• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80

Idag kände jag mig  ganska  fin när jag gick till jobbet. Kom in på det kontoret jag nu sitter på och hann inte mer än säga god morgon till  tjejen som sitter brevid mig innan hon säger "jäklar vad stor du är". Verkligen vad man behöver höra 7:30 en måndagmorgon, (nej man behöver aldrig höra sånt....)  Sa bara att mitt sf mått ligger perfekt och att jag ligger mitt på kurvan. Då sa hon att  man nog glömmer och ja sa jag det tror jag med. Uch orkar inte höra detta hela tiden, blir helt förtvivlad. Hur kan man uppfattas av alla som enorm när sf måttet är perfekt? Försöker peppa mig själv och inte tänka så mkt på detta men hur faan skall man kunna göra det när alla andra lägger fokus på min mage och hur stor jag är? Fan också Skrikandes

• Ireth81
    Plopps80 skrev 2013-09-09 10:27:38 följande:

Idag kände jag mig  ganska  fin när jag gick till jobbet. Kom in på det kontoret jag nu sitter på och hann inte mer än säga god morgon till  tjejen som sitter brevid mig innan hon säger "jäklar vad stor du är". Verkligen vad man behöver höra 7:30 en måndagmorgon, (nej man behöver aldrig höra sånt....)  Sa bara att mitt sf mått ligger perfekt och att jag ligger mitt på kurvan. Då sa hon att  man nog glömmer och ja sa jag det tror jag med. Uch orkar inte höra detta hela tiden, blir helt förtvivlad. Hur kan man uppfattas av alla som enorm när sf måttet är perfekt? Försöker peppa mig själv och inte tänka så mkt på detta men hur faan skall man kunna göra det när alla andra lägger fokus på min mage och hur stor jag är? Fan också Skrikandes

Men jösses, det är bara för man är gravid så ska man fortsätta vara smal o smärt? Jag tycker alla gravida är fina... Och jag vette tusan om jag kunnat hålla tyst om ngn sagt ngt till mig... För jag menar så länge du följer din kurva så är det det viktigaste och att inte bm reagerar. Tycker att har man inget vettigt o säga så kan man lika gärna hålla käften.... ???? Så klappa magen och tänk att du bär ett litet under där inne och låt denna osäkra människa slippa se din irritation. Kram
  • MissKaos

Kolla här..
    http://www.tradera.com/lundmyr-of-sweden-gullunge--auktion_341795_190121573

http://www.tradera.com/polarn-pyret-set-fint-skick-50-56-auktion_341795_190235296

...ojoj man måste akta sig för tradera! Det bits! Ska nu inte handla men för den som är sugen.. Kunde inte låta bli att länka. TÄNK att vi snart sitter med ngt så pluttigt i famnen att det får plats i det där..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Folk är  ONDA!
    Sen, se dig omkring! Värden är full av människor som är vackra med övervikt. Ogravida.
    Säg till att du blir sårad nästa gång!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    Ireth81 skrev 2013-09-09 10:43:12 följande:
    Men jösses, det är bara för man är gravid så ska man fortsätta vara smal o smärt? Jag tycker alla gravida är fina... Och jag vette tusan om jag kunnat hålla tyst om ngn sagt ngt till mig... För jag menar så länge du följer din kurva så är det det viktigaste och att inte bm reagerar. Tycker att har man inget vettigt o säga så kan man lika gärna hålla käften.... ???? Så klappa magen och tänk att du bär ett litet under där inne och låt denna osäkra människa slippa se din irritation. Kram

Alla jag stöter på säger något om magen, alla kommenterar och skrattar. Vissa säger bara oj när jag säger att jag har bf 7 dec. Det börjar tära enormt på mig. Tycker inte själv att jag är enorm men har fått höra varje dag sedan vecka 18 att jag är stor och folk tror jag väntar tvillingar. BM sa att med andra barnet blir magen större pga att livmodern varit uttänjd och man har inte samma muskulatur kvar. Jag låg på 25 i sf mått i vecka 27, perfekt mitt på kurvan. Tycker bara att alla kommentarer gör mig deprimerad och ledsen.
    MissKaos skrev 2013-09-09 10:58:10 följande:

Folk är  ONDA!
    Sen, se dig omkring! Värden är full av människor som är vackra med övervikt. Ogravida.

Ingen tycker jag är stor eller överviktig, ingen i min omgivning kan se att jag gått upp 15 kg men det är magen alla hänger upp sig på. Fattar inte folk att det ligger ett barn där, en hel människa? Blir så trött. Vill bara gå hem.
  • Ireth81
    Plopps80 skrev 2013-09-09 11:22:57 följande:

Alla jag stöter på säger något om magen, alla kommenterar och skrattar. Vissa säger bara oj när jag säger att jag har bf 7 dec. Det börjar tära enormt på mig. Tycker inte själv att jag är enorm men har fått höra varje dag sedan vecka 18 att jag är stor och folk tror jag väntar tvillingar. BM sa att med andra barnet blir magen större pga att livmodern varit uttänjd och man har inte samma muskulatur kvar. Jag låg på 25 i sf mått i vecka 27, perfekt mitt på kurvan. Tycker bara att alla kommentarer gör mig deprimerad och ledsen.
    MissKaos skrev 2013-09-09 10:58:10 följande:
    Folk är  ONDA!

Ingen tycker jag är stor eller överviktig, ingen i min omgivning kan se att jag gått upp 15 kg men det är magen alla hänger upp sig på. Fattar inte folk att det ligger ett barn där, en hel människa? Blir så trött. Vill bara gå hem.
    Jag förstår dig fullt ut, det är så sjukt för så fort man blir gravid så är det precis som okej att kommentera. Jag är iofs överviktig så jag tycker min mage är stor och fick höra av min mammas granne när jag var i 19v "oj det syns ju väl att du har mage, det brukar det aldrig göra när man är rund". Blev ledsen och sa bara "nej, men det kanske är olika, dessutom är jag förstoppad sedan 4dagar tillbaka det kan nog spela in. Men vill du byta?" Hon blev helt ställd och gick in. Det är enda kommentaren jag fått. Men jag tycker att man ska inte kommentera andra människor hur de ser ut. Det är högst personligt, har en arbetskamrat som gått upp lite i sommar som får höra av nästan alla "är du gravid tycker du är lite rund om magen"... Jag blir så irriterad på det.. Men som du säger så Länge du följer kurvan och bm inte säger ngt så tycker jag att folk ska vara tysta.

Annars så kan du dra till med, nej jag var på Ikea i helgen och svalde alla ungar där för att jag kände att jag var lite mager..
  • Trixxin
    Idag kände jag mig  ganska  fin när jag gick till jobbet. Kom in på det kontoret jag nu sitter på och hann inte mer än säga god morgon till  tjejen som sitter brevid mig innan hon säger "jäklar vad stor du är". Verkligen vad man behöver höra 7:30 en måndagmorgon, (nej man behöver aldrig höra sånt....)  Sa bara att mitt sf mått ligger perfekt och att jag ligger mitt på kurvan. Då sa hon att  man nog glömmer och ja sa jag det tror jag med. Uch orkar inte höra detta hela tiden, blir helt förtvivlad. Hur kan man uppfattas av alla som enorm när sf måttet är perfekt? Försöker peppa mig själv och inte tänka så mkt på detta men hur faan skall man kunna göra det när alla andra lägger fokus på min mage och hur stor jag är? Fan också

Hej! Du, och många fler, verkar stöta på många knasiga folk som tror det är ok att påpeka (överdriva) att man blir större som gravid. Jag börjar fundera lite.. Ditt sf mått ligger mitt i kurvan, mitt sf mått ligger fint på den allra hösta kurvan.. Hur gigantisk är då inte jag? Haha :) det roliga är att jag inte tycker jag ser så stor ut, och är det säkert inte heller!!

Fan sträck på er!! Var lyckliga att magen växer och tänk på att de som kommenterar elakt måste vara avundsjuka eller ha svårt för att knipa. Kram
  • Goldie
    Felinne skrev 2013-09-08 20:36:02 följande:
    Hej på er. Jag anmälde mig precis till 8st gravidyogatillfällen med start 1oktober. Känner mig sjukt pepp! Det ska bli så härligt att göra något bra för kroppen igen eftersom jag inte tränat något sedan typ v.12...
    Är det någon här som har någon skönt träningsform ni vill tipsa om som jag kan signa upp på? Tänker att det är lika bra att passa på att anmäla mig till massa saker nu medan jag har peppen uppe :)

Härligt med gravidyoga! Blir nog jätteskönt :)

Hur ser din träningsvana ut sedan tidigare? Något du själv tycker är extra kul? Jag själv håller igång genom stora mängder vardagsmotion, har ingen bil och bor med det mesta inom cykel/gångavstånd så det blir mycket cykling och gång, och så har jag ju en tjugomånaders dotter så det blir mycket stå/gå på lekplatsen. Bara att röra sig mcyket med en tung gravidkropp är ju en träningsomgång för kroppen! men så försöker jag träna lite "riktig" också, jag går på Indoor walking-pass eller simmar ungefär två gånger i veckan. Simning är ju jätteskönt när man blir tyngre. 

Tänk på att köra igång lagom hårt bara, jag känner i alla fall att det verkligen är det som har fått mig att hålla igång träningen den här graviditeten, att jag inte har pressat mig till det yttersta varje pass utan hållit igång lite flås så det känns skönt efteråt :) 
  • MissKaos

Mensvärk när kjag gick för att köpa lunch. Börjar som på mitten av magen sprider sig sedan utåt. Känns knepigt.. ngn som känner igen?
    Kankse får livmodern töjja sig mkt nu när bebisen växer snabbt -kanske ännu mer iom att magen sjönk ner så mkt i helgen? Ny form lixom...
    Minns inte detta från sonen, men tiden går och minnet Tja, vad ska man säga? *rodnar lite*

Svar på tråden December bebis 2013