• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Provtagning imorgon pga klådan. Hoppa det inte är Hepatos... *gulp*

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • pyysen
    IdaJ skrev 2013-09-16 12:14:07 följande:
    Måste bara fråga. När jag är ute och går med hunden så brukar det börja göra så jäkla ont i sidan av magen, lite som kramp typ. Så känns det bättre så fort jag stannar, men börjar jag gå igen så börjar det igen. Sen ibland släpper det även när jag går, men kommer ofta tillbaka efter ett litet tag. Vad skulle det kunna vara?? :S har haft så ett tag nu, inte alltid det kommer men väldigt ofta.
    Har precis samma symtom. För mig hjälper det att gå lite långsammare redan från första början. Då kan det hållas borta hela promenaden men om jag börjar för snabbt så kommer det efter en stund och slutar när jag stannar. Vad jag har förstått så är det inget som är farligt. Man skall bara stanna så det får gå över och sen gå lite långsammare.
  • Mirella85
    IdaJ skrev 2013-09-16 12:14:07 följande:
    Måste bara fråga. När jag är ute och går med hunden så brukar det börja göra så jäkla ont i sidan av magen, lite som kramp typ. Så känns det bättre så fort jag stannar, men börjar jag gå igen så börjar det igen. Sen ibland släpper det även när jag går, men kommer ofta tillbaka efter ett litet tag. Vad skulle det kunna vara?? :S har haft så ett tag nu, inte alltid det kommer men väldigt ofta.
    blir din mage hård så låter det som sammandragningar.. det kroppen sätt att säga att du får ta det lugnt..
    du gillar kanske gå i rask takt ?? det gör jag och då får jag dessa sammandragningar.. så man får helt enkelt lunka fram lite saktare..

Har värdenst underbaraste son <3
  • MariaOchNiklas

Har du som vätskefyllda blåsor på händerna? Va iväg för flera månader sedan och de sa att det va eksem. Vill inte försvinna även fast jag använde hydrokortison och cano derm. Men gissar på att det har med hormonerna i kroppen att göra. Tycker du jag ska vara orolig? Berättade ju att jag va gravid när jag va till läkaren.

MissKaos skrev 2013-09-16 14:07:48 följande:
    Provtagning imorgon pga klådan. Hoppa det inte är Hepatos... *gulp*
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • IdaJ
    pyysen skrev 2013-09-16 14:17:06 följande:
    Har precis samma symtom. För mig hjälper det att gå lite långsammare redan från första början. Då kan det hållas borta hela promenaden men om jag börjar för snabbt så kommer det efter en stund och slutar när jag stannar. Vad jag har förstått så är det inget som är farligt. Man skall bara stanna så det får gå över och sen gå lite långsammare.
    Okej, får testa att dra ner på tempot lite då och se om det hjälper :) Ska ta upp det med min bm nästa måndag och se vad hon säger.
  • IdaJ
    Mirella85 skrev 2013-09-16 14:20:29 följande:
    blir din mage hård så låter det som sammandragningar.. det kroppen sätt att säga att du får ta det lugnt..
    du gillar kanske gå i rask takt ?? det gör jag och då får jag dessa sammandragningar.. så man får helt enkelt lunka fram lite saktare..

Har värdenst underbaraste son <3
    Jag tror inte att det är sammandragningar, eller det känns iaf inte som det. Dom sammandragningarna jag har haft innan har inte gjort ont, och detta gör så ont så att man nästan viker sig av smärta liksom. Får helt enkelt testa att ta lite lugnare promenader och se om det hjälper :)
  • moruri

Ska iväg och kolla på en vagn om en timme! Hoppas den är bra nog och det blir ett köp så man har det köpet ur vägen. Köpt ny soffa också så håller på att möblera om så den ska få plats! Så verkar som alla mina stora köp är klara, känns riktigt bra. Bara säng kvar till lillebror men det kan få vänta några månader då han kommer få sova med oss mest i början. Tror förresten lillebror ska få heta Douglas! :D satt och googla igår kväll och ja det känns helt rätt, känner att det är en liten Douglas därinne!

• Ireth81
    moruri skrev 2013-09-16 14:52:56 följande:

Ska iväg och kolla på en vagn om en timme! Hoppas den är bra nog och det blir ett köp så man har det köpet ur vägen. Köpt ny soffa också så håller på att möblera om så den ska få plats! Så verkar som alla mina stora köp är klara, känns riktigt bra. Bara säng kvar till lillebror men det kan få vänta några månader då han kommer få sova med oss mest i början. Tror förresten lillebror ska få heta Douglas! :D satt och googla igår kväll och ja det känns helt rätt, känner att det är en liten Douglas därinne!

Håller tummarna för vagnen, åh vad kul vi har bokat vår vagn men ska hämta den senare, likaså säng har inte kommit så långt än.

Vilket fint namn till lillebror själv så har vi flicknamn men värre med pojk eftersom vår lilla bebis vill vara hemlighetsfull så får vi bara gissa haha
  • Ireth81

Tjejer... Hur ska ni göra med vinter jacka? Jag har funderat på om det är värt att köpa en mamma jacka eller om jag ska köpa tjocka stickade tröjor och stora munkjackor istället och sedan typ ha en poncho över,.. Känns onödigt att lägga 700-800kr för en mamma jacka... Har en stor jacka som jag hoppas jag kan ha men är nyfiken på hur ni tänker göra

• Tuttiluttan
    moruri skrev 2013-09-16 14:52:56 följande:

Vi har oxå köpt ny soffa! Köpte en idag, så de är bara att börja möblera om här! Soffan vi har idag är väldigt väldigt stor! Hade gärna sett att vi kunde behålla den, älskar nämligen den soffan. Men bara att inse att vi behöver mer plats, så köpte en snarlik soffa i mindre storlek!
Svar på tråden December bebis 2013