• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Förstaförsökaren26

Misskaos - kan tänka mig att det känns skumt! Men spara energi till ditt lilla knyte som kommer i dec oxå! Låter härligt å ta en hel dag sådär mitt i veckan med sitt barn! Längtar tills jag oxå får göra det med min skatt! :)

• IdaJ
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-30 17:41:00 följande:

IdaJ - grattis! Hur länge fick du vänta?? Väntar fortf å det har gått en månad nu :(

Usch vad segt! Känns som att du har väntat längre än mig ju. Jag skickade in mina papper den 6 september, så det gick ändå rätt fort :) Hoppas att du får svar snart!!
  • IdaJ
    MissKaos skrev 2013-09-30 20:17:36 följande:

Grattis, så skönt!!

Det känns ju jättekonstigt nu ska inte jobba mer. Har märkligt mkt att göra helt plötsligt. Fattar inte det? Massor! Idag vattengympa och handla lite.  Imorgon baka bullar evt spinning. Onsdag tänkte jag ha sonen hemma, fått biobiljetter som snart går ut och vi tänket då se Flygplan och äta snabbmat.. Torsdag har jag en lunchdate sedan länge och fredag kortdag för sonen. Måste grejja lite hemma med.
    I vanlgia fall lämnar maken nu gör ju jag det. Dom måste undra på fsk..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Tack! Ja hur skönt som helst!! Blev så glad när sambon ringde och sa att det hade gått igenom :) ja, det känns väldigt overkligt att gå ifrån jobbet under en så lång tid. :)
  • Tuttiluttan
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-30 20:11:05 följande:

Tuttiluttan - har ansökt från 16 okt så det börja bli ont om tid. :S å svårt att hitta "rätt" vikarie med så lite tid kvar!

Då förstår jag din panik. Fast iofs, blir du beviljad o de är nära inpå ditt datum 16/10 så är de ju inte du som ska ordna vikarie de är ju din chef.

Så du bör slappna av lite o inte stressa för bebis mår inte bra då.
  • Tuttiluttan

Dax för glukosbelastning, jag är såå hungrig har fastat sen 00 inatt.. :-/ kommer inte få äta förrän tidigast 10.30.. Känns som om jag kommer svälta.

• corky
    Tuttiluttan skrev 2013-10-01 07:33:40 följande:

Dax för glukosbelastning, jag är såå hungrig har fastat sen 00 inatt.. :-/ kommer inte få äta förrän tidigast 10.30.. Känns som om jag kommer svälta.

Jag gjorde det igår, och så klart vaknade jag kl 4 vrålhungrig. Och tanken på att jag inte skulle få äta förrän efter 10 gjorde inte saken bättre!
  • moruri

Tuttiluttan: sitter också med glaset i handen nu, bläää! Ska göra mitt bästa för att inte kräka upp det på en gång. :( såklart är min Bm sjuk också så kanske inte får göra de vanliga kontrollerna idag :( vill ju lyssna på bebis!!!

• Tuttiluttan
    moruri skrev 2013-10-01 07:56:25 följande:

Tuttiluttan: sitter också med glaset i handen nu, bläää! Ska göra mitt bästa för att inte kräka upp det på en gång. :( såklart är min Bm sjuk också så kanske inte får göra de vanliga kontrollerna idag :( vill ju lyssna på bebis!!!

Ohh, en glukoskompis

Heja heja heja! Jag har precis fått ner min, vände sig mer än engång i magen.. Min hunger är ju riktigt hemsk idag, men de är ju alla gånger för att man inte får lov o äta!

Håller tummarna att du ändå får lyssna lite grann!
  • sarak

Jag känner mig ganska så pigg och fräsch så här på morgonen. Ganska smidig också. Men tror jag samlar på mig massa vatten under dagen. På kvällarna känns benen som 2 telefonstolpar och magen som den ska spricka. Jobbigt! Målade golvlister igår kväll, och det tog emot något fruktansvärt. Men just nu känns det inte som om det skulle vara några stora problem. Konstigt.

• Tuttiluttan
    corky skrev 2013-10-01 07:43:32 följande:
    Jag gjorde det igår, och så klart vaknade jag kl 4 vrålhungrig. Och tanken på att jag inte skulle få äta förrän efter 10 gjorde inte saken bättre!
    Haha, självklart vakna du då! Bara just för att du inte får äta

Jag har jobbat i natt oxå, visserligen med sovande jour, men blev väckt 04.20, tur så tog de inte så lång tid så jag somna ganska fort igen! Annars hade jag hungrat sönder!
Svar på tråden December bebis 2013