• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Kollade mammajackor idag. Fula obekväma och dyra! Slutade med rn amningsbh på rean ist. Kollar jacka p gekås köprr en stor

Ireth81 skrev 2013-09-16 14:59:35 följande:
    Tjejer... Hur ska ni göra med vinter jacka? Jag har funderat på om det är värt att köpa en mamma jacka eller om jag ska köpa tjocka stickade tröjor och stora munkjackor istället och sedan typ ha en poncho över,.. Känns onödigt att lägga 700-800kr för en mamma jacka... Har en stor jacka som jag hoppas jag kan ha men är nyfiken på hur ni tänker göra

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • corky

Köpte en jacka på gekås, tror jag gav 300:-. Tänker att jag ska bli gravid en gång till och att den kommer till användning då.

• MissKaos

På mammaklädesbutiken kostade dom ju över 600.. så 300 känns ju.ok..

corky skrev 2013-09-16 19:14:39 följande:
    Köpte en jacka på gekås, tror jag gav 300:-. Tänker att jag ska bli gravid en gång till och att den kommer till användning då.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • corky
    MissKaos skrev 2013-09-16 19:54:43 följande:

På mammaklädesbutiken kostade dom ju över 600.. så 300 känns ju.ok..

Ja, köpte större storlek bara, det var dragsko alldeles lagom ovanför magen. Så egentligen ingen mammamodell, men passar perfekt! Härliga gekås :)
  • MissKaos

Gekås är bäst!@

Längtsr efter min tur dit har hört att dom har amningstoppar ska kolla. .vore bra. Boobs är bäst mrn hemma. Och nattlinne el amningströjja/linne att sovs i. Fick mjölkstock en gång fick få panikköpa nsttlinne.800kr.inget kul..

corky skrev 2013-09-16 20:00:54 följande:
    Ja, köpte större storlek bara, det var dragsko alldeles lagom ovanför magen. Så egentligen ingen mammamodell, men passar perfekt! Härliga gekås :)

• Tuttiluttan

Ikväll är där liv i magen så det bara tjongar om det Skrattande Bebis är ÖVERALLT och så har vi hittat mammas revben..Obestämd

Don´t stop Beliving!
  • IdaJ
    MissKaos skrev 2013-09-16 20:08:40 följande:

Gekås är bäst!@

Längtsr efter min tur dit har hört att dom har amningstoppar ska kolla. .vore bra. Boobs är bäst mrn hemma. Och nattlinne el amningströjja/linne att sovs i. Fick mjölkstock en gång fick få panikköpa nsttlinne.800kr.inget kul..

Längtar också till gekås!! Nästa helg åker jag dit. Ska försöka få tag i massa saker till lillen då :)
  • Ireth81
    moruri skrev 2013-09-16 22:23:14 följande:

Liten fick provåka nya vagnen! Känner mig supernöjd! :D php5VyCsB28398.jpg

• Felinne
    moruri skrev 2013-09-16 22:23:14 följande:

Liten fick provåka nya vagnen! Känner mig supernöjd! :D php5VyCsB28398.jpg

Åh, sådana mössor hade jag och min lillebror när vi var små också. Ska se om farmor eller min svärmor vill sticka en till vår lilla bebis som kan passa redan i sommar kanske <3
Svar på tråden December bebis 2013