• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Bra det! Hoppas det är ngt ofarligt..

FiaFunderar skrev 2013-09-15 15:24:52 följande:
    Inget fel på bebis, livmoder eller moderkaka!

Skönt!!

Men vi ligger och väntar på kirurgen. Något är knas i magen

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

...eller så åker du själv.. det är inte helt fel..

Kan inte bestämma mig om jag måste ha en filt till. . En såndär med hål i.. eller en tunn tunn sak..

Tuttiluttan skrev 2013-09-15 15:10:24 följande:
    Jag skulle oxå vilja åka till Ullared igen, får försöka charma mannen 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Ireth81
    MissKaos skrev 2013-09-15 15:19:45 följande:

Om du ser (och orkar) är jag nyfiken på om det finns flera babysafe (till bilen) att välja på.

Ska åka med mamma och blrjsr med planera turen i varuhuset *s*

Åhh längtar till ullared! 17/10 är planen. Sen kommr snickare elektriker mrl veckan efter tror jag det blev.

Jag kan kika ska ju ändå till den avd haha är det babyskyddet du tänker på eller? Bara så jag vet jag har skrivit upp en lista på allt vi ska handla så jag hoppas inte läkaren stoppar för så får det bli i okt, oj fullt upp vi får åka runt i okt och nov o hämta vagn o köpa babyskydd m m men jag längtar såå
  • Ireth81
    FiaFunderar skrev 2013-09-15 15:24:52 följande:
    Inget fel på bebis, livmoder eller moderkaka!

Skönt!!

Men vi ligger och väntar på kirurgen. Något är knas i magen
    Skönt att inget är fel på bebisen eller livmoder eller moderkaka men mindre kul att det är något annat som krånglar. Skickar lite extra tankar åt ert håll.
  • Ireth81
    MissKaos skrev 2013-09-15 15:41:03 följande:

...eller så åker du själv.. det är inte helt fel..

Kan inte bestämma mig om jag måste ha en filt till. . En såndär med hål i.. eller en tunn tunn sak..

Jag ska köpa sådan filt med hål i.. Jag har tjocka filtar och tunna babyfitar men tänkte den är perfekt på vårkanten och hos svärmor som har grymt kallt på vintern.
  • mammatilltvå85
    Stinakri83 skrev 2013-09-14 20:50:10 följande:
    Hej allihop! Förra söndagen fick vi åka in akut till sjukhus!! Men högt blodtryck! Men jag repade mig bra! Men på fredagen den 6 september så blev jag dåligt det var tur att jag var inlagd, jag hade havandeskapsförgiftning! Och jag började krampa! På tjugo minuter så blev det ett akut snitt! Och ut kom en liten liten kille på 670g ovh 34,5 cm! Jag var sövd och fick inte träffa mitt underverk pån18 timmarbmen han hade sin pappa hos sig! Så nu bor vi på neo! Men våran kille och våra tre andra barn! Dagarna går upp och ner glädje, sorg! Tråkiga besked och glad besked! Men han är en kämpe våran lilla lilla kille med ett stort namn! Maximillian!

Grattis till er son!

Vilken vecka föddes han i? Mår du bättre nu? Förstår att det är en lång och tuff resa ni går igenom. mina prematurer har ju varit närmast fullgånga i jämförelse. Dock vet jag hur det är att ligga på Neo med extrem oro (yngsta föddes ju med allvarligt hjärtfel). Jag håller tummarna för att det ska gå bra allting. De är ju otroligt duktiga med prematurbarn och det går bra för de allra allra flesta, men jag förstår att oron är konstant närvarande ändå. Och värst i början.

Kram på er, och återigen grattis till ert lilla underverk! 
  • MissKaos

Japp!

Ireth81 skrev 2013-09-15 15:45:18 följande:
    Jag kan kika ska ju ändå till den avd haha är det babyskyddet du tänker på eller? Bara så jag vet jag har skrivit upp en lista på allt vi ska handla så jag hoppas inte läkaren stoppar för så får det bli i okt, oj fullt upp vi får åka runt i okt och nov o hämta vagn o köpa babyskydd m m men jag längtar såå

• Ireth81
    MissKaos skrev 2013-09-15 19:38:27 följande:

Japp!

Det ska vi nog kunna fixa hihi
  • MissKaos

Taxam!!

Ireth81 skrev 2013-09-15 19:57:03 följande:
    Det ska vi nog kunna fixa hihi

Seg efter spinning men åh så skönt! Försöker ladda mentalt för jobb i veckan... och helgen. Vi har just börjat med att jobba helger. Jag hinner göra en enda.

Trodde kliet var borta så insåg jag att jag satt och kliade mig.. Fårse vad bm säger.
Svar på tråden December bebis 2013