• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Känns som om ngt vill ut därnere när jag kissar. Skit konstigt. Inga knipmuskler kvar?

Thereawopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mammatilltvå85
    FiaFunderar skrev 2013-09-09 22:17:45 följande:
    Jag har en bästa vän som är som min syster. Vi har pratat nästan varje dag i 15 års tid...

Idag fick hon höra av läkarna som vårdar hennes pappa att han inte har långt kvar nu... Hon vet inte vad det innebär säger hon men hon vill ju att det går fort nu, hur hemskt det än låter.

På måndag har hon tid för ultraljud då hon är i vecka 20. Hon vill fråga om könet då BARA för att kunna tala om för "morfar" vad hans tredje barnbarn blir. (Han har sagt att han är nyfiken)
    Hoppas de talar om för henne. De är ju inte direkt kända för att vilja berätta kön på vrinnevi.

Men ni som vet kön på era småttingar i magen. Vilken vecka var ni i när ni fick reda på det?

Det är så sjukt sorgligt det här så jag kan inte sluta gråta! Hoppas hon hinner berätta för honom...

de talade om kön för oss på vrinnevi....hon sa att de inte "får" undanhålla information från föräldarna om de ser...
  • Tuttiluttan

Jag ska till barnmorskan imorgon. Har änsålänge inte fått nått sf-mått.. Kanske får jag veta imorgon..

Sist jag va där, ca 3v sen sa hon att man inte mätte så tidigt.

Sen ska de bli otroligt skönt o få lyssna på hjärtljudet, speciellt efter helgens besök på förlossningen..!

• MissKaos

Korrekt.

Inget som framkommer under en undersökning får undanhållas pt.

mammatilltvå85 skrev 2013-09-10 12:46:45 följande:
    de talade om kön för oss på vrinnevi....hon sa att de inte "får" undanhålla information från föräldarna om de ser...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    siolina skrev 2013-09-10 12:40:36 följande:
    Värre än att gå upp 30 kg under en graviditet är att ha ångest under den. Försök släpp det, det är ändå inte så mycket att göra. Jag förstår att det är olustigt att gå upp i vikt, men du kommer ju gå ned det sen igen. Om inte utan så med viss ansträngning. Jag vet flera som gått upp så mycket i vikt och de har gått ned igen sen.

Gick upp lika mkt med dottern, eller mer 35 kg. Det var väldigt svårt och tog 4 år innan jag var mig själv igen i kroppen. Skall till kurator i morn via mvc. Skall prata om min oro att gå upp mkt och berabeta mig själv eftersom jag fick förlossningsdepression sist och vill förebygga det nu.
  • siolina
    Plopps80 skrev 2013-09-10 13:40:16 följande:

Gick upp lika mkt med dottern, eller mer 35 kg. Det var väldigt svårt och tog 4 år innan jag var mig själv igen i kroppen. Skall till kurator i morn via mvc. Skall prata om min oro att gå upp mkt och berabeta mig själv eftersom jag fick förlossningsdepression sist och vill förebygga det nu.
    Det låter bra att göra något åt saken och tala med en kurator!
  • barbarmama
    Vecka 26 (25+2) 
    Det är helt otroligt hur fort sista veckorna har gått. Känns som det var nyss som vi fick vårt efterlängtade plus. Och nu har vi plötsligt gått mer än halvvägs. 14 veckor kvar ungefär, mer exakt 103 dagar kvar till beräknat. Är faktiskt lite glad över att ha fått bebismage under denna graviditeten, när jag väntade sonen så syntes det inte att jag var gravid förrän i v.36 och då var magen såhär stor som den är just nu. Så det är kul att man kan se gravid ut under en längre tid denna gången. SF-mått 27cm och har gått upp 4kg. Med sonen stannade vågen på +26kg. Hoppas kunna hålla mig under +15kg denna graviditet, för att underlätta viktnedgången efteråt.

Alla graviditetsbesvär har försvunnit också, så nu kan jag äntligen njuta av varje dag som går. Foglossningen avtar mer och mer, för varje dag som går. Sammandragningarna har avtagit och jag behöver inte längre vara inlagd på sjukhus för dem och alla andra symtom har också försvunnit. Det enda som kan besvära ibland är väl halsbränna, men det kan jag leva med, de uppstår bara när jag druckit eller ätit något onödigt ändå.

Ny lägenhet är fixad och inflytt i december, lagom tills lillan är beräknad. Längtar efter att få julpynta en ny lägenhet. En 4 r.o.k. på 97 kvm med inglasad balkong och vacker utsikt. Med förskolan i huset mittemot och lekplats precis utanför huset. Hur underbart är inte det? Jag verkligen längtar till både flytt och bebis. Flyttpackningen är redan i gång för fullt och all porslin är nerpackat. Alla köksskåp är tömda, kvar är bara de nödvändigaste och det jag använder dagligen, annars är allt annat nerpackat. Alla mina kläder är nerpackade, förutom mammakläderna, men de andra har jag ändå ingen nytta av förrän i nya lägenheten, efter lillan är född. Och lillemans leksaker är nerpackade, förutom hans favoriter. Alla tyger, gardiner, dukar m.m. är också nerpackat. Det enda som återstår är egentligen bara det som vi använder oss av dagligen eller varje vecka, men som lätt och smidigt packas ner när flyttlasset går. Det känns så skönt att ha allt det jobbigaste klart, så slipper jag ta det som höggravid sen.

Hoppas ni har det bra tjejer. Kramar till er ! <3
  • Plopps80

Har 88 dagar till bf. Tycker inte tiden kan gå långsammare. Vill bara att graviditeten skall vara över. Att vara gravid är bara inte för mig. Hoppas denna bebis också vill komma ett par veckor för tidigt. Är sjukt trött på halsbränna, ryggont och framförallt att vara så stor och ständigt få kommentarer över det.

• MariaOchNiklas

Har du fått åkt in i helgen? Vad hände och hur mår du?

Tuttiluttan skrev 2013-09-10 12:52:33 följande:
    Jag ska till barnmorskan imorgon. Har änsålänge inte fått nått sf-mått.. Kanske får jag veta imorgon.. Sist jag va där, ca 3v sen sa hon att man inte mätte så tidigt. Sen ska de bli otroligt skönt o få lyssna på hjärtljudet, speciellt efter helgens besök på förlossningen..!

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Förstaförsökaren26

Okej nu blir jag nervös! Fick hem papper från FK idag å det var ett allmänt brev där jag skulle fylla i min årsinkomst å antal dagar jag vill ta ut av FP! Innebär det här att jag kommer få avslag på min ansökan om GP?

Svar på tråden December bebis 2013