• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Ireth81
    MissKaos skrev 2013-09-15 20:30:31 följande:

Taxam!!

Seg efter spinning men åh så skönt! Försöker ladda mentalt för jobb i veckan... och helgen. Vi har just börjat med att jobba helger. Jag hinner göra en enda.

Trodde kliet var borta så insåg jag att jag satt och kliade mig.. Fårse vad bm säger.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Ingen fara

Låter härligt med spinning, själv så har jag börjat cykla lite men det känns ska tillbaka till läkaren imorgon och se hur det går om jag ska börja jobba så smått igen eller ej, åh jag börjar i så fall med helg :-/

Misskaos vad jobbar du med? Själv jobbar jag som undersköterska och har 7-21,15 turer på helgen med 90min rast, inte utan att man är orolig för vad läkaren beslutar imorgon
  • MissKaos

Ssk kobbar med beroendevård öppenvård för heroinister. Laros vi jobbar dagtid men ger ju medicin dagl till många. Vi jobbar ca 1helg prr 12 veckor

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Vad är du sjukskriven för?

• Felinne

Till er som använt eller planerar att använda er av någon form av profylaxandning: kan ni förklara för mig vad det är för skillnad på att andas profylax och att andas "som vanligt" vid träning? Jag har försökt läsa på lite och funderar på att gå någon kurs, men från det jag kan läsa mig till låter det som att jag ska andas på samma sätt som när jag tränar - dvs in genom näsan och ut genom munnen och variera intensiteten beroende på värkarnas intensitet. Vad är det som är bra med att gå en profylaxkurs? Hjälper det för att faktiskt lära sig andas eller tycker ni att det mer handlar om att bli sammansvetsade som team med sin partner?

• Ireth81

Misskaos tidiga sammandragningar och förkortad livmoderstapp men efter två veckors konkret vila så har den växt till igen men nu dessa sista två veckorna har jag fått röra mig mer och fått mer ont igen så det återstår o se imorgon vad de säger :-/

• Ireth81
    MissKaos skrev 2013-09-15 20:45:17 följande:

Ssk kobbar med beroendevård öppenvård för heroinister. Laros vi jobbar dagtid men ger ju medicin dagl till många. Vi jobbar ca 1helg prr 12 veckor

Åhhh nu blev jag avundsjuk på dig min dröm är att jobba inom beroende vården, när jag läste till skötare ( är uska/skötare) så gjorde jag min praktik på en avgiftnings avd och jag älska det. Funderar på att börja plugga och komma närmare min dröm :)
  • FiaFunderar

Usch det blev 5 långa timmar på sjukan!

När kirurgen hade petat och klämt och haft sig så sa han Navelbråck!

Iväg till röntgen där de gjorde ultraljud. Han kunde inte se ett direkt bråck men det är något liknande. Det är nåt slags "hål" där det trycks upp fett (där det inte ska vara) och det orsakar den här jäkla smärtan.

Vad de kan göra?

Ingenting! De kan/vill inte operera nu eftersom jag är gravid. Efter förlossningen ska jag återhämta mig i 1-2 månader och återstår smärtan då så ska jag höra av mig till kirurgen igen...

Så nu är det värktabletter och jaa... inte göra allt för mycket som förvärrar smärtan. :(

• moruri

Brio double wave, någon som har den?

Lutar kanske mot en sån då man kan ha barnen emot sig!

• Ireth81

Fiafunderar lider med dig och hoppas att smärtan blir bättre för dig. När har du bf? Håller tummarna för dig.

• sarak
    FiaFunderar skrev 2013-09-15 20:54:57 följande:
    Usch det blev 5 långa timmar på sjukan!
    När kirurgen hade petat och klämt och haft sig så sa han Navelbråck!
    Iväg till röntgen där de gjorde ultraljud. Han kunde inte se ett direkt bråck men det är något liknande. Det är nåt slags "hål" där det trycks upp fett (där det inte ska vara) och det orsakar den här jäkla smärtan.

Vad de kan göra?
    Ingenting! De kan/vill inte operera nu eftersom jag är gravid. Efter förlossningen ska jag återhämta mig i 1-2 månader och återstår smärtan då så ska jag höra av mig till kirurgen igen...

Så nu är det värktabletter och jaa... inte göra allt för mycket som förvärrar smärtan. :(

Stackare! Hoppas det blir bättre av sig själv så du får det drägligt fram till förlossningen.
Svar på tråden December bebis 2013