• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-10-11 12:52:10 följande:
    Säg till!
    Har lite svårt för att göra det, är inte så gnällig av mig och tycker väl jag kan klara av o stå även om de beter sig som as. Oftast flyttar någon sig tillslut men ibland så gör dom inte det, en gång fick jag stå mellan sätena i en fullpackad vagn medan folk tryckte sig förbi mig (jag är så bred liksom o magen är i vägen när jag vill akta på mig) så magen nästan trycktes upp i ansiktet på de två 25-35-nånting herrarna som satt och låtsades inte se mig. 

Speciellt nu är jag inte så stursk, men får säga till om det händer igen. Jag undviker att röra mig ute o i kollektivtrafiken istället... 
    Bebis BF 20 december 2013
  • MariaOchNiklas

Jag tror det handlar om att de tror du ska säga till att du vill sitta ner inte att de inte bryr sig. Är övertygad att de flyttar på sig/ lämnar plats till en gravid kvinna som ber om att få sitta.

Repan skrev 2013-10-11 12:12:57 följande:
    Mm nä sällan ngn reser sig, stirrar skamset bort eller ner. Kul när man har svår foglossning.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • Repan
    MariaOchNiklas skrev 2013-10-11 14:29:42 följande:
    Jag tror det handlar om att de tror du ska säga till att du vill sitta ner inte att de inte bryr sig. Är övertygad att de flyttar på sig/ lämnar plats till en gravid kvinna som ber om att få sitta.
    Ja fast.... vem väntar på att ngn med käpp eller rullator frågar efter sittplats? Det är iaf för mig så att man frågar "vill du sitta?" till någon som ser ut att behöva det, kryckor, gips, gravid, jättetung packning, vad som :)
  • Repan

Och om man inte ens möter blicken och inte låtsas se den gravida personen tror jag inte man är så intresserad av att bli tilltalad... snarare det man försöker undvika. Det finns ju de som aktivt söker kontakt med en eller hur man ska säga, det märks om folk "bryr sig" alltså :)

• mallabralla
    sarak skrev 2013-10-10 19:38:14 följande:

En galet stressig vecka på jobbet. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det här. Känner att jag inte pallar. Kroppen protesterar med, massor av sammandragningar hela dagen idag. Kommer förmodligen ge sig när jag går och lägger mig, men är rädd att de kommer i morgon igen. Ska jobba på annan ort då, möten hela dagen, kan inte bara vila om det skulle behövas. Hjälper föga att klaga till chefen också, mycket speciella omständigheter i företaget och order från högre ort... Känner mig faktiskt villrådig över hur jag ska göra. Eller vad jag KAN göra. Jag har ju sagt att jag skulle jobba till 18 november. För sent att ändra det nu, ska ju ansökas minst 2 månader i förväg. Det enda sättet är väl att bli sjukskriven, men det kan man väl inte bli bara för att man är stressad som en tok? Jag är ju inte sjuk. Bläää...

Är i samma sits som du, väldigt stressigt kontorsjobb och känner hur sammandragningarna tilltar under dagen, men efter en vecka är jag helt slut. Ska träffa min bm på måndag, så får se vad hon säger. Jag skulle gärna bli sjukskriven, men bara om jag får betalt för det! Vill inte slösa på dagarna i onödan innan då vi vill att vår dotter ska få vara hemma länge.
  • FiaFunderar

Jag tänker varje dag på hon som fick sin lille prins alldeles för tidigt! Jag undrar hur det gått...

• MissKaos

Samma här.

Även mammatilltvå som jag via en annan tråd vet har åkt in till fl.

Hoppas allt är bra med dom.

FiaFunderar skrev 2013-10-11 17:45:39 följande:
    Jag tänker varje dag på hon som fick sin lille prins alldeles för tidigt! Jag undrar hur det gått...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Folk är pinsamma. Ja när man ser att dom stirrar åt annay håll är det lätt stt surna till. Ävrn när man inte hjälper äldre människor med rullator tycker jag är kasst

Repan skrev 2013-10-11 12:12:57 följande:
    Mm nä sällan ngn reser sig, stirrar skamset bort eller ner. Kul när man har svår foglossning.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar
    MissKaos skrev 2013-10-11 19:12:30 följande:

Samma här.

Även mammatilltvå som jag via en annan tråd vet har åkt in till fl.

Hoppas allt är bra med dom.

Jasså har hon? Håller tummarna att allt är bra då!!
  • MissKaos

Många.. tyvärr. Pinsamt!

Repan skrev 2013-10-11 14:43:52 följande:
    Ja fast.... vem väntar på att ngn med käpp eller rullator frågar efter sittplats? Det är iaf för mig så att man frågar "vill du sitta?" till någon som ser ut att behöva det, kryckor, gips, gravid, jättetung packning, vad som :)

Svar på tråden December bebis 2013