• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Ytterplagg strl 56. Vägrar köpa 50... Den yttersta overallen med mörkare blå ärmar är 62/28 det är en såndär microull historia att ha under. Mörkblåa är en windstoperoverall och den jag tor vi kommer ha mest! Tossor och varma vantar att ha när fötter och händer inte går in under överviket längre.

OK alla 50/56 plagg. Ser mer huller om buller ut än vad det är.. Ska ju tvättas och stoppas in i bebisens garderob sedan...
    Massor 6-7 set i 50.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Ireth81
    MissKaos skrev 2013-09-08 14:34:39 följande:

Ytterplagg strl 56. Vägrar köpa 50... Den yttersta overallen med mörkare blå ärmar är 62/28 det är en såndär microull historia att ha under. Mörkblåa är en windstoperoverall och den jag tor vi kommer ha mest! Tossor och varma vantar att ha när fötter och händer inte går in under överviket längre.

OK alla 50/56 plagg. Ser mer huller om buller ut än vad det är.. Ska ju tvättas och stoppas in i bebisens garderob sedan...
    Massor smile1.gif 6-7 set i 50.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Wow du har laddat upp bra
  • MissKaos
    Ireth81 skrev 2013-09-08 14:39:36 följande:
    Wow du har laddat upp bra
    Minns förra kräkbebisen. Läckte på mitten gjorde han med..
    7 set i strl 50. Räknade..  Men han kunde ju lätt spy ner, alt bajsa bröstmjölksbajs så det läckte åt alla håll 3ggr/dag. Och pyjamaser gick minst 2/natt. Även om jag tvättar så ska det ju torka med..

Men JA! JAg har köpt på mig Mycket är köpt beg, det är superbra.. Köper fina beg grejjer, alt på rea,  säljer sedan på tradera. Då kan man ju unna sig att ha en stor garderob till bebis. Köper mkt på Bytingen och hon som har butiken mäter upp alla kläder och märker om efter verklig strl. Det är rätt bra mkt krymper ju när man tvättar det..
  • nyttliv85
    MissKaos skrev 2013-09-08 15:02:46 följande:
    7 set i strl 50. Räknade..  Men han kunde ju lätt spy ner, alt bajsa bröstmjölksbajs så det läckte åt alla håll 3ggr/dag. Och pyjamaser gick minst 2/natt. Även om jag tvättar så ska det ju torka med..

Men JA! JAg har köpt på mig Mycket är köpt beg, det är superbra.. Köper fina beg grejjer, alt på rea,  säljer sedan på tradera. Då kan man ju unna sig att ha en stor garderob till bebis. Köper mkt på Bytingen och hon som har butiken mäter upp alla kläder och märker om efter verklig strl. Det är rätt bra mkt krymper ju när man tvättar det..

oj du har laddat! Jätte fina saker!

Nu blir jag nojig, har bara tre set av 50, 4 av 56... och där tar de typ slut... jo en åkpåse/overall i stl 62 också... Kanske borde investera i en mindre och mer kläder :) 
  • Peak
    MissKaos skrev 2013-09-08 13:44:18 följande:
    Såg jag inte blutsaft på ullared btw?
    haha får väl köpa på mig ett lager där då SkrattandeSolig

• Plopps80

Såååå utmattad! Gick 3,5 timmar på Liseberg igår det var som att springa maraton. Helt slut efteråt. Idag shopping 2,5 timmar och luften har gått ur mig totalt skulle kunna sova flera timmar. Gud! Tröttheten har kommit tillbaka med kraft!Fler som är trötta. Hb 116 så det bidrar väl.

• Mirella85
    Plopps80 skrev 2013-09-08 15:28:10 följande:
    Såååå utmattad! Gick 3,5 timmar på Liseberg igår det var som att springa maraton. Helt slut efteråt. Idag shopping 2,5 timmar och luften har gått ur mig totalt skulle kunna sova flera timmar. Gud! Tröttheten har kommit tillbaka med kraft!Fler som är trötta. Hb 116 så det bidrar väl.
    Du har bra HB för vara gravid. tror i snitt liver gravida på ca 110-120hb
    annars ska man ligga på 120-140.
    Själv kämpar jag och få upp mitt lite.. har alltid haft problem nu sist låg jag på 110hb och det bra för mig. Mitt bästa har varit 118 och då har jag inte ens varit gravid hehe..

Måste fast jag inte är gravid äta jag ca två gånger om året lite extra järn så jag inte svimmar av för lågt hb.

men det tar på krafterna att gå och stå mycket.. nu när man har extra tyng och bära runt på också..
    jag är rätt trött om kvällarna och gå lägger mig väldigt tidigt vad jag hade gjort om jag inte är gravid.

Har värdenst underbaraste son <3
  • MissKaos
    nyttliv85 skrev 2013-09-08 15:09:48 följande:

oj du har laddat! Jätte fina saker!

Nu blir jag nojig, har bara tre set av 50, 4 av 56... och där tar de typ slut... jo en åkpåse/overall i stl 62 också... Kanske borde investera i en mindre och mer kläder :) 

I strl 50 går nog inte så mkt. och man kan ju ta 56 och vika upp ärmar/benslut om det inte räcker runt i tvätten.
    HAr hört folk som kör 62 overall från start och tycker det är ok. Sen är man olika..  men några pyjamaser är nog inte dumt att ha..  JAg vet inte om jag är dum som inte köpte overall i 62 ist. Kanske gör det i Ullared.
    ¨Ser nu att det ligger en heldress (den gröna) i 62 i lådan med. Fast den ser liten ut!

Sen vill jag inte shoppa i julandeln. Räknar med att inte orka med svettiga spårvagnar och trängsel de sista 3 v före BF. Möjligen lite fika eller ngt. Är man då beräknad 7/12 så blir ju mitten av nov stop sas.. Passade på på reorna efter sommaren och köpte på mig grejjer med.
    Jag hade lite tur den där Villervalla overallen köpte jag i outleten. Det har läckt lite lite färg från det mörkbåa till det ljusblåa. Då sålde dom den till 75% rabatt... Gick inte motstå! HAde två overaller till sonen (född jan) en tunn fleece bra i vagnen och en lite tjockare, vet att jag använde båda men det var verklgein en svinkall vinter!
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-09-08 15:28:10 följande:

Wow! Imponernade. Jag hade blivit trött ogravid.
    Men det är ju ett helt ok Hb!
    JAg hade 121 och det är grymt bra..
  • Ireth81
    MissKaos skrev 2013-09-08 15:02:46 följande:

Okej, det är lite det som jag tänker på med.. så man har ombyten på bebisen..menar jag har bf i mitten av dec ca och då är det ju lite för kallt att köra bara blöja.. Rynkar på näsan och kommer det från båda hållen ja då är det inte så lätt då heller..

haha men jag tycker det är mysigt när man har lite mer bebiskläder vill ju inte barnet ska frysa eller så direkt, jag har fått jätte mkt men som jag skrev innan de minsta fattas jag än, åh vad smart.. jag bor i en mindre stad och här är det inte så lätt att få tag på beg så för mig är det tradera som gäller SkrattandeSolig
Svar på tråden December bebis 2013