• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Isak kundeinte göra klart sista rotationen inne i mig han gjorde den närhan kom ut. Tur hsn inte fastnade. Så lite tidigare än bf+16 och något mindre gör ju inget..

mammatilltvå85 skrev 2013-09-19 18:52:53 följande:
    hihi, ja du gärna det isåfall;=)

mammatilltvå85 skrev 2013-09-19 18:52:53 följande:
    hihi, ja du gärna det isåfall;=)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Härligt foto!

Dubär jättefin

Repan skrev 2013-09-19 19:33:12 följande:
    Vecka 27!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Ireth81
    MissKaos skrev 2013-09-19 18:27:07 följande:

Finns kortärmade på gekås köper jsg där! Boob är bra stt köpa på tradera.. gjorde jaf sist..

Stockning fy för drn leda! Det gjorde ont..mer orolig för det än förlossningen. Det och tröttheten av vaknätter.

Jag såg inga mer än vanliga linnen och vanliga toppar, och de jag köpte ahh får kolla på tradera tack för tipset haha tur FL. Finns

Ja kan förstå det med, hoppas man slipper det, en dum fråga hur gör man för att försöka undvika det? Hua jag kan tänka mig att det är jobbigt
  • MissKaos

Tror jag fick det av drag/kyla. Kom inte tbx näj jag började sova med nattlinne. Sen hade jag värmande inlägg runt tuttarna i början. Och inga byglar i bhn! Klämmet kan orsaka stockning.

Köpte du bhar för amning med? Det är ju olika men dom flesta sover ju m bh i början iaf det läcke.. tyckte deras från trofé var sköna.

Ireth81 skrev 2013-09-19 20:11:55 följande:
    Jag såg inga mer än vanliga linnen och vanliga toppar, och de jag köpte ahh får kolla på tradera tack för tipset haha tur FL. Finns

Ja kan förstå det med, hoppas man slipper det, en dum fråga hur gör man för att försöka undvika det? Hua jag kan tänka mig att det är jobbigt

• sarak
    MissKaos skrev 2013-09-19 20:22:58 följande:
    Tror jag fick det av drag/kyla. Kom inte tbx näj jag började sova med nattlinne. Sen hade jag värmande inlägg runt tuttarna i början. Och inga byglar i bhn! Klämmet kan orsaka stockning.
    Köpte du bhar för amning med? Det är ju olika men dom flesta sover ju m bh i början iaf det läcke.. tyckte deras från trofé var sköna.

Dum fråga kanske, men hur vet man vad man ska ha för storlek på BHn? Känns onödigt att lägga ut pengar på amningsbh som inte passar sen.
  • MissKaos

Chansa lite.. nä men jag tog på gränsen till dtor och ulkareds var rätt mjuka och töjbara. Ngn brhöver man ju ha direkt till bb..

sarak skrev 2013-09-19 20:46:34 följande:
    Dum fråga kanske, men hur vet man vad man ska ha för storlek på BHn? Känns onödigt att lägga ut pengar på amningsbh som inte passar sen.

Svar på tråden December bebis 2013