• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

Felinne: de är så himla fina. Skulle vilja ha en liten jordgubbe också!

• Sokkerflikkan

Hej alla,

Det var fruktansvärt längesedan jag skrev något här inne så tänkte bjuda på en bild. Imorgon går jag in i v29(28+0) och det börjar verkligen kännas att det snart är en levande bäbis man kommer få hålla om.

Längtan är stor och det börjar kännas riktigt mysigt med mörker och vinterkyla:)

Annars så mår jag prima. Har lite svårt att sova bara, men det är nog så det ska vara.

Vi väntar på besked från försäkringskassan ang SGI som ska komma inom 9 dagar. Skulle inte bli förvånad om det krävs kompletteringar. Sen har tanken även slagit mig att vi borde besöka familjerätten och skriva papper om gemensam vårdnad eftersom vi inte är gifta. Men det tar vi nästa vecka för i veckan har vi fullt upp. Min karl har precis fyllt 30 och själv blir jag 25 imorgon, mycket fika :)

Nu ska jag försöka ta tag i dagen. Målet är att hitta vinterskor och spana på jackor som jag ser ni diskuterat. Jag måste nämligen köpa en ny då min gamla hade gjort sitt flera ggr om förra vintern. Det känns lite jobbigt.. Suck!

Sokkerflikkan.blogg.se

• Mirella85
    Sokkerflikkan skrev 2013-09-17 09:18:15 följande:
    Hej alla,
    Det var fruktansvärt längesedan jag skrev något här inne så tänkte bjuda på en bild. Imorgon går jag in i v29(28+0) och det börjar verkligen kännas att det snart är en levande bäbis man kommer få hålla om.
    Längtan är stor och det börjar kännas riktigt mysigt med mörker och vinterkyla:)

Annars så mår jag prima. Har lite svårt att sova bara, men det är nog så det ska vara.
    Vi väntar på besked från försäkringskassan ang SGI som ska komma inom 9 dagar. Skulle inte bli förvånad om det krävs kompletteringar. Sen har tanken även slagit mig att vi borde besöka familjerätten och skriva papper om gemensam vårdnad eftersom vi inte är gifta. Men det tar vi nästa vecka för i veckan har vi fullt upp. Min karl har precis fyllt 30 och själv blir jag 25 imorgon, mycket fika :)
    Nu ska jag försöka ta tag i dagen. Målet är att hitta vinterskor och spana på jackor som jag ser ni diskuterat. Jag måste nämligen köpa en ny då min gamla hade gjort sitt flera ggr om förra vintern. Det känns lite jobbigt.. Suck!

Sokkerflikkan.blogg.se
    har du ringt familjerätten i din kommun innan??
    för vet vissa vill att man kommer efter barnet har fötts.. så skickar dom ut papper till dig när dom fått in att du fått barn om att komma och boka en tid.
    Menas andra tycker att man komma in och göra det innan. Men hos oss måste man boka tid i vilket fall som så det är inte bara att gå dit och skriva på. de så olika från kommun till kommun
    Har värdenst underbaraste son <3
  • Mirella85

Gud vad ni skriver=)
    jag hinner inte med i svängarna här..
    Själv har man haft fullt upp med flytt och om två veckor har man nytt boende.
    känns lite kaos men förhoppningsvis hinner allt falla på plats innan lillen vill titta ut=).
    Så det jäkligt skönt att vi redan har allt för klara oss så måste ut och jaga några grejer precis.

Och fick brev från FK att min GP är godkänd så det var en sten som lyfte från mina axlar fast jag nästa var 100% får det denna gången med.
    Så nu räknar vi ner dagar och arbetspass=) bara en månad kvar att jobba sååå skönt..
    är rent slut redan av allt som pågår i vårt liv hehe..

• Ireth81
    Mirella85 skrev 2013-09-17 10:52:09 följande:
    Gud vad ni skriver=)
    jag hinner inte med i svängarna här..
    Själv har man haft fullt upp med flytt och om två veckor har man nytt boende.
    känns lite kaos men förhoppningsvis hinner allt falla på plats innan lillen vill titta ut=).
    Så det jäkligt skönt att vi redan har allt för klara oss så måste ut och jaga några grejer precis.

Och fick brev från FK att min GP är godkänd så det var en sten som lyfte från mina axlar fast jag nästa var 100% får det denna gången med.
    Så nu räknar vi ner dagar och arbetspass=) bara en månad kvar att jobba sååå skönt..
    är rent slut redan av allt som pågår i vårt liv hehe..
    Åh vad härligt.. jag väntar på mitt svar från FK om GP. Men tror inte det är några problem heller men jag vill ändå veta så man slipper oroa sig. Rynkar på näsan

Vad härligt med flytt..:) Vi har lite kvar o köpa men ska till Ullared imorgon förhoppningen är att det inte är allt för mycket folk och köpa det mesta av allt vi behöver sedan har vi bara hämta vagnen,köpa sängen och skötbord och babyskydd.. men det fixar vi i okt/nov. :)
    *~*~*~*Bf 21/12 2013*~*~*
  • Sokkerflikkan
    Mirella85 skrev 2013-09-17 10:47:00 följande:
    har du ringt familjerätten i din kommun innan??
    för vet vissa vill att man kommer efter barnet har fötts.. så skickar dom ut papper till dig när dom fått in att du fått barn om att komma och boka en tid.
    Menas andra tycker att man komma in och göra det innan. Men hos oss måste man boka tid i vilket fall som så det är inte bara att gå dit och skriva på. de så olika från kommun till kommun
    Jo precis. I vår kommun får man komma in innan bäbisen är född och ordna papperna. Så det är något vi tänkte försöka hinna med innan den behagar att komma ut :)
  • Mirella85
    Ireth81 skrev 2013-09-17 11:07:05 följande:
    Åh vad härligt.. jag väntar på mitt svar från FK om GP. Men tror inte det är några problem heller men jag vill ändå veta så man slipper oroa sig. Rynkar på näsan

Vad härligt med flytt..:) Vi har lite kvar o köpa men ska till Ullared imorgon förhoppningen är att det inte är allt för mycket folk och köpa det mesta av allt vi behöver sedan har vi bara hämta vagnen,köpa sängen och skötbord och babyskydd.. men det fixar vi i okt/nov. :)
    Ja Fk är rätt sega med beslut men mitt var inte så svårt så det gick snabbt denna gången.. förra gången jag sökte fick jag jaga dom om beslutet i med fick veta typ en vecka innan jag skulle gå i med hade råka fylla i fel första gången. Dom har ju handläggningstid på 30dagar så det kan ta lite tid innan man får svar.

Ja de ska bli skönt när man har flytta in helt i det nya.. och få tid på sig komma till ro innan.
    tråkiga är att det är lite kaos i med vi tar över min svärfars hus så bouppteckningen är inte klar än så där är en del pappersarbete kvar och lite grejer som måste packas ner innan vi kan få upp våra grejer.
    Plus vi vill renovera kök och badrum men det får nog vänta tills nästa år känns det som..
    Men med tiden blir nog allt bra.

vill också ta en trip tll ullared med det får bli i okt/nov någon gång om jag kommer så långt. Nu när jag jobbar och vi har flytten så orkar jag inte ta en dags shoppingtur. 
  • cupcakekiller

Gnäll-inläggs varning!
    Orkar inte vara gravid mer, wääh! Är i v.28 (27+4) nu och mår som en överkörd säl hela dagarna, lillan ligger djupt så kan inte gå utan ilningar/knappt resa mig från soffan, vet inte om hon håller på att fixera sig, sonen gjorde det i v.30 så det är väl möjligt?
    Annars så har jag sammandragningar varje dag och foglossningar, vilar mycket men det är ju inte det lättaste med en 1 åring hemma. Känns snarare som om jag har gått över tiden än att bara vara i 28.. 
    Kan inte heller äta flottig eller stark mat eller dricka mer än en kopp kaffe per dag för då mår jag som om jag har maginfluensa, jätteilla och diarré, och måste ligga i sängen en hel dag, är det normalt?
    Dessutom har vi fått en lägenhet som vi flyttar till 1/12, har bf 12/12 så hoppas verkligen att hon stannar i magen under flytten i alla fall!

• MissKaos
    cupcakekiller skrev 2013-09-17 12:05:41 följande:

Gnäll-inläggs varning!
    Orkar inte vara gravid mer, wääh! Är i v.28 (27+4) nu och mår som en överkörd säl hela dagarna, lillan ligger djupt så kan inte gå utan ilningar/knappt resa mig från soffan, vet inte om hon håller på att fixera sig, sonen gjorde det i v.30 så det är väl möjligt?
    Annars så har jag sammandragningar varje dag och foglossningar, vilar mycket men det är ju inte det lättaste med en 1 åring hemma. Känns snarare som om jag har gått över tiden än att bara vara i 28.. 
    Kan inte heller äta flottig eller stark mat eller dricka mer än en kopp kaffe per dag för då mår jag som om jag har maginfluensa, jätteilla och diarré, och måste ligga i sängen en hel dag, är det normalt?
    Dessutom har vi fått en lägenhet som vi flyttar till 1/12, har bf 12/12 så hoppas verkligen att hon stannar i magen under flytten i alla fall!

Gnäll på du! Det låter inte som om du har highlife precis.

jag vet hur vidrig övertid är, så bara tanken att det skulle kännas som övertid redan Skrikandes
    Jag har redan ställt in mig på övertid och det är svårt att ladda mentalt för det. ÖNSKAR att bebis kom 10 dgr före bf men det lär den ju inte göra....

På väg från jobbet, mot gymmet. Stressar runt känns det som. Ska bli skönt att lyfta lite vikter
    imorgon en heldag. Organistationsdag. Säkert trevlig ´men känner mig rätt omotiverad i ärlighetens namn! Jaja, sitter väl där vi får god lunch om inte annat
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Prins Williams Mamma
    cupcakekiller skrev 2013-09-17 12:05:41 följande:

Gnäll-inläggs varning!

Man får vara extra gnällig när man är havande, lite får väl omgivningen tåla anser jag Skrattande. Jag är i vecka 30 (29+2) jag gnäller i det tysta då jag inte vill uttala mig om att jag är rädd att detta barnet skall komma tidigare än tänkt har ju ett för tidigt fött barn sedan tidigare. Gnäll på det är oss du pratar med andra gravida kvinnor som vet vad du går igenom
    William 110428 Jasmine bf 131130
Svar på tråden December bebis 2013