• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Tuttiluttan

Tack för svar! Ja, jag har en del att fundera på. Har pratat lite med mannen, tror inte jag kommer klara de utan smärtlindring men vem vet!!

Va iaf på 3D ultraljud idag, flickan mår så bra så bra så Uppskattad vikt 1404g och låg 9% över kurvan. Hon va så vacker! Fick tyvärr inga bilder, vi fick sett henne på tv-skärmen men när bm väl skulle ta en bild så la hon sina händer framför ansiktet!

Är jätte glad hon mår bra och att hon växer på! Men lite besviken på att inte få ngn fin 3D bild, hade varit så skoj o visa henne när hon blev stor!

• moruri

Missk: ja stod mest upp och gungade också, iaf hemma. Var ju lite panikartat att sitta genom värkarna. På förlossningen låg jag mest och umgicks med lustgasen :p bff! Var bara där 3 timmar innan han tittade ut!

• Tuttiluttan
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-30 17:41:00 följande:

IdaJ - grattis! Hur länge fick du vänta?? Väntar fortf å det har gått en månad nu :(

Jag väntar oxå fortfarande på mitt besked... Fick hem papper förra veckan, trodde de va beslutet, nä då va det nya papper som skulle fyllas i! Nya o nya, de va samma papper som vi skicka in innan... :-/ Jag fick en tant på fsk att titta igenom min papper innan jag lämna in dem, just pga att slippa göra om de igen.. Funka visst inte så bra..
  • MissKaos
    moruri skrev 2013-09-30 17:55:17 följande:
    Missk: ja stod mest upp och gungade också, iaf hemma. Var ju lite panikartat att sitta genom värkarna. På förlossningen låg jag mest och umgicks med lustgasen :p bff! Var bara där 3 timmar innan han tittade ut!

Jag var ju där 15h. Så jag han ju med att göra lite av varje. Tvinga BM att mata mig med glass, suga lustgas bada.. Hehe jag utnyttjade ALL service! Tydligen ovanligt med folk som ska äta mitt i fl..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tuttiluttan
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-30 18:00:30 följande:

Tuttiluttan - när har du ansökt från? Alltså vilket datum vill du gå hem?

10nov, sökte att få gå ca 40 dagar innan och inte 60. När har du sökt?
  • sarak
    Tuttiluttan skrev 2013-09-30 17:52:37 följande:
    Tack för svar! Ja, jag har en del att fundera på. Har pratat lite med mannen, tror inte jag kommer klara de utan smärtlindring men vem vet!!
    Va iaf på 3D ultraljud idag, flickan mår så bra så bra så Uppskattad vikt 1404g och låg 9% över kurvan. Hon va så vacker! Fick tyvärr inga bilder, vi fick sett henne på tv-skärmen men när bm väl skulle ta en bild så la hon sina händer framför ansiktet!
    Är jätte glad hon mår bra och att hon växer på! Men lite besviken på att inte få ngn fin 3D bild, hade varit så skoj o visa henne när hon blev stor!

Härligt att allt såg bra ut!!
  • MissKaos
    IdaJ skrev 2013-09-30 17:21:19 följande:
    Beviljad graviditetspenning! Underbart!!! :)

Grattis, så skönt!!

Det känns ju jättekonstigt nu ska inte jobba mer. Har märkligt mkt att göra helt plötsligt. Fattar inte det? Massor! Idag vattengympa och handla lite.  Imorgon baka bullar evt spinning. Onsdag tänkte jag ha sonen hemma, fått biobiljetter som snart går ut och vi tänket då se Flygplan och äta snabbmat.. Torsdag har jag en lunchdate sedan länge och fredag kortdag för sonen. Måste grejja lite hemma med.
    I vanlgia fall lämnar maken nu gör ju jag det. Dom måste undra på fsk..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013