barbarmama skrev 2013-09-10 13:45:05 följande:
Vecka 26 (25+2)
Det är helt otroligt hur fort sista veckorna har gått. Känns som det var nyss som vi fick vårt efterlängtade plus. Och nu har vi plötsligt gått mer än halvvägs. 14 veckor kvar ungefär, mer exakt 103 dagar kvar till beräknat. Är faktiskt lite glad över att ha fått bebismage under denna graviditeten, när jag väntade sonen så syntes det inte att jag var gravid förrän i v.36 och då var magen såhär stor som den är just nu. Så det är kul att man kan se gravid ut under en längre tid denna gången. SF-mått 27cm och har gått upp 4kg. Med sonen stannade vågen på +26kg. Hoppas kunna hålla mig under +15kg denna graviditet, för att underlätta viktnedgången efteråt.
Alla graviditetsbesvär har försvunnit också, så nu kan jag äntligen njuta av varje dag som går. Foglossningen avtar mer och mer, för varje dag som går. Sammandragningarna har avtagit och jag behöver inte längre vara inlagd på sjukhus för dem och alla andra symtom har också försvunnit. Det enda som kan besvära ibland är väl halsbränna, men det kan jag leva med, de uppstår bara när jag druckit eller ätit något onödigt ändå.
Ny lägenhet är fixad och inflytt i december, lagom tills lillan är beräknad. Längtar efter att få julpynta en ny lägenhet. En 4 r.o.k. på 97 kvm med inglasad balkong och vacker utsikt. Med förskolan i huset mittemot och lekplats precis utanför huset. Hur underbart är inte det? Jag verkligen längtar till både flytt och bebis. Flyttpackningen är redan i gång för fullt och all porslin är nerpackat. Alla köksskåp är tömda, kvar är bara de nödvändigaste och det jag använder dagligen, annars är allt annat nerpackat. Alla mina kläder är nerpackade, förutom mammakläderna, men de andra har jag ändå ingen nytta av förrän i nya lägenheten, efter lillan är född. Och lillemans leksaker är nerpackade, förutom hans favoriter. Alla tyger, gardiner, dukar m.m. är också nerpackat. Det enda som återstår är egentligen bara det som vi använder oss av dagligen eller varje vecka, men som lätt och smidigt packas ner när flyttlasset går. Det känns så skönt att ha allt det jobbigaste klart, så slipper jag ta det som höggravid sen.

Hoppas ni har det bra tjejer. Kramar till er ! <3
Jättefin mage!
Låter som du har en skön tid i din graviditet just nu och att det mesta rullar på. Roligt med flytt och bebisläntan och skönt att så många krämpor gett med sig!
Vilket BF-datum var det du hade? Tror vi ligger ganska lika.