skär sig nog lite mellan första och omföderskor. Man vill väl gärna att allt bara ska vara mysigt och trevligt när man väntar nr 1 men som omföderska vet man att det inte är så....

Fick också känslan av att det bara skulle skrivas positiva saker här så jag skriver inte så ofta av den anledningen! Jag mådde jättebra förra gången jag var gravid, har aldrig mått illa tex och förra var lite foglossning det enda besväret men inte så att det hindrade mig direkt i min vardag! Jag gick på gym och styrketränade fram tills en månad innan sonen föddes - då mitt kort gick ut annars kunde jag ha tränat längre! Den här gången fick jag foglossning på en gång, jag kan Inte ta mina timslånga promenader och jag har varit så trött på grund av brist på järn i depåerna att det har blivit en ond cirkel. Därför kanske jag mår sämre av att gå upp i vikt, jag är van att träna och kan det inte, jag vet att det är inte bara bebis som väger utan en del fett jag inte kan träna bort som jag brukar. Jag jobbar 7,45-16,15 och vill bara gå och lägga mig när jag kommer hem, resten av kvällen har jag ont överallt och jag vill bara tjuta! Jag får ont i magen för jag kan inte gå på toa och det sträcker och drar i magen så jag vill stå och gå framåtlutad hela tiden. När någon frågar hur jag mår svarar jag "bra, lite ont i ryggen.." för man vill ju inte vara negativ eller gnällig... Men vad blir man av allt detta? Det tär ju på en och nej jag är inte mitt vanliga sprudlande jag! Så ja därför undviker jag att skriva här, jag orkar inte låtsas här också, bland människor jag inte ens känner! Det är min man som är mitt stöd, min mamma tänker inte ens på att fråga hur jag mår tror jag, usch nu blir jag gråtmild igen och därmed jäv_igt trött på mig själv och jag bara önskar det är slutet på december!
  • Tuttiluttan
    Mirella85 skrev 2013-09-04 18:08:13 följande:

Jag får gratulera till graviditeten. Ja det är den Mirella du tänker på från lantan smile1.gif .

Jag har gått över till jobba dag sen jag återgick tillbaka till jobbet efter mammaledighet med Alvin. Det är långa dagar men så skönt nu när man ha familj äta middag ihop om kvällarna.

Fk är väldigt hårda så ju mer du beskriver så oftast lättast få det beviljat. ett råd överdriv lite smile1.gif och be gärna din arbetsgivare skriva ett intyg med.

Jag sökte fel första gången och fick det inte beviljat för jag sökte för hot o våld. men det ordna sig sen när jag överklaga och fick veta att min arbetsgivare var tvungen avskriva mig från jobbet när det gäller hot o våld.

Du har som sagt också rätt att ta ut föräldrarledig 60 innan med så om du skulle ångra dig så kan du välja att ta du det dagar istället. om du känner att det börja bli tungt.

Tackar så mycket! De är skam den som ger sig

Grattis själv, du får hälsa grattis till karren

Haha, vilka minnen jag fick nu från lantan

De är snart 10år sen jag sluta där nu!

Ganska komiskt, för när jag börja som väktare så jobba jag stationärt på Lantan, va nattvakten :D haha, ja vad är oddsen på de?

Sen under mina år som väktare så jobba jag i er kommun, träffa på din man nångång.. Tror de va när de va snökaos o han ploga runt på skolor o liknande!

Jag ska fortsätta skriva, min arbetsgivare har skrivit sina papper och där står klart o tydligt att han inte kan omplacera mig, att de förekommer tunga lyft osv..

Så jag tror inte de blir ngr problem, hoppas ju de iaf!

Absolut är de så mycket bättre o komma hem till familjen på kvällen! Ångrar mig inte alls att jag byta till dagjobb, hade gärna stannat på Securitas men lyckades inte få ngn dagtjänst så jag byta helt ist!

Vem är du anställd hos?
  • Plopps80
    Peak skrev 2013-09-04 21:33:21 följande:
    Fick också känslan av att det bara skulle skrivas positiva saker här så jag skriver inte så ofta av den anledningen! Jag mådde jättebra förra gången jag var gravid, har aldrig mått illa tex och förra var lite foglossning det enda besväret men inte så att det hindrade mig direkt i min vardag! Jag gick på gym och styrketränade fram tills en månad innan sonen föddes - då mitt kort gick ut annars kunde jag ha tränat längre! Den här gången fick jag foglossning på en gång, jag kan Inte ta mina timslånga promenader och jag har varit så trött på grund av brist på järn i depåerna att det har blivit en ond cirkel. Därför kanske jag mår sämre av att gå upp i vikt, jag är van att träna och kan det inte, jag vet att det är inte bara bebis som väger utan en del fett jag inte kan träna bort som jag brukar. Jag jobbar 7,45-16,15 och vill bara gå och lägga mig när jag kommer hem, resten av kvällen har jag ont överallt och jag vill bara tjuta! Jag får ont i magen för jag kan inte gå på toa och det sträcker och drar i magen så jag vill stå och gå framåtlutad hela tiden. När någon frågar hur jag mår svarar jag "bra, lite ont i ryggen.." för man vill ju inte vara negativ eller gnällig... Men vad blir man av allt detta? Det tär ju på en och nej jag är inte mitt vanliga sprudlande jag! Så ja därför undviker jag att skriva här, jag orkar inte låtsas här också, bland människor jag inte ens känner! Det är min man som är mitt stöd, min mamma tänker inte ens på att fråga hur jag mår tror jag, usch nu blir jag gråtmild igen och därmed jäv_igt trött på mig själv och jag bara önskar det är slutet på december!

Här ska vi stötta varandra. Jag tycker du ska strunta i att folk enbart att man ska skriva positiva saker här. Att vara gravid kan vara riktigt jobbigt och jag tycker vi ska stötta varandra här. Jag skriver det jag känner vilket inte alltid varit så populärt men jag struntar faktiskt i det. Vill man bara läsa positiva inlägg kan man ju läsa andra trådar som någon skrev. Jag har exakt samma som dig. Det drar och stränar i magen och jag vill också bara stå framåtlutad. Det hjälper att ta ett rejält tag under magen och lyfta upp den men så kan man ju inte gå runt! Tog på mig ett foglossningsbälte och det hjälpte verkligen. Helt otroligt men det lyfte upp magen så det slutade strama. Är väldigt orolig över magen den känns sprickfärdig. Får kommentarer hela tiden verkligen av alla hur stor jag är. Jag är sjukt trött på detta. Inte roligt att gå upp i vikt när man känner sig helt oförmögen att göra något åt saken.
  • MariaOchNiklas

Har oxå bf den 19 december vad roligt att vi har samma dag får se vem som får först jag mår oxå oförskämt bra jämfört med många andra. Har bar lite ont av foglossning ibland men börjar bli lite mer nu. Försöker tänka på hur jag rör mig. Har en del lokalvård på jobbet. De dagarna känner jag av fogarna om jag inte varit aktsam. Kam inte skylla på att min vikt som gör det då jag endast gått upp 3 kg. Lite jobbigt när en del skriver om att om man inte går upp tillräcklig i vikt ( typ 12 kg så får bebisen inte tillräckligt med näring) så blir jag lite orolig. Har haft svårt att gå upp i vikt denna graviditet men äter ändå massa mat. När jag väntade dottern hade jag gått upp minst 8 kg redan och slutade på ca 20. Är rädd att det inte blir så många kg till jag går upp. Mem är övervig sedan innan och försöker intala mig att bebisen tar den näring den behöver även om inte jag går upp. Jag äter ju som sagt ordentligt med mat. Vet du vad ni ska få för kön på er bebis? Kram ♥

Tuttiluttan skrev 2013-09-04 10:01:53 följande:
    De är väldigt skönt att hon rör sig normalt igen, de va hemskt.. Jag visste inte vart jag skulle ringa under helgen, så tanken va att ringa min bm på måndagen. Nu behövdes ju inte de då hon kom igång ordentligt igen på söndagskvällen! Jag ska fråga min bm nästa vecka när jag ska dit om hon har ngt tips till mig som mamma vad jag kan göra för att få igång liten om hon är så stilla igen! Jag har BF 19/12-13 så är i v25. Jag mår annars väldigt bra, när man läst vad andra skrivit så känns de som omår oförskämt bra Sover bra om nätterna ( är uppe engång för o kissa ) Har inte ont nånstans, kanske om jag stått eller gått för mycket så kan jag känna nått litet i fogarna men ytterst lite. Hur mår ni? Bebis o du? Kram ?

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Mirella85

Hehe det minns jag min man berätta att han träffat på dig då när han körde snö..

jag är anställd på svensk bevakningtjänst. varit det snart i 8år.

Sjukt vad tiden går. Skrämmande!

Så borde hitta nått nytt o jobba med. känns som man kan detta nu Hehe..

nej man ska aldrig ge upp sina drömmer och man ska vara så glad att man kan bli gravid och fullföra det. Tyvärr får alla inte den chansen.

underbara känsla se ett plus på graviditets testet efter några månaders försök el till och med år kan det va för andra.

Jag väntar på få ett besked från Fk om mitt beslut. Jag längtar så till att gå hemma igen. trodde aldrig jag skulle trivas så bra av att gå hemma. nu har jag ju Alvin så dagarna går fort .

Tuttiluttan skrev 2013-09-04 21:33:50 följande:
    Tackar så mycket! De är skam den som ger sig

Grattis själv, du får hälsa grattis till karren

Haha, vilka minnen jag fick nu från lantan

De är snart 10år sen jag sluta där nu!

Ganska komiskt, för när jag börja som väktare så jobba jag stationärt på Lantan, va nattvakten :D haha, ja vad är oddsen på de?

Sen under mina år som väktare så jobba jag i er kommun, träffa på din man nångång.. Tror de va när de va snökaos o han ploga runt på skolor o liknande!

Jag ska fortsätta skriva, min arbetsgivare har skrivit sina papper och där står klart o tydligt att han inte kan omplacera mig, att de förekommer tunga lyft osv..

Så jag tror inte de blir ngr problem, hoppas ju de iaf!

Absolut är de så mycket bättre o komma hem till familjen på kvällen! Ångrar mig inte alls att jag byta till dagjobb, hade gärna stannat på Securitas men lyckades inte få ngn dagtjänst så jag byta helt ist!

Vem är du anställd hos?

Svar på tråden December bebis 2013