• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

Alltså fyfan! Känns som jag spyr vilken sekund som helst! :'( spyr jag måste jag bara göra om det igen! Buhuuu! Dör lite här nu. 80 min kvar :'(

• MissKaos
    moruri skrev 2013-10-01 08:39:21 följande:
    Alltså fyfan! Känns som jag spyr vilken sekund som helst! :'( spyr jag måste jag bara göra om det igen! Buhuuu! Dör lite här nu. 80 min kvar :'(
    BLÄÄÄ! Spyr du säger du inte ngt utan äter några Polly istället. Enl en ytterst erfaren läkare vi hade fungerar det precis lika bra..

Fy fy fy vad äckligt. Den där soppan ni dricker är hemsk.. IEUU!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moruri

Har lyckats hålla ut! Två personer före mig nu! Vill spy rakt ner på golvet nu, men tror inte det skulle vara så uppskattat av de som sitter i samma rum. Haha!

• moruri

Klar och tryckt i mig en banan! Värdena såg bra ut så det var ju skönt! Men varför i helvete luktar alla Malmös bussar curry idag???? Tur jag har back up plastpåsar i väskan säger jag bara!!!!

• MissKaos

En gång gjorde jag en röntgen av ryggen. Då fick man laxera (jodå BÅDE piller och nerifrån rent och fint skulle det vara)  och fasta innan. Efteråt gick jag in på ett cafe och köpte en räkmacka. en sub. Ni skulle ha sett deras min när jag beställde en till... Och jädrans sen fick man gå på toa.. Allt laxermedelt var väl inte igenom systemet *s*

Så nej, glucosbelastning vid värden under 8mmol. Glöm det!! No way! Imponerad av er som ställer upp på detta..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tuttiluttan

Åhhh MAT!!! Fyller ansiktet med en brak frukost just nu

Alla värden va bra här med, skönt! Får firas med en bakelse i eftermiddag

• sarak
    moruri skrev 2013-10-01 08:39:21 följande:
    Det där verkar inget kul! Tur att allt såg bra ut för er. Och hoppas att jag slipper
  • sarak
    sarak skrev 2013-10-01 08:06:18 följande:
    Jag känner mig ganska så pigg och fräsch så här på morgonen. Ganska smidig också. Men tror jag samlar på mig massa vatten under dagen. På kvällarna känns benen som 2 telefonstolpar och magen som den ska spricka. Jobbigt! Målade golvlister igår kväll, och det tog emot något fruktansvärt. Men just nu känns det inte som om det skulle vara några stora problem. Konstigt.
    Använder ni stödstrumpor? Och i så fall, fungerar det? Funderar på att införskaffa...
  • MissKaos

Ja och ja..

Känner sig som en tant mend är bra. Köpte tunnare strumpor. På Lidl... maken kom hem med det och choklad till mig när jag ylade om svullna fötter etc en dag

sarak skrev 2013-10-01 12:26:54 följande:
    Använder ni stödstrumpor? Och i så fall, fungerar det? Funderar på att införskaffa...

• Fröken Ö
    sarak skrev 2013-10-01 12:26:54 följande:
    Jag använder stödstrumpor varje kväll när jag kommer hem från jobbet, känns så skönt! Ibland har jag sovit med dom men oftast går det bra utan dem=)
Svar på tråden December bebis 2013