• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Ireth81
    MissKaos skrev 2013-09-20 08:29:04 följande:

Du kan ju komplettera sen. Tror det är en bra start! Läckandet verkarvara väldigt olika från person till person.

Föda med bh blir det för mig med.. konstigt att det känns viktigt i samanhanget. Men det var lite att behålla värdigheten med tror jag. Bm sa att det car rätt canligt!

Inte gått upp ngt i vikt på fyra veckor nu.tror jag vägde mig med jeans och tröjja. Drog då av ett kg för det. Verkar rimmligt va? Skönt förjag ökade så fort ibörjan bnsa då att det kan bli såhär. Själv såg jag ryggont ochviktkamp deluxe efter barnet. Fick kämpa sist men då hade jag mkt extra pga hormonbeh innan grav.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Ja jag tänkte det med. Har några trofé utan bygel som är sköna med.

Ja lite så känner jag med, inte för jag tror någon av personalen skulle bry sig ändå men för mig är det viktigt.

Oj okej, men det kan ju som du säger bero på att du gick upp mycket i början, själv har jag inte ökat mer än 4,8 kg men IOM jag Har övervikt så får jag inte öka för mycket, men som jag sa till min bm, jag vill inte bli en "fet" mamma som inte orkar med sitt barn, utan mitt mål är att använda graviditeten till att göra ändringar så jag fortsätter på den linjen sen. Oj fy låter hemskt bara hoppas man slipper det för det är fruktansvärt när man har ont i ryggen
  • MariaOchNiklas

Har aldrig ens tänkt tanken att jag ska ha på mig bh när jag föder. För mig känns det helt naturligt att vara utan bh vid ett sådant tillfälle. Vill inte ha något som sitter åt på kroppen. Men tur är ju att vi alla är olika. Är så inne i mig själv när jag föder så jag tänker inte ens på att någon ser mina bröst då. Brukar annars tycka det är jobbigt med brösten då de är väldigt stora. Ett av mina stora komplex. Så när jag slutat att amma så blir det nog en bröstförminskning.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MissKaos
    Vad ska man sä
    v29. Inkl den ofantligt snygga outfiten cykelskor, byxor med inbyggd blöjja och herrlinne.. *s*
    MariaOchNiklas skrev 2013-09-20 09:57:07 följande:
    Har aldrig ens tänkt tanken att jag ska ha på mig bh när jag föder. För mig känns det helt naturligt att vara utan bh vid ett sådant tillfälle. Vill inte ha något som sitter åt på kroppen. Men tur är ju att vi alla är olika. Är så inne i mig själv när jag föder så jag tänker inte ens på att någon ser mina bröst då. Brukar annars tycka det är jobbigt med brösten då de är väldigt stora. Ett av mina stora komplex. Så när jag slutat att amma så blir det nog en bröstförminskning.
    JAg tyckte det var bekvämt med BH. Jag ville ifs gå omkring hela tiden och då skumpade ju brösten..  Men sen nej, skönt med den på! JA tur man får göra olika :-9 Lite humor i det hela att jag osm sjusköterska ju har sett det mesta på folk och än aldrig har reagerat neg på ngns kropp. Eller jo, men det är ju inte SÅ vanligt att man kommer in så smutsig att strumbyxorna har växt fast på kroppen. Det var jobbigt att se..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Ireth81 skrev 2013-09-20 09:47:01 följande:
    Ja jag tänkte det med. Har några trofé utan bygel som är sköna med.

Ja lite så känner jag med, inte för jag tror någon av personalen skulle bry sig ändå men för mig är det viktigt.

Oj okej, men det kan ju som du säger bero på att du gick upp mycket i början, själv har jag inte ökat mer än 4,8 kg men IOM jag Har övervikt så får jag inte öka för mycket, men som jag sa till min bm, jag vill inte bli en "fet" mamma som inte orkar med sitt barn, utan mitt mål är att använda graviditeten till att göra ändringar så jag fortsätter på den linjen sen. Oj fy låter hemskt bara hoppas man slipper det för det är fruktansvärt när man har ont i ryggen
    Det är mitt gamla diskbråck som oroar mig. Får ont om jag väger för mkt tyvärr...

Spinningen idag gick åt h-te! SÅ besviken Halva passet var kanon. Kände som "oj redan halvvägs" så fick jag akutont i magen och fick gå ut! Tror dock det var att jag åt för tätt inpå passet... Synd, mår gott av att få spinna. Bra musik och kul folk och träning som känns bra.

Nu verkar det värsta lägga sig iaf. Ska hämta upp sonen. Lovat fika på cafe.. Hoppa det magonda inte kommer tbx, ska jobba helgen och då är man ensam sjuksyster. Så inget kul om jag måste sjuka mig. Ja går det inte över måste jag väl ringa fl tror jag. Tycker mig dock känna att dendär kycklingmackan är på G ut så det kankes bara var mat tätt på och dumpingsymptom. Får lätt det av  mat före löpning ogravid men spinning brukar inte vara problem. Well, det är ju redan lätt fullt i magen numer.
  • Ireth81

MissKaos oj, förstår det, diskbråck är inget o leka med när det gör ont.

Oj fy.. Hoppas det bara är som du säger pga maten för nära träning. Man blir så orolig så fort det är något som gör ont som man inte haft tidigare. Men håller tummarna för dig/er.

Åh låter mysigt, själv så ska jag göra mig iordning för att jobba min timme för idag

• MariaOchNiklas

Ja tur är det att vi alla tycker olika. Jag va mest still i fl-rummet. Gick inte utanför dörren innan lillan kom ut. Hade nog också velat ha bh pp mig om jag va uppe och gick som du. Är lite avis på dig som går på spinning. Gick på det mycket innan dottern föddes. Men inte varit iväg på över 2 år nu. Längtar tills jag kan gå iväg på det igen. Så himla skönt att få ta ut sig och träna

MissKaos skrev 2013-09-20 13:26:02 följande:
    v29. Inkl den ofantligt snygga outfiten cykelskor, byxor med inbyggd blöjja och herrlinne.. *s*JAg tyckte det var bekvämt med BH. Jag ville ifs gå omkring hela tiden och då skumpade ju brösten..  Men sen nej, skönt med den på! JA tur man får göra olika :-9 Lite humor i det hela att jag osm sjusköterska ju har sett det mesta på folk och än aldrig har reagerat neg på ngns kropp. Eller jo, men det är ju inte SÅ vanligt att man kommer in så smutsig att strumbyxorna har växt fast på kroppen. Det var jobbigt att se..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • cupcakekiller

Idag går jag in i v.29 och har vart på mvc. Sf-måttet låg på 29cm och hjärtljuden låg runt 140. Gjorde även glukosbelastning, man skulle ha under 10 och jag hade 4,2 så bm var nöjd iallafall :)

• Goldie
    cupcakekiller skrev 2013-09-20 16:03:45 följande:
    Idag går jag in i v.29 och har vart på mvc. Sf-måttet låg på 29cm och hjärtljuden låg runt 140. Gjorde även glukosbelastning, man skulle ha under 10 och jag hade 4,2 så bm var nöjd iallafall :)

Det är ju superbra värden på en glukosbelastning, vad härligt att höra!'

Hur ofta får du som också väntar andra barnet träffa din BM? Jag har tid 30/9 och har då inte träffat henne sedan 7 augusti, känns som långt med nästan två månader men det kanske är standard andra gången? 
  • MissKaos

"Mensvärk" i framdelen av magen. Blir värre så fort jag går, känns lite ner i ljumskarna oxå. Otevligt. Hade inte såhär med Isak. Ngn som känner igen detta? Funderar på att ringa fl eftersom det började emd den där jättemagonda grejjen vid lunchtid. Och sen tog detta vid. Inga direkt s-dr. Maken jobbar till kl 19 och imorgon ks jag jobba..

. Ätit glass med lilleman Mellanmål deluxe på en fredag. Mysigt... Vi fikar alltid på fredagar. Både jag och aken brukar sluta tidigt. Så hämtas Isak och vi fikar antingen på cafe eller hemma, oftast hemma. En bra start på helgen!

Svar på tråden December bebis 2013