• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • corky

Fick reda på resultatet av glukosbeladtningen igår. 10,6. Skit. Får kontakta min vc nu och få en blodsockermätare. Vad händer nu då? Nån som vart med om detta?

• Tuttiluttan

Dagen blir bara bättre!

Bra värden på glukosbelastningen, bebis hjärta ticka fint, bra blodtryck, magen växer fint! Bara järn värdet som sjunkit en aning! O så nu pricken över i:et beviljad graviditetspenning!!

Today is a good day

• MariaOchNiklas

Tjoho vad härligt njut nu för fullt av livet i magen ♥

Tuttiluttan skrev 2013-10-01 16:15:01 följande:
    Dagen blir bara bättre! Bra värden på glukosbelastningen, bebis hjärta ticka fint, bra blodtryck, magen växer fint! Bara järn värdet som sjunkit en aning! O så nu pricken över i:et beviljad graviditetspenning!! Today is a good day

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MissKaos
    Tuttiluttan skrev 2013-10-01 16:15:01 följande:
    Dagen blir bara bättre!
    Bra värden på glukosbelastningen, bebis hjärta ticka fint, bra blodtryck, magen växer fint! Bara järn värdet som sjunkit en aning! O så nu pricken över i:et beviljad graviditetspenning!!

Today is a good day

HÄÄÄRLIGT!! Grattis
    corky skrev 2013-10-01 15:40:12 följande:
    Fick reda på resultatet av glukosbeladtningen igår. 10,6. Skit. Får kontakta min vc nu och få en blodsockermätare. Vad händer nu då? Nån som vart med om detta?
    Nej. Inte personligen. Har haft en del patienter med diabetes, även svårtbehandlad sådan.
    Mäta sockret, tja det kan du ju göra men det ger väl inte så mkt egentligen det kan du ju göra hos BM.
    Det som du kan tänka på är att se över kost och motion. Det är ju inget katastrofvärde du har.
    Orkar du röra på dig? Isf är det en bra ide att försöka med 30min vardagsmotion/dag. Tex promanader cykla etc. Orkar du kan du gå på vattengympa el dyl. 
    Diabeteskost -inte så kul men kankse nödvändigt...
    Då tänker du på att inte äta så mkt socker, tex välj bort juicer, aötade drycker etc.
    Grövre bröd framför vitt kolla så det inte är en massa socker i (tek lingongrova är vääädligt sött)
    Marmelader/sylt går bort.
    Sötade yoggi etc. Flingor med mkt socker bör man undvika.
    Vill du äta sött tänk på att göra det i samband med en måltid det totala blodsockersvaret blir annorlunda jfr med att äta det "bara".
    Frukt är bra, men tyvärr sött.. Välj stenfrukter före banan, vindruvor och tropiska frukter som ofta är sötare.
    Tänk sen tallriksmodellen när du äter.

Kanske kan din BM berätta mer om DIA kost. Annars får du be om dietisttid.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Ireth81

Jag har också blivit beviljad graviditetspenning fick mitt besked förra veckan känns så skönt så nu har jag mindre än tre veckor kvar o jobba

• MissKaos
    Ireth81 skrev 2013-10-01 16:47:04 följande:
    Jag har också blivit beviljad graviditetspenning fick mitt besked förra veckan känns så skönt så nu har jag mindre än tre veckor kvar o jobba

WOHOOO!!!
    NU är det många som har ska ha mkt tid att hänga på FL!!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tuttiluttan
    MissKaos skrev 2013-10-01 16:51:28 följande:

WOHOOO!!!
    NU är det många som har ska ha mkt tid att hänga på FL!!
    Ja jösses vad vi kan hänga här
  • MissKaos

Äntligen.. jag har ju haft soffligg ett tag.

12bullar på 3 pers. På en dag.. tur jag frös in resten innan familjeb kom hem.

Tuttiluttan skrev 2013-10-01 17:16:45 följande:
    Ja jösses vad vi kan hänga här

• MariaOchNiklas

Min bästa vän hade graviditetsdiabetes. Hon fick låna en "sockermätare" och kolla sockret efter varje måltid. Tror inte hon behövde någon medicin iaf. Bara tänka lite extra på kosten och äta på någorlunda fasta tider. De måste ju hjälpa dig så du får rätt hjälp och info som behövs för att du ska känna dig trygg. Ev något extra bm besök. Berätta gärna hur det går för dig!

corky skrev 2013-10-01 15:40:12 följande:

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
Svar på tråden December bebis 2013