• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Ireth81
    MissKaos skrev 2013-09-19 20:22:58 följande:

Tror jag fick det av drag/kyla. Kom inte tbx näj jag började sova med nattlinne. Sen hade jag värmande inlägg runt tuttarna i början. Och inga byglar i bhn! Klämmet kan orsaka stockning.

Köpte du bhar för amning med? Det är ju olika men dom flesta sover ju m bh i början iaf det läcke.. tyckte deras från trofé var sköna.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Okej bra att känna till iom vi får i dec jg sover alltid i nattlinne men får hålla koll.

Ja det gjorde jag trofés två st 99:- en vit och en svart. De hade en super snygg med spets men inte i min storlek. Okej jag sover utan bh nu, men får kanske börja när jag börjar läcka.
  • Ireth81

Ville bara visa upp min fina tavla, väggord jag fäst på en canvas tavla.

Så nöjd med den

• MissKaos

Skulle aldrig sova med bh annars mrn blev tvungen.

Just dom menar jag. Dom är sköna! Slet väut fyra st av dom två linnen m inbyggs amningsbh och en annsn bh samt ett par långärmade och ett parvkortärmade tröjjor och ett nsttlinne sist. Det var hål och helt slt. Lagadr vissa plagg tom..men jag ammade länge..

Kuriosa..Jag vägrade ta av bhn på fl sist. Hade en finbh för amning pä. Bra för nu kan jag visa kort för vem dom när issk lom upp på bröstet. Hadr jag inte velat utan bh..

Ireth81 skrev 2013-09-19 21:01:30 följande:
    Okej bra att känna till iom vi får i dec jg sover alltid i nattlinne men får hålla koll.

Ja det gjorde jag trofés två st 99:- en vit och en svart. De hade en super snygg med spets men inte i min storlek. Okej jag sover utan bh nu, men får kanske börja när jag börjar läcka.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Ireth81
    MissKaos skrev 2013-09-19 21:09:46 följande:

Skulle aldrig sova med bh annars mrn blev tvungen.

Just dom menar jag. Dom är sköna! Slet väut fyra st av dom två linnen m inbyggs amningsbh och en annsn bh samt ett par långärmade och ett parvkortärmade tröjjor och ett nsttlinne sist. Det var hål och helt slt. Lagadr vissa plagg tom..men jag ammade länge..

Kuriosa..Jag vägrade ta av bhn på fl sist. Hade en finbh för amning pä. Bra för nu kan jag visa kort för vem dom när issk lom upp på bröstet. Hadr jag inte velat utan bh..

Nej jag är lite så med.

Ja de var sköna riktigt sköna! Så det förstår jag, haha oj jag har bara två amningsbhar än så länge och 3 amningströjor. Åh vad smart tips, jag har haft bh på mig hela dagen och sedan av på kvällen, men börjar jag läcka så blir det dygnet runt och även på fl. Tack för tipset
  • sarak

Drömde att jag köpte storpack amningsbh. 150 st i en påse, blandade färger

• MissKaos

*lol*

Dax att byta ämne

Låter som om det skulle röycka till alla i tråden :')

sarak skrev 2013-09-20 07:02:36 följande:
    Drömde att jag köpte storpack amningsbh. 150 st i en påse, blandade färger

• Repan
    MissKaos skrev 2013-09-19 19:52:43 följande:

Härligt foto!

Dubär jättefin smile1.gif

Tack! :)
  • MissKaos

Du kan ju komplettera sen. Tror det är en bra start! Läckandet verkarvara väldigt olika från person till person.

Föda med bh blir det för mig med.. konstigt att det känns viktigt i samanhanget. Men det var lite att behålla värdigheten med tror jag. Bm sa att det car rätt canligt!

Inte gått upp ngt i vikt på fyra veckor nu.tror jag vägde mig med jeans och tröjja. Drog då av ett kg för det. Verkar rimmligt va? Skönt förjag ökade så fort ibörjan bnsa då att det kan bli såhär. Själv såg jag ryggont ochviktkamp deluxe efter barnet. Fick kämpa sist men då hade jag mkt extra pga hormonbeh innan grav.

Ireth81 skrev 2013-09-19 21:34:56 följande:
    Nej jag är lite så med.

Ja de var sköna riktigt sköna! Så det förstår jag, haha oj jag har bara två amningsbhar än så länge och 3 amningströjor. Åh vad smart tips, jag har haft bh på mig hela dagen och sedan av på kvällen, men börjar jag läcka så blir det dygnet runt och även på fl. Tack för tipset

• MissKaos

Mycket kärlek iden

Ireth81 skrev 2013-09-19 21:02:30 följande:
    Ville bara visa upp min fina tavla, väggord jag fäst på en canvas tavla.

Så nöjd med den

Svar på tråden December bebis 2013