• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-09-10 11:18:29 följande:

fick se min gamla journal och det var riktigt kul att jämföra

AHA! Det är DÄR ni kollar! Jag fick ångest över att alla mindes. Jag minns bara att jag var normal öch följde min kurva..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-09-10 11:22:11 följande:

AHA! Det är DÄR ni kollar! Jag fick ångest över att alla mindes. Jag minns bara att jag var normal öch följde min kurva..

Ha ha ha minns inte något alls. Men de har ju allt på datorn, bara att plocka fram allt. Himla kul att jämföra.
  • Repan

Hos BM idag i deras v.25 (26 för oss vanliga) och SF-mått på 24, hb 118, tryck 110/70 och hjärtljudet 140, +6kg.

Allt på kurvan liksom! Nästa besök om 5 veckor ????

• Otåligast

Jag hade igår sf-mått på 28 i vecka 27+6 - det verkar ju som att min mage är klart större än era . Konstigt nog är det ingen som påpekar att min mage är stor och jag upplever den inte som särskilt stor heller trots att den verkligen ser ut som att jag svalt en basketboll - allt perkar fram och det är inget på sidorna. Hjälp - tänk om jag får monstebebisen??

• MariaOchNiklas

Ska till bm kl 15 iidag. Ska bli spännande och se hur jag ligger till ni som väntar pojkar respektive flickor och som vet om kön. Hur är era magar? Min är bara utåtstående. Inget på sidorna som när jag väntade dottern. Jag vet inte vad det är för kön men börjar fundera på om det är en pojk denna gång då kroppen är helt annorlunda utformad.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Plopps80
    Otåligast skrev 2013-09-10 12:18:24 följande:

Jag hade igår sf-mått på 28 i vecka 27+6 - det verkar ju som att min mage är klart större än era . Konstigt nog är det ingen som påpekar att min mage är stor och jag upplever den inte som särskilt stor heller trots att den verkligen ser ut som att jag svalt en basketboll - allt perkar fram och det är inget på sidorna. Hjälp - tänk om jag får monstebebisen??

har du ingen bild på magen? Jag har ett sf mått på 25 i vecka 27 och får höra dagligen hur enorm jag är. Vart jag än kommer, vem jag än träffar. Har gått upp 17 kg, har lagt massor på magen iofs och hur mkt vätska som helst.

Försöker kämpa emot men jag är väldigt deprimerad idag. Barnet ökar 27 g/dag i vikt och jag 266 g/dag. Fy fan...SkrikandesKräks
  • siolina

Angående tvättmedel så är det väl bra att hålla sig till samma. Lättare att felsöka om man behöver.
    För mig är det självklart att köpa miljövänliga, ekologiska. Det är dyrare men jag tycker det är värt det, Ecover tvättar och städar vi med.

• siolina
    Otåligast skrev 2013-09-10 12:18:24 följande:

Jag hade 27 i v 27+0, och det var inte nämnvärt över mittenkurvan så ditt mått låter väl ganska rimligt?
  • Plopps80

Räknade ut att på 14 dagar har jag haft en viktuppgång på 142 gram per dag. Idag är det 88 dagar kvar till bf. Går jag upp lika mycket hela tiden slutar vikten på ytterligare 12 kilo vilket betyder att jag kommer gå upp 29,5 kilo allt som allt. Jag har ångest just nu.....

• siolina
    Plopps80 skrev 2013-09-10 12:34:24 följande:
    Räknade ut att på 14 dagar har jag haft en viktuppgång på 142 gram per dag. Idag är det 88 dagar kvar till bf. Går jag upp lika mycket hela tiden slutar vikten på ytterligare 12 kilo vilket betyder att jag kommer gå upp 29,5 kilo allt som allt. Jag har ångest just nu.....
    Värre än att gå upp 30 kg under en graviditet är att ha ångest under den. Försök släpp det, det är ändå inte så mycket att göra. Jag förstår att det är olustigt att gå upp i vikt, men du kommer ju gå ned det sen igen. Om inte utan så med viss ansträngning. Jag vet flera som gått upp så mycket i vikt och de har gått ned igen sen.

Svar på tråden December bebis 2013