• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Mirella85
    MissKaos skrev 2013-09-09 14:29:30 följande:
    Mensvärk när kjag gick för att köpa lunch. Börjar som på mitten av magen sprider sig sedan utåt. Känns knepigt.. ngn som känner igen?
    Kankse får livmodern töjja sig mkt nu när bebisen växer snabbt -kanske ännu mer iom att magen sjönk ner så mkt i helgen? Ny form lixom...
    Minns inte detta från sonen, men tiden går och minnet Tja, vad ska man säga? *rodnar lite*
    Jag är helt spänd och hård om magen idag och har ont precis som mensvärk kan kännas fast överallt på magen. den lille har inte alls varit lika livlig idag men har ändå känt av honom lite..
    Jag hoppas det släpper snart eller så kanske han håller på fixera sig eller nått för senaste dagarna har han verkligen sparkat mig rakt i revbenen. och jag fick en stor puff nyligen som gjorde mig lite lugnt i med så lite känt av honom..

jag minns inte heller hur det var med min son:/ minnet sviker en verkligen
    Har värdenst underbaraste son <3
  • MissKaos
    Mirella85 skrev 2013-09-09 15:28:59 följande:
    Jag är helt spänd och hård om magen idag och har ont precis som mensvärk kan kännas fast överallt på magen. den lille har inte alls varit lika livlig idag men har ändå känt av honom lite..
    Jag hoppas det släpper snart eller så kanske han håller på fixera sig eller nått för senaste dagarna har han verkligen sparkat mig rakt i revbenen. och jag fick en stor puff nyligen som gjorde mig lite lugnt i med så lite känt av honom..

jag minns inte heller hur det var med min son:/ minnet sviker en verkligen

Funderade med på om det vart fixering på G. Minns att det ilade i bäckenet med sonen. Men det gör det inte nu. Har heller ingen känsla av bowlingklot mellan benen.. Min bebis kanske bara skojjar lite med mig?

Drömmde en massa inatt. Världen skulle gå under. Vi var hemma hos mina föräldrar. Och så såg vi en gud som gjored ngt så det skulle bli två jordklot istället? Och fd grannen som inte har bott där på 15 år minst kom det en ambulans till, och så spärrade dom av vid deras hus. Han bodde ihop med en man, fast han var gift med en kvinna. Jag fick gå in där iaf och hämta honom ist för att han skulle med ambulansen. Sen skulle vi till en annan granne och ha möte om vad som hände... Trött när jag vaknade! Konstigt nog var det inte så otäckt. Jag var mest ledsen för jag ville vara hemma i mitt hus istället.. 
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar
    corky skrev 2013-09-09 17:13:03 följande:

Lägger in min första magbild! V 26. phpq1Pb8V03318.jpg

Jättefin 26 veckors mage :)
  • Plopps80

Tack för era peppande värmande kommentarer. Håller med, helt sjukt att folk tar sig rätten att döma och uttala sig om gravida kvinnors kroppar! Som om man vore allmän egendom. Har nog blivit lite starkare för det rann av mig relativt snabbt. Blev så ledsen att jag ville gråta men sen tänkte jag so what! Jag har en 35 cm lång bebis i magen den får väl vara stor då....

• Ireth81
    Plopps80 skrev 2013-09-09 18:07:01 följande:

Tack för era peppande värmande kommentarer. Håller med, helt sjukt att folk tar sig rätten att döma och uttala sig om gravida kvinnors kroppar! Som om man vore allmän egendom. Har nog blivit lite starkare för det rann av mig relativt snabbt. Blev så ledsen att jag ville gråta men sen tänkte jag so what! Jag har en 35 cm lång bebis i magen den får väl vara stor då....

Precis Plopps80 och som behöver ha plats så det så dessutom så säger vi att hon är avundsjuk på din gravidkropp
  • AnnaSthlm
    Plopps80 skrev 2013-09-09 18:07:01 följande:

Nästa gång du får en kommentar om hur "stor" du är kan du svara tillbaka med ett leende, lite lagom sarkastiskt,

- Du, jag har en hemlighet, det smittar inte, så du behöver inte vara orolig
  • Förstaförsökaren26

Plopps80 - usch blir så arg när jag hör hur folk pratar till dej! Idioter är va de är! Hade lönesamtal med chefen idag å de jag fick höra var bara att åh nu syns det att något är på gång! En sådan kommentar gör mig verkligen inget! Är en underbar varelse på g där inne! Men dumma kommentarer om att man är stor kan de banne mig hålla för sig själva! Fy å skäms på dem!!

• Plopps80
    Ireth81 skrev 2013-09-09 18:18:07 följande:
    Precis Plopps80 och som behöver ha plats så det så dessutom så säger vi att hon är avundsjuk på din gravidkropp

Så tror vi det är avunsssjuk hihi.
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-09 18:53:39 följande:
    Plopps80 - usch blir så arg när jag hör hur folk pratar till dej! Idioter är va de är! Hade lönesamtal med chefen idag å de jag fick höra var bara att åh nu syns det att något är på gång! En sådan kommentar gör mig verkligen inget! Är en underbar varelse på g där inne! Men dumma kommentarer om att man är stor kan de banne mig hålla för sig själva! Fy å skäms på dem!!

Nä det är bara kul när folk säger så! Även om någon säger oj vad magen har växt när man ses. Men just det där åååå vad stooor du är, fnitter oj ska du inte ha fören i december, men Gud vad stor mage du har hur ska detta gå, är du säker på att det inte är två en kan gömma sig och bla bla bla. Detta gör mig helt utmattad. Folk tror man kan säga vad som helst till em gravid kvinna
  • Ireth81

Plopps80 klart det är... finns ingen annan rimlig förklaring..

Så imorgon så promenerar du in med magen ännu mer i vädret och huvudet högt för du är banne mig gravid och stolt över det!!!

Svar på tråden December bebis 2013