• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Min mamma tjatar om att jag inte FÅR gå över tiden för stackars barn bli fött nära julaftom hon är född i december och vet minsann hur jobbigy det är. Sa till henne. Jag blir ledsen och stressad av det. Jag gick övet skitlänge sistm 16dgr. Går ju inte påverka så varför tjata?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Nästs gång kanske man skulle svara att dom var väldigt osäkra på antalet barn på ul..

Ireth81 skrev 2013-09-09 19:15:28 följande:
    Plopps80 klart det är... finns ingen annan rimlig förklaring..

Så imorgon så promenerar du in med magen ännu mer i vädret och huvudet högt för du är banne mig gravid och stolt över det!!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Liten08

Plopps80 - en av mina "kollegor" klappade nöjt på sin mage och frågade om det var en härlig grillsäsong för min del... Jag gav henne ett bländande leende, klappade på magen och sa att jag hoppas på en stor julskinka i år med. Sen frågade jag vad hennes ursäkt var. För min del är det helt ok att folk säger att jag har en stor mage o dylikt men sna där grejer retar upp mig, syns ju tydligt att ja är på smällen! En medarbetare brast ut och sa: ta bort koftan får ja se om det är sant?! Gjorde som hon sa & brast hon ut i: åhhhhh vilken stor och härlig bebismage du har!!!!! Jag blev jätteglad, hon blev verkligen glad över att se den :)

• Liten08

Ps. Jag är tjock/överviktig från början.... Kanske därför jag inte bryr mig över vissa kommentarer... Har en kollega som inleder varje vecka med art säga: joooojooo men liiiiiite större efter helgen? Men hon gör det med glimten i ögat :) Jag fullkomligt älskar min mage :) och tänker att de gör alla andra med, därför de många kommentarerna :)

• Tuttiluttan

ÄNTLIGEN är mina papper till fsk färdig ifyllda! Är helt slut i knoppen efter allt skrivande..

Hotta de på lådan i morgon och sen hålla tummarna att jag blir beviljad GP..

Har inte sökt 60dagar sökte om 40dagar.. Känns som ett bra beslut faktiskt, nu får bara fsk och känna att de är okej

Titta mig nu ikväll i spegeln extra mycket, magen bara växer på! Stor, rund o härlig kula! Folk kommenterar lite då och då, jag låter dom kommentera, är så vansinnigt stolt över min mage! Efter att ha kämpat i så många år för att få den så får folk säga vad dom vill! Jag bara svajar förbi o ler!

Hade gärna lagt upp en bild på min underbara mage, men de går som vanligt inte...

Fattar inte va jag gör för fel...

Fina magar har ni iallihopa här! Vi är så vackra

• Soli82
    Plopps80 skrev 2013-09-09 11:22:57 följande:

Alla jag stöter på säger något om magen, alla kommenterar och skrattar. Vissa säger bara oj när jag säger att jag har bf 7 dec. Det börjar tära enormt på mig. Tycker inte själv att jag är enorm men har fått höra varje dag sedan vecka 18 att jag är stor och folk tror jag väntar tvillingar. BM sa att med andra barnet blir magen större pga att livmodern varit uttänjd och man har inte samma muskulatur kvar. Jag låg på 25 i sf mått i vecka 27, perfekt mitt på kurvan. Tycker bara att alla kommentarer gör mig deprimerad och ledsen.
    MissKaos skrev 2013-09-09 10:58:10 följande:
    Folk är  ONDA!
    Sen, se dig omkring! Värden är full av människor som är vackra med övervikt. Ogravida.
    Säg till att du blir sårad nästa gång!

Ingen tycker jag är stor eller överviktig, ingen i min omgivning kan se att jag gått upp 15 kg men det är magen alla hänger upp sig på. Fattar inte folk att det ligger ett barn där, en hel människa? Blir så trött. Vill bara gå hem.
    Jag väntar ju tvillingar, låg på sf 26 i v 23 + 4. Låter som du har en alldeles perfekt storlek på din mage! Men det att folk kommenterar kan man bli så trött på eller de som kommer fram och tar på magen... Obehagligt när man knappt känner dem! Blir allmän egendom när man är gravid :( bara försöka låta allt rinna av och inte bry sig!
  • FiaFunderar

Jag har en bästa vän som är som min syster. Vi har pratat nästan varje dag i 15 års tid...

Idag fick hon höra av läkarna som vårdar hennes pappa att han inte har långt kvar nu... Hon vet inte vad det innebär säger hon men hon vill ju att det går fort nu, hur hemskt det än låter.

På måndag har hon tid för ultraljud då hon är i vecka 20. Hon vill fråga om könet då BARA för att kunna tala om för "morfar" vad hans tredje barnbarn blir. (Han har sagt att han är nyfiken)

Hoppas de talar om för henne. De är ju inte direkt kända för att vilja berätta kön på vrinnevi.

Men ni som vet kön på era småttingar i magen. Vilken vecka var ni i när ni fick reda på det?

Det är så sjukt sorgligt det här så jag kan inte sluta gråta! Hoppas hon hinner berätta för honom...

• IdaJ
    FiaFunderar skrev 2013-09-09 22:17:45 följande:

Jag har en bästa vän som är som min syster. Vi har pratat nästan varje dag i 15 års tid...

Idag fick hon höra av läkarna som vårdar hennes pappa att han inte har långt kvar nu... Hon vet inte vad det innebär säger hon men hon vill ju att det går fort nu, hur hemskt det än låter.

På måndag har hon tid för ultraljud då hon är i vecka 20. Hon vill fråga om könet då BARA för att kunna tala om för "morfar" vad hans tredje barnbarn blir. (Han har sagt att han är nyfiken)

Hoppas de talar om för henne. De är ju inte direkt kända för att vilja berätta kön på vrinnevi.

Men ni som vet kön på era småttingar i magen. Vilken vecka var ni i när ni fick reda på det?

Det är så sjukt sorgligt det här så jag kan inte sluta gråta! Hoppas hon hinner berätta för honom...

Usch! Fruktansvärt att behöva gå igenom det där :/ Och hoppas verkligen att dom får reda på kön på ultraljudet.

Jag va i v19 när vi tog reda på kön.
  • Plopps80
    Ireth81 skrev 2013-09-09 19:15:28 följande:
    Plopps80 klart det är... finns ingen annan rimlig förklaring.. Så imorgon så promenerar du in med magen ännu mer i vädret och huvudet högt för du är banne mig gravid och stolt över det!!!

Ska jag göra
Svar på tråden December bebis 2013