• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Går man med i kapahls kundklubb får man rabattkupong där.

Em me skrev 2013-09-11 12:37:30 följande:
    De finns lite pjamaser bland kläderna jag hade som liten, dock är de som tröjor med hängslebyxor eller nått, verkar inte lika mysigt som en sparkdräkt.. Har nog i tankarna att köpa nått tvåpack till från hm eller något.:)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tuttiluttan

Nu är jag hemma igen från bm.

Sf mått 26, va tydligen bra då jag är i v26

Hjärtat slog fint, svårt o hitta dock då bebis sprattla omkring hjärtslagen låg på 142

Mitt blodtryck 125/80

Vågen visad +4kg, de va jag inte lika nöjd med.. 4kg på 3v.. Men det ingår i hela processen så jag accepterar de

• Äntligengravid
    LängtanSåStor skrev 2013-09-11 09:47:02 följande:
    Hej Sannio :) Jag är förskollärare och fick just min graviditets penning (tidigare kallad havandeskapspenning) godkänd. Jobbar man i förskolan får man gå 2 månader innan beräknad BF. Jag jobbar med barn 1-5 så för mig var det ingen tvekan att jag skulle få alla 60 dagar men mina två kollegor som jobbar med de större barnen (samma som dig) fick sina också godkända. Vad du behöver tänka på är att söka i TID. det tog ca 5-6 veckor för oss att få beslutet. I ansökan beskriver du din dag där du berättar att det är mkt aktivitet på golvet, hjälp med av och påklädning samt att SÄKRHETEN för barnen minskas då du inte kan springa till ett barn som skadar sig utomhus. Det var det vi yrkade på mest och som fick oss alla godkända. Går du ut på en promenad och ett barn springer iväg så kan vi inte springa efter tex. Vi kan inte lyfta och bära ett barn som ramlar och slår i huvudet tex osv... lycka till :)
    På min arbetsplats som oxå är en förskola med ålder 1-5 år fick ingen av dom som sökt
  • MissKaos

Gulligt

[quote=71067782][quote-nick]Tuttiluttan skrev 2013-09-11 13:57:29 följande:[/quote-nick][/quote]

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Em me
    MissKaos skrev 2013-09-11 15:30:57 följande:

Går man med i kapahls kundklubb får man rabattkupong där.

Jag är redan med där så har redan utnyttjat den gratis bodiesen och rabatten där:) men de har ju med fina pjamaser, kanske hittar jag ngt kul nu när vi ska till Turkiet på fredag..
  • MissKaos

Du får kolla härligt med resa nu! Perfekt tid att åka.

Em me skrev 2013-09-11 16:48:52 följande:
    Jag är redan med där så har redan utnyttjat den gratis bodiesen och rabatten där:) men de har ju med fina pjamaser, kanske hittar jag ngt kul nu när vi ska till Turkiet på fredag..

• MissKaos

Härligt! Ja nu växer bebis intensivt! Viktigast är ju att du och bebis mår bra.

Tuttiluttan skrev 2013-09-11 15:44:08 följande:
    Nu är jag hemma igen från bm.

Sf mått 26, va tydligen bra då jag är i v26

Hjärtat slog fint, svårt o hitta dock då bebis sprattla omkring hjärtslagen låg på 142

Mitt blodtryck 125/80

Vågen visad +4kg, de va jag inte lika nöjd med.. 4kg på 3v.. Men det ingår i hela processen så jag accepterar de

• cupcakekiller

3 månader till bf imorgon, DET ÄR JU INGENTING? Denna graviditet har gått sjukt fort, har bara hunnit med att köpa en overall och två mössor ju..

• Sannio

Jag var nog lite otydlig märker jag. Jag har ansökt om havandeskap på halvtid. Men ringde min BM idag, och jag hade noll koll på att man kunde bli sjukskriven halvtid också. Så det ska jag hålla tummarna för. Byta arbetsuppgifter har jag tyvärr inte möjlighet till..

Plopps80 skrev 2013-09-11 08:35:06 följande:
    Men nu hänger jag inte med! Du vill ha havandeskapspenning men vill inte gå hemma sjukskriven. Det är ju samma sak. Ja alltså det spelar ju egentligen ingen roll vad det står på pappret. Havandeskapspenning eller sjukskrivning. Båda innebär att man går hemma! Be annars om andra arbetsuppgifter. Det har jag gjort. Har snart fyllt 4 veckor genom att skriva listor och räkna lönelappar. Är också rastlös och kan bli nere av att gå hemma men ser ändå fram emot att de sista veckorna innan bebisen kommer att gå hem på havandeskapspenning. Hade den inte beviljats hade jag bett om sjukskrivning.

• Em me
    MissKaos skrev 2013-09-11 17:20:18 följande:

Du får kolla smile1.gif härligt med resa nu! Perfekt tid att åka.

Ja, fast lite sent egentligen i graviditeten.. Men då jag mår såpass bra hoppas jag de ska bli så bra så;) resan var bokad redan innan jag var gravid :) är i v 29 nu och kommer gå in i v 30..
Svar på tråden December bebis 2013