• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Felinne

Lite pepp kommer här mitt i allt (välbefogat) gnäll. Jag var på ett spinningpass på lunchen idag och det var helt fantastiskt. Inte för att själva passet var särskilt fantastiskt utan för att jag fick så otroligt mycket beröm av alla äldre kvinnor. Snacka om egoboast! Så för er som inte lider av jobbiga gravidåkommor - gå ett gruppass och ta emot beröm för att ni rör på er. För det är ni också värda :)

• IdaJ

För er som har fått beviljad GP, hur lång tid tog det för er att få den beviljad?? :)

• cupcakekiller

Fick ännu ondare förrut, kunde inte resa på mig utan att gråta så vi har hängt på förlossningen hela dagen. Lite vita i urinet så de tror antingen på uvi som gör så jag får sammandragningar eller att lillan borrar med huvudet, de kollade med ett vul och hon ligger med huvudet neråt men hon är fortfarande ruckbar. De tryckte även på bäcknet och det känndes inte något så jag har tydligen inga foglossningar alls! Bara sammandragningar och typ växtvärk i livmodern tydligen..

• nyttliv85
    IdaJ skrev 2013-09-17 15:13:15 följande:
    För er som har fått beviljad GP, hur lång tid tog det för er att få den beviljad?? :)

För mig tog det ca 6 veckor, tror det tog ovanligt långtid pga av sommaren.
  • sarak
    Sokkerflikkan skrev 2013-09-17 09:18:15 följande:
    Hej alla,
    Det var fruktansvärt längesedan jag skrev något här inne så tänkte bjuda på en bild. Imorgon går jag in i v29(28+0) och det börjar verkligen kännas att det snart är en levande bäbis man kommer få hålla om.
    Längtan är stor och det börjar kännas riktigt mysigt med mörker och vinterkyla:)

Annars så mår jag prima. Har lite svårt att sova bara, men det är nog så det ska vara.
    Vi väntar på besked från försäkringskassan ang SGI som ska komma inom 9 dagar. Skulle inte bli förvånad om det krävs kompletteringar. Sen har tanken även slagit mig att vi borde besöka familjerätten och skriva papper om gemensam vårdnad eftersom vi inte är gifta. Men det tar vi nästa vecka för i veckan har vi fullt upp. Min karl har precis fyllt 30 och själv blir jag 25 imorgon, mycket fika :)
    Nu ska jag försöka ta tag i dagen. Målet är att hitta vinterskor och spana på jackor som jag ser ni diskuterat. Jag måste nämligen köpa en ny då min gamla hade gjort sitt flera ggr om förra vintern. Det känns lite jobbigt.. Suck!

Sokkerflikkan.blogg.se

Vilken jättefin mage!!
  • sarak

Jag är så trött!! Tror jag tog ut mig fullständigt på jobbet förra veckan och har inte kommit ikapp. Det kommer bli 2 tuffa månader nu innan jag får gå på ledighet. Ta det lugnt och stressa inte säger min chef samtidigt som han och andra överöser mig med jobb. Haha, lätt!

Men förutom trötthet mår jag bra. Har varit lite hormonstingslig sista tiden. Vi håller på att renovera 2 rum plus totalrenoverar ett badrum och ska bygga ett nytt garage. Bröt ihop igår när jag kom hem från jobbet, rörigt som tusan inne plus hantverkare som springer in och ut med skorna på. Hur skitigt som helst även i de delar av huset som vi inte renoverar!! Jag vill också bädda spjälsäng och pynta babyhörna! Men det händer i varje fall saker och förhoppningsvis är det mesta klart och fräscht innan bebis kommer.

Nu ska jag måla lister och välja tapeter!     

• MariaOchNiklas

Har fått min GP beviljad och får gå hem den 20 oktober, men kommer gå hem redan den 14 då jag tagit lite extra semester Är snart framme i Ullared. Har bokat stuga så vi kan stå på låset i morgon kl 8 så vi kan köra järnet innan det blir för mycket folk. Såg att de fått fram julsakerna. Å alla leksaker som ska shoppas

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • IdaJ
    nyttliv85 skrev 2013-09-17 16:45:15 följande:

För mig tog det ca 6 veckor, tror det tog ovanligt långtid pga av sommaren.
    Usch, så lång tid? Skulle nog varit ute i lite bättre tid! Är orolig att jag inte kommer hinna få det beviljat innan det är tänkt att jag ska gå. Och går det då inte igenom så är det ju kört. Redan för tungt på jobbet :/
  • nyttliv85
    IdaJ skrev 2013-09-17 18:09:32 följande:
    Usch, så lång tid? Skulle nog varit ute i lite bättre tid! Är orolig att jag inte kommer hinna få det beviljat innan det är tänkt att jag ska gå. Och går det då inte igenom så är det ju kört. Redan för tungt på jobbet :/

Ett tips är att ringa och ligga på lite, så kanske de får lite gas i baken. De har ju handläggningstid på 30 dagar, längre ska det egentligen inte ta... Men jag skicka in mina papper när det var semestertider, därför tog det nog längre tid.
    Men som sagt, ring och "tjata"... säg att din chef ligger på dig, så kanske de kan skynda på processen.
    Vad jobbar du som? Det kommer säkert gå bra!    
Svar på tråden December bebis 2013