• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • LängtanSåStor
    sarak skrev 2013-09-29 20:15:19 följande:

Tror det är bebis som snor all min energi. Det är inte lugnt långa stunder. Håller igång dag som natt. Sista tiden har den försökt bryta sig ut i min vänstra sida. Hela min mage är sned. Ser skitkonstigt ut. Naveln har liksom förflyttat sig en bra bit åt höger...

Då har vi samma problem. Fast det är min högra sida som verkar locka min bebis mer. Herre gud denna veckan har han vart HEL vild (v.32) lol
  • Förstaförsökaren26

Otåligast - jag känner samma här! När klockan är 11 typ så är jag i behov av vila men är svårt då man jobbar! Får passa på under helgen å vila! Skulle ha lite tjejmiddag här den 12 okt för att fira att jag fyller men beslutade idag att ställa in. Min ork finns inte längre. Jobbar 100% plus studerar 50% är helt slut! Men får tänka att snart är min juvel här å då är de är det i slutändan värt allt detta som är nu!

• MissKaos

Tydligen är det så vid normala förvärkar.

Mina onda sdr hsr ju inte betett sig så precis.

mammatilltvå85 skrev 2013-09-29 22:11:49 följande:
    kände ingen skillnad vid rörelse/vila....

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ska testa vattengympa imorgon! Hoppas det funkar och inte ger sdr eller fogont. Wish me good luck! Ksn onte bars ligga här och äta choklsdkex och surfa.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mammatilltvå85
    MissKaos skrev 2013-09-29 22:19:42 följande:
    Tydligen är det så vid normala förvärkar.
    Mina onda sdr hsr ju inte betett sig så precis.

aha ok. Jag hade aldrig "förvärkar" vid mina andra graviditeter....hade bara massa sd, aldrig mensvärk/molvärk....sen plötsligt övergick sd till riktiga förlossningsvärkar....

Usch så man kan behöva dras med denna mensvärk/molvärk/förvärkar massa veckor alltså....känns ju sådär=//  
  • Felinne
    MissKaos skrev 2013-09-29 22:21:27 följande:

Ska testa vattengympa imorgon! Hoppas det funkar och inte ger sdr eller fogont. Wish me good luck! Ksn onte bars ligga här och äta choklsdkex och surfa.

Var ska du gå någonstans? Tycker det verkar vara fullt på alla kurser i Göteborg
  • MissKaos

Helt vanlig vattengympa inte gravidgrej..

Felinne skrev 2013-09-30 04:27:20 följande:
    Var ska du gå någonstans? Tycker det verkar vara fullt på alla kurser i Göteborg

Svar på tråden December bebis 2013