• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

Felinne: jag gjorde en profylax kurs online förra graviditeten. Tyckte det var en bra förberedelse, både mentalt och fick praktiska övningar med mig jag kunde använda mig av.

Tror dock de flesta bibliotek brukar ha profylax kurser man kan låna, så kolla där först, så slipper du betala. :)

• Em me

Försöker njuta av turkiet, men shit vad svårt det är!! Är här med mamma och hennes man och syster med respektive.. Känns som om ingen fattar att jag är gravid, ett jävla påpekande från mammas man om att det är löjligt att jag inte vågar äta allt (han kan ju äta vad han vill och skita i vad jag äter och inte) jag och mammas man drar inte alltid jämt men han verkar vara expert på hur det är att vara gravid. Vet mycket bättre än mig trotts att han är man, hans son är 30 och han är så gammaldags att han har inte bytt en blöja eller nått sånt i hela sitt liv! Shit, måste få ösa ur mig! Det är så mycket små grejer! Ville inte ens åka. Grät när jag äntligen var framme efter flygplan och buss mm hela natten, var framme tidigt på morgonen, hade så ont i revbenen mm,,. Bara andra dagen här men jag kan inte släppa tanken på att planet hem går på natten med och vi kommer va hemma efter 04:00.. Aldrig mer resa så sent gången! Ville inte ens resa men mamma boka resan innan grav då hon fyller 50 och gav mig så dåligt samvete att jag inte kunde stanna hemma.. Min älskling är bäst! Men jag känner mig så tråkig.. Vill bara vara hemma med vår lilla familj! Sonen är så efterlängtad!

• Förstaförsökaren26

EM me - usch Inge kul att du känner så :( försök att slappna av å tänk på dej själv å bebisen i första hand! Läs nån bra bok å släpp tankarna på allt jobbigt runt omkring!

• Em me
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-15 23:45:54 följande:

EM me - usch Inge kul att du känner så :( försök att slappna av å tänk på dej själv å bebisen i första hand! Läs nån bra bok å släpp tankarna på allt jobbigt runt omkring!

Ja, det är väll det jag får göra. Mer orkar jag inte.. Känner mig så tråkig bara, finns så mycket jag inte kan göra..
  • Förstaförsökaren26

Em me - jag förstår dej! Kände oxå lite så när jag var i Turkiet i somras. Var Visserligen i v 23 men det var tungt! Försök slappna av å ta hand om dej å magen!

• FiaFunderar
    Ireth81 skrev 2013-09-15 21:35:43 följande:

Fiafunderar lider med dig och hoppas att smärtan blir bättre för dig. När har du bf? Håller tummarna för dig.

Har BF: 14 december
  • MissKaos

Jag blir arg! Gahh. Vad händer om du söger till dom? Att du inte känner dig respekterad och du blir sårad? Att av sin familj behöver man stöttning för sina val inget annat. Och dom kan ju äta vad dom vill utan att du klagar..

Em me skrev 2013-09-15 22:30:28 följande:
    Försöker njuta av turkiet, men shit vad svårt det är!! Är här med mamma och hennes man och syster med respektive.. Känns som om ingen fattar att jag är gravid, ett jävla påpekande från mammas man om att det är löjligt att jag inte vågar äta allt (han kan ju äta vad han vill och skita i vad jag äter och inte) jag och mammas man drar inte alltid jämt men han verkar vara expert på hur det är att vara gravid. Vet mycket bättre än mig trotts att han är man, hans son är 30 och han är så gammaldags att han har inte bytt en blöja eller nått sånt i hela sitt liv! Shit, måste få ösa ur mig! Det är så mycket små grejer! Ville inte ens åka. Grät när jag äntligen var framme efter flygplan och buss mm hela natten, var framme tidigt på morgonen, hade så ont i revbenen mm,,. Bara andra dagen här men jag kan inte släppa tanken på att planet hem går på natten med och vi kommer va hemma efter 04:00.. Aldrig mer resa så sent gången! Ville inte ens resa men mamma boka resan innan grav då hon fyller 50 och gav mig så dåligt samvete att jag inte kunde stanna hemma.. Min älskling är bäst! Men jag känner mig så tråkig.. Vill bara vara hemma med vår lilla familj! Sonen är så efterlängtad!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • siolina

Låter jobbigt Em me, jag undrar också om du har sagt ifrån? Det brukar kännas skönare om man gör det, även om det kan kännas jobbigt/läskigt/obekvämt innan man väl har det gjort.

• MissKaos
    FiaFunderar skrev 2013-09-15 20:54:57 följande:
    Usch det blev 5 långa timmar på sjukan!
    När kirurgen hade petat och klämt och haft sig så sa han Navelbråck!
    Iväg till röntgen där de gjorde ultraljud. Han kunde inte se ett direkt bråck men det är något liknande. Det är nåt slags "hål" där det trycks upp fett (där det inte ska vara) och det orsakar den här jäkla smärtan.

Vad de kan göra?
    Ingenting! De kan/vill inte operera nu eftersom jag är gravid. Efter förlossningen ska jag återhämta mig i 1-2 månader och återstår smärtan då så ska jag höra av mig till kirurgen igen...

Så nu är det värktabletter och jaa... inte göra allt för mycket som förvärrar smärtan. :(
    Oh no!
    Navelbråck är iaf en ganska "lätt" på MEN man får inte lyfta efteråt.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • IdaJ

Måste bara fråga. När jag är ute och går med hunden så brukar det börja göra så jäkla ont i sidan av magen, lite som kramp typ. Så känns det bättre så fort jag stannar, men börjar jag gå igen så börjar det igen. Sen ibland släpper det även när jag går, men kommer ofta tillbaka efter ett litet tag. Vad skulle det kunna vara?? :S har haft så ett tag nu, inte alltid det kommer men väldigt ofta.

Svar på tråden December bebis 2013