• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Ireth81
    Mirella85 skrev 2013-09-08 12:16:44 följande:
    gillar inte blöjhinkarna alls.. vi har köpt en vanlig tunna med lock och en sån man öppnar med foten..
    för tänk när du har bajs överallt så kan du inte släppa handen för slänga blöjan hehe..
    plus det luktar i vilket fall som ... inte i början så mycket men när dom börjar äta vanlig mat. så då åker kassen ut varje dag.

Har värdenst underbaraste son <3
    Hmm okej, nej det ligger lite i det haha, får kolla runt lite o se vad jag hittar jo det kan jag tänka mig det luktar inte hallon direkt haha tack för hjälpen
  • Mirella85
    Otåligast skrev 2013-09-08 09:33:19 följande:
    Hej på Er,
    Någon mer än jag som blivit fullkomligt besatt av att få precis allt klart inför bebisens ankomst? Har BF 2 dec så tiden är ju minst sagt på min sida men säg det till min inre jagande röst haha. Har i princip köpt allt nu och listan var lååååååååång. Jeeez - vill inte tänka på vad det här har kostat... Det absolut enda som återstår nu är faktiskt blöjhink men jag har så svårt att välja märke. Tänker att nu när allt är klart så kan jag slappna av och fokusera på att ta hand om mig, träna, yoga och vila + fokusera mer på jobbet som varit rätt eftersatt. Känns bara så olikt mig då jag normalt sett inte är det minsta planerande eller strukturerad... Kom på mig själv med att inte ens lida av att byta sängkläder igår, något jag normalt sett avskyr. Tvärtom så älskar jag allt husligt. Blir lite rädd faktiskt.
    ta det lugnt..
    när bebisen kommer kommer allt falla på plats..
    och tänk på att man behöver inte köpa allt.. kan hända att hälften av det du köpt kommer du inte använda eller bebisen gillar inte det..
    så ha ingen panik

Det  är många som inte använder spjälsäng alls eller skötbordet eller massa andra saker som dom köper..

Har värdenst underbaraste son <3
  • Otåligast
    MissKaos skrev 2013-09-08 10:40:36 följande:
    Jag har städat i klädkammaren. Letat upp alla sängkläder täcken rtc efter sonen tvättar nu vissa saker med vanish hittade fläckar. Packas sen ner på ett samlat ställe on fläckarna går bort.. (ska ju tvättas igen med parfymfritt ) har bf efter dig. Detta är hormoner. Inte jag. Jag har städerska av en anledning.
    Hahaha - så glad att det inte bara är jag!!

• Otåligast
    Ireth81 skrev 2013-09-08 12:08:30 följande:
    Otålgast
    Jag är likadan, har stenhård koll på vad jag behöver och vill helst ha det så tidigt som möjligt. Fick "panik" när jag blev sjukskriven då det stoppa mina planer på hur jag ska fixa allting, och lämna över till maken finns inte på världskartan haha vill ha koll på allting hahaha

Men jag vill kunna njuta i dec när man kan istället för att jäkta runt o köpa allting i dec när all julstressen kommer
    Haha - min stackars sambo bara skrattar och låter mig hållas ännu så länge. Fast jag bävar lite inför vad han kommer att säga när en enorm lastbil levererar typ tre pallar gejor här om några veckor ;). Har beställt det mesta på nätet.
  • Otåligast
    Mirella85 skrev 2013-09-08 12:21:34 följande:
    ta det lugnt..
    när bebisen kommer kommer allt falla på plats..
    och tänk på att man behöver inte köpa allt.. kan hända att hälften av det du köpt kommer du inte använda eller bebisen gillar inte det..
    så ha ingen panik

Det  är många som inte använder spjälsäng alls eller skötbordet eller massa andra saker som dom köper..

Japp - väldigt rädd att det kommer att bli så. Ett exempel är den tokdyra babysittern "Mamaroo" - många bebisar gillar ju inte babysitters alls men inga logiska argument bet - när jag väl hade sett den live fanns ingen väg tillbaka ;).
  • MissKaos

Jo ifs. Fast det kan det nog vara värt. Tänk på hur det blir om du blöder mkt och redan ligger lågt. Be bm om en inj i skinkan annars!

Peak skrev 2013-09-08 12:00:38 följande:
    nä men om man ska dosera fram till förlossningen så blir det en tusenlapp på blutsaft!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

*asg*

Lite länkar! Bilder! Vill se..

Jag har smugit in påsarna hrm. Fast han vae med förra ullaredsturen. Ska ner med mamma i okt. Kommer ju fylla huset fast mkt är förbrukning ifs.

Otåligast skrev 2013-09-08 12:28:12 följande:
    Haha - min stackars sambo bara skrattar och låter mig hållas ännu så länge. Fast jag bävar lite inför vad han kommer att säga när en enorm lastbil levererar typ tre pallar gejor här om några veckor ;). Har beställt det mesta på nätet.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Ireth81
    Otåligast skrev 2013-09-08 12:28:12 följande:
    Hahahahahaha jag kan se det framför mig. Jag har satt shopping förbjud nu i en månad framåt haha ingenting till bebisen hahaha vi saknar nästan bara lite leksaker som man egentligen kan vänta med tills barnet är lite större hahaha
  • Peak
    MissKaos skrev 2013-09-08 12:36:02 följande:
    Jo ifs. Fast det kan det nog vara värt. Tänk på hur det blir om du blöder mkt och redan ligger lågt. Be bm om en inj i skinkan annars!
    ja jag är nog snål på fel saker ibland Flört tänker på allt jag kan få i Ullared för en 1000-lapp istället Skrattande blir kanske en tripp på lördag!
  • moruri

Goldie: haha verkligen!! Ja det får vi hoppas. Var väldigt struligt sist med amningen, lillen gick inte upp tillräckligt så började med tillägg, men då blev han lazy baby som föredrog flaskan ist.. :( jag ska göra så gott jag kan och hoppas på att det fungerar som det ska denna gång. Vet bara att jag inte tänker "straffa" mig själv så hårt denna gång om det kör ihop sig, blev så himla ledsen sist när det inte funkade. :(

Svar på tråden December bebis 2013