• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Min var ju så stor! Svårt att veta hur det blir med sånt innan.. nu har jag köpt så får jag ett mindre barn denna ggn har vi att klä på bebisen... sannolikt är väl denna lika stor el större..

Ja dom där spyorna. I urringningen. I soffan. Överaölt. Blöt bebis blir det!

har hittst mina gammla filtar jag klädde in soffan med idag i mitt grejande här. Köpte tunna fleece historier på ullared. Bra köp..

Mimnd inte när vi hade rumpsalvan först tror det var att han bsjsade utan att säga pip en natt. Och blev röd. Sen körde jag mkt med rapsolja ist för barnolja då blev det bättre.

siolina skrev 2013-09-08 19:44:38 följande:
    Vi har faktiskt aldrig behövt använda rumpsalva, vi har haft mycket tygblöjor och låtit henne vara utan ganska mycket.

Däremot var hon liten när hon föddes och vi använde storlek 50 länge. Hon hade drunknat i 56 från början, redan 50 var alldeles för stort från början och vi hade det i mer än två månader, plus att hon kräktes mycket.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • siolina
    MissKaos skrev 2013-09-08 19:58:50 följande:
    Min var ju så stor! Svårt att veta hur det blir med sånt innan.. nu har jag köpt så får jag ett mindre barn denna ggn har vi att klä på bebisen... sannolikt är väl denna lika stor el större..
    Ja dom där spyorna. I urringningen. I soffan. Överaölt. Blöt bebis blir det!
    har hittst mina gammla filtar jag klädde in soffan med idag i mitt grejande här. Köpte tunna fleece historier på ullared. Bra köp..
    Mimnd inte när vi hade rumpsalvan först tror det var att han bsjsade utan att säga pip en natt. Och blev röd. Sen körde jag mkt med rapsolja ist för barnolja då blev det bättre.
    Ja, rapsolja är bra men jag har tyvärr så svårt för hur det luktar. Däremot mandelolja har fungerat bra för oss. Det använder vi fortfarande.

FlanellfIltar och handdukar använde vi i massor, på grund av allt kräkande. Vi fick köpa på oss fler. Hoppas denna bebis inte är lika kräkig!
  • MissKaos

Plastad frotte.. fast det var pgs läckan ur andra ändan det.. åh nu längtsr jag efteg bebis!

Solrosolja är med bra hsr jag hört. Mindre kletigt än raps. Hade aven natusans barnolja i petioder.Inte testst mandelolja. Kördrväven olja på mins stygn efter fl för att dom inte skulle sträcka så. Tipsad av en fyrbsrnsmor. Funkade för mig..

siolina skrev 2013-09-08 20:11:31 följande:
    Ja, rapsolja är bra men jag har tyvärr så svårt för hur det luktar. Däremot mandelolja har fungerat bra för oss. Det använder vi fortfarande.

FlanellfIltar och handdukar använde vi i massor, på grund av allt kräkande. Vi fick köpa på oss fler. Hoppas denna bebis inte är lika kräkig!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Felinne

Hej på er. Jag anmälde mig precis till 8st gravidyogatillfällen med start 1oktober. Känner mig sjukt pepp! Det ska bli så härligt att göra något bra för kroppen igen eftersom jag inte tränat något sedan typ v.12...
    Är det någon här som har någon skönt träningsform ni vill tipsa om som jag kan signa upp på? Tänker att det är lika bra att passa på att anmäla mig till massa saker nu medan jag har peppen uppe :)

• Plopps80

Förra graviditeten tog jag dubbel dos blutsaft och hade ett hb på 134 i vecka 28. Nu tar jag 4 Hemofer varjecdag och har 116 i hb. Tål inga järntabletter som niferex och sånt får också diarréer och hemska magsmärtor. Ska äta upp Hemofer och sedan byta ut mot blutsaft x 2 eftersom jag hade så fina järnvärden sist. Vill inte ha lågt hb på förlossningen om jag skulle förlora mycket blod!

• Plopps80

Nässug är helt oumbärligt säger jag, just i vintertider löper babyn stor risk att bli förkyld och då är den kanon!! Termometer till badet hade jag men använde aldrig. Kände med handen.

• moruri

Min lillkille är förkyld nu men ger han bara saltvatten med pipett. Så rinner allt ut, tänkte köpa nässug innan men läste överallt att de kunde irritera slemhinnorna och förvärra svullnaden... Ja ni ser, alla har så olika åsikter! :)

• MissKaos

Ligger ett pkt klädrr 56 på tradera nu går ut om 7 min ser fint ut. Och billigt.

• MariaOchNiklas

Jag har tyckt nässugen varit toppen. Även använt mig av koksaltlösning i pipett som du köper engångs på apoteket. Varit en stor räddning till många nätter då det varit förkylt här hemma för att få lite sömn. Men smaken är som baken. Man får nog testa sig fram till det som passar bäst till bebisen. Har upptäckt att mina såkallade kärlekshandtag har försvunnit nu under graviditeten. Bebisen verkar "ät upp" kroppen på mig. Va helt annorlunda när jag väntade dottern. Då fastnade allt jag stoppa mig. Fler som blivit så med nr 2 i barnaskaran?

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Mirella85

Jag köpte feber temp som man tar i örat. för min påg har aldrig duktig på vara still så den är snabb o smidig.

sen Alvedon till dom små är kanon och ha ett paket hemma och flytande när dom börja bli lite äldre.

för man vet aldrig när dom blir sjuka.

Har värdenst underbaraste son
Svar på tråden December bebis 2013