• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak

En galet stressig vecka på jobbet. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det här. Känner att jag inte pallar. Kroppen protesterar med, massor av sammandragningar hela dagen idag. Kommer förmodligen ge sig när jag går och lägger mig, men är rädd att de kommer i morgon igen. Ska jobba på annan ort då, möten hela dagen, kan inte bara vila om det skulle behövas. Hjälper föga att klaga till chefen också, mycket speciella omständigheter i företaget och order från högre ort... Känner mig faktiskt villrådig över hur jag ska göra. Eller vad jag KAN göra. Jag har ju sagt att jag skulle jobba till 18 november. För sent att ändra det nu, ska ju ansökas minst 2 månader i förväg. Det enda sättet är väl att bli sjukskriven, men det kan man väl inte bli bara för att man är stressad som en tok? Jag är ju inte sjuk. Bläää...

• Repan
    moruri skrev 2013-10-10 19:34:22 följande:

OMG!!!!!!!!!!! På tala om att glömma bort folks födelsedagar!!!! Min sambo påminde just mig om att det är hans idag, omg vill sjunka genom golvet!!!!!!!!!!!

Alltså det är lite dödsstraff på att glömma sin partners födelsedag! :)

Du får smöra. Bra o länge!
  • Otåligast
    sarak skrev 2013-10-10 19:38:14 följande:
    En galet stressig vecka på jobbet. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det här. Känner att jag inte pallar. Kroppen protesterar med, massor av sammandragningar hela dagen idag. Kommer förmodligen ge sig när jag går och lägger mig, men är rädd att de kommer i morgon igen. Ska jobba på annan ort då, möten hela dagen, kan inte bara vila om det skulle behövas. Hjälper föga att klaga till chefen också, mycket speciella omständigheter i företaget och order från högre ort... Känner mig faktiskt villrådig över hur jag ska göra. Eller vad jag KAN göra. Jag har ju sagt att jag skulle jobba till 18 november. För sent att ändra det nu, ska ju ansökas minst 2 månader i förväg. Det enda sättet är väl att bli sjukskriven, men det kan man väl inte bli bara för att man är stressad som en tok? Jag är ju inte sjuk. Bläää...
    Det låter inte alls bra. Prata med barnmorskan och fundera kring om du inte borde fförsöka få bli sjukskriven - uppenbarligen är det ju inte bra med dig i och med att du får så mycket sammandragningar! En kollega till mig hade tänkt jobba betydligt längre men är sjukskriven nu för att hon helt enkelt inte mäktar med och ALLA förstår. Har inte hört ett ont ord om det och då är hennes jobb ändå 100 % administrativt - psykiskt tufft men absolut inte fysyiskt alls. Om det är någon tid i livet man får lämna walk-over så är det ju faktiskt nu.
  • MissKaos

Skämsstrut på!

Och fira imorgon kväll!

moruri skrev 2013-10-10 19:34:22 följande:
    OMG!!!!!!!!!!! På tala om att glömma bort folks födelsedagar!!!! Min sambo påminde just mig om att det är hans idag, omg vill sjunka genom golvet!!!!!!!!!!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Du kan sjuka dig för s-dr. Kontakta mvc imorgon!

sarak skrev 2013-10-10 19:38:14 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moruri

Oj oj oj, kan inte fatta det. Nu gick han iväg till sin bror en sväng som bor i närheten. Tänker iaf göra en bullsats tills han kommer hem så vi kan mysa med varma bullar och te! Får väl bjuda till lite idag, höhö! Var ju ett tag sen... Känner mig som en säck potatis ungefär och as osexig. Men nu får det till att servera bullar i spets nattlinne. ( gjorde tom snabbmakaroner idag... Snabbmakaroner, fy fan vad jag skäms, äter vi knappt i vanliga fall och han hatar de. Måste verkligen fjäska nu)

• MissKaos

Hmm ja.. bjud till! Kanske sporten på tv och, ja. *hrm*

moruri skrev 2013-10-10 20:25:16 följande:
    Oj oj oj, kan inte fatta det. Nu gick han iväg till sin bror en sväng som bor i närheten. Tänker iaf göra en bullsats tills han kommer hem så vi kan mysa med varma bullar och te! Får väl bjuda till lite idag, höhö! Var ju ett tag sen... Känner mig som en säck potatis ungefär och as osexig. Men nu får det till att servera bullar i spets nattlinne. ( gjorde tom snabbmakaroner idag... Snabbmakaroner, fy fan vad jag skäms, äter vi knappt i vanliga fall och han hatar de. Måste verkligen fjäska nu)

• Em me
    MissKaos skrev 2013-10-10 18:31:35 följande:

Finns ju hårborttsgningskräm på hm..

Jo men funkar de?
  • MissKaos

Ingen aning..

Em me skrev 2013-10-10 20:34:17 följande:
    Jo men funkar de?

• Repan
    Em me skrev 2013-10-10 20:34:17 följande:
    Jo men funkar de?
    Är det liknande veets hårborttagningskräm?

Ja, det funkar isf, men det luktar räv och det tar ett tag som det inte är så kul att sitta på badkarskanten och vänta typ :P 
    Bebis BF 20 december 2013
Svar på tråden December bebis 2013