• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Otåligast

Vad konstigt att det är så olika! Jag har gått en gång i månaden sedan inskrivning i vecka 7 + en del extrabesök pga dåligt järnvärde. Varje ordinarie besök har jag tagit blodprov för att kolla järn & socker + urinprov för att kolla äggvita + blodtryck. Senaste tre besöken kollas även hjärtljud + att magen mäts. Från och med vecka 32 = nu i veckan för mig går man varannan vecka. Eftersom allt utöver mitt järnvärde är helt normalt så antar jag att det är vanliga protokollet i Stockholm.

• Otåligast

Är det någon mer än jag som upplever trötthet & energibrist? Jag har haft besök här hemma hela helgen & är så slutkörd att jag undrar hur jag ska klara veckan... Har gäster onsdag + torsdag + ska resa bort på tjejmyshelg nästa helg - allt är ju roliga saker men jag bävar mer än ser fram emot det. Innerst inne är det enda jag vill att vara hemma i lugn & ro. Går in i vecka 32 på tisdag & börjar förstå att kroppen signalerar att jag ska ta det lugnare.

• MissKaos
    Otåligast skrev 2013-09-29 15:55:59 följande:
    Är det någon mer än jag som upplever trötthet & energibrist? Jag har haft besök här hemma hela helgen & är så slutkörd att jag undrar hur jag ska klara veckan... Har gäster onsdag + torsdag + ska resa bort på tjejmyshelg nästa helg - allt är ju roliga saker men jag bävar mer än ser fram emot det. Innerst inne är det enda jag vill att vara hemma i lugn & ro. Går in i vecka 32 på tisdag & börjar förstå att kroppen signalerar att jag ska ta det lugnare.

Oj... Det var mkt planerat som gravid.  JAg hade inte orkat med allt det där.
    Mina föräldrar var här igår. Med tre stora hundar. IDag somnade jag på soffan.. Ska hasa iväg och träna lite. Måste försöka göra ngt. Varit ute i trädgåren en liten stund på fm, klippt ner min jättepelargon bla. Man blir väl trött av frisk luft med antar jag!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • cupcakekiller

Här i Linköping spelar det ingen roll om man är först eller omföderska, vi går lika många gånger.
    Jag var i v. 10, 15, 23, 28 och ska gå i v.31 nästa gång (är i v.30 nu) efter det blir det ca varannan vecka, har tider inbokade till 3/12 och har BF 12/12. BM sa att vi kör en hinnsvepning då den 3e om jag fortfarande har så ont som jag har nu, så förhoppningsvis slipper jag gå till BF.

Här tar man blodtryck, blodprov och lämnar urin varje gång, och när jag var i v.23 började de med hjärtljud och sf-mått varje gång med. :)

• mammatilltvå85

Jag är trött. Är så trött att jag börjar tro att det är nåt fel på mig på riktigt.....tog hb förra veckan på förlossningen var 121 så borde inte bero på det....ska till bm på onsdag ska prata med henne om det då. MÅSTE liksom sova en stund på dagen/em annars orkar jag inte....ändå är jag dödstrött på kvällarna. Har ingen energi till nånting...lite jobbigt faktiskt då jag har massor att göra i skolan och på helgerna orkar jag bara vila/sova typ.
    Kul mamma just nu- not.

Igår hade jag vad jag tror var förvärkar, inte mina "vanliga" sd utan nåt annat som jag inte haft de andra två gångerna. Hade molande mensvärk i ryggen som gick i vågor och onda sd ca var 15:e minut under ett par timmar. sen släppte det senare på kvällen. Har haft lite mensvärk andra dagar också och mår illa i samband med den. Är det förvärkar? Känns ju som att jag borde ha koll på det då det ändå är barn nummer tre....

• sarak
    Otåligast skrev 2013-09-29 15:55:59 följande:

Jag var ju helt galet trött förra veckan. Fast jobbade typ 150% + hantverkare hemma och allmänt kaos, i kombination med väldigt lite sömn... Man orkar inte som vanligt. Bröt ihop totalt i fredags när tapetseraren som jag väntat på flera veckor meddelade att det var för mycket jobb och han inte ville göra det! Men tog nya tag i helgen och fick ny energi, har målat och spacklat och tapetserat och varit på ponnytävlingar och ute och cyklat och.... ja, allt. Hoppas det håller i sig, måste få klart här hemma inför bebis ankomst och tydligen ska man behöva göra allt själv.... Lååång arbetsvecka ligger framför mig dessutom
  • sarak
    Tuttiluttan skrev 2013-09-29 11:23:23 följande:
    Nån som vet ngt?

När jag var hos sjukgymnasten för foglossning sa hon att dom hade kvällar för utprovning och information om TENS som man kunde gå på om man var intresserad av att använda sig av TENS som smärtlindring. Så kunde man hyra en TENS för 100 kronor i månaden. Kolla, dom kanske har samma hos dig?
  • sarak

Tror det är bebis som snor all min energi. Det är inte lugnt långa stunder. Håller igång dag som natt. Sista tiden har den försökt bryta sig ut i min vänstra sida. Hela min mage är sned. Ser skitkonstigt ut. Naveln har liksom förflyttat sig en bra bit åt höger...

• MissKaos

Påvetas inte av rörelse vila? Låtet som det man har läst om förvärkar va?

mammatilltvå85 skrev 2013-09-29 16:41:33 följande:
    Jag är trött. Är så trött att jag börjar tro att det är nåt fel på mig på riktigt.....tog hb förra veckan på förlossningen var 121 så borde inte bero på det....ska till bm på onsdag ska prata med henne om det då. MÅSTE liksom sova en stund på dagen/em annars orkar jag inte....ändå är jag dödstrött på kvällarna. Har ingen energi till nånting...lite jobbigt faktiskt då jag har massor att göra i skolan och på helgerna orkar jag bara vila/sova typ.

Kul mamma just nu- not.

Igår hade jag vad jag tror var förvärkar, inte mina "vanliga" sd utan nåt annat som jag inte haft de andra två gångerna. Hade molande mensvärk i ryggen som gick i vågor och onda sd ca var 15:e minut under ett par timmar. sen släppte det senare på kvällen. Har haft lite mensvärk andra dagar också och mår illa i samband med den. Är det förvärkar? Känns ju som att jag borde ha koll på det då det ändå är barn nummer tre....

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013