• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Om det är ngn tröst hade jag med mkt katastrof tänkar när vi väntade Isak. Hormonbeh i ett år. Och nu före denna grav 2mf och nsra en hormonkur och jag har nojat ändå ffa för mf.

Tror det är bra wtt skriva/prata om det. Sålänge folk är konstruktiva och lyssnar kan dey

siolina skrev 2013-10-13 10:27:15 följande:
    Tack för omtanken, det är inte prestige utan att jag vill ha kontroll...

Fast jag vet att det är helt normalt blir jag ändå lite orolig, inbillar mig att bebisen är slö (är nog mer att den inte är sjövild men det är illa nog) och att det hänger ihop och att den inte mår bra. Fast samtidigt tror jag inte ens på det själv, det är bara katastrofådran i mig.

Skulle behöva varva ned känner jag, men har inte riktigt möjlighet och jag tror det är den stressen som smittar av sig på lite allt möjligt. Mitt stora barn vaknade med feber härom natten och jag inbillade mig att det var startskottet och att hon hade cancer . För att försvara mig själv, vi har ju kämpat mycket för den här graviditeten med många behandlingar och flera missfall etc så jag tror att det har med det att göra. Undanträngda känslor sedan dess bubblar upp lite då och då. Ska ta itu med det när bebisen är ute om det håller i sig.  

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tuttiluttan
    siolina skrev 2013-10-13 10:27:15 följande:
    Tack för omtanken, det är inte prestige utan att jag vill ha kontroll...
    Fast jag vet att det är helt normalt blir jag ändå lite orolig, inbillar mig att bebisen är slö (är nog mer att den inte är sjövild men det är illa nog) och att det hänger ihop och att den inte mår bra. Fast samtidigt tror jag inte ens på det själv, det är bara katastrofådran i mig.
    Skulle behöva varva ned känner jag, men har inte riktigt möjlighet och jag tror det är den stressen som smittar av sig på lite allt möjligt. Mitt stora barn vaknade med feber härom natten och jag inbillade mig att det var startskottet och att hon hade cancer Skäms. För att försvara mig själv, vi har ju kämpat mycket för den här graviditeten med många behandlingar och flera missfall etc så jag tror att det har med det att göra. Undanträngda känslor sedan dess bubblar upp lite då och då. Ska ta itu med det när bebisen är ute om det håller i sig.  
    Jag förstår din oro, har man jobbat länge för ngt så är man otroligt rädd att förlora de.

Väntar första barnet efter 8års kamp ( 9år då vi lyckades i år ) och varje dag oroar jag mig att ngt ska gå fel.

Men jag försöker ändå inte grubbla för mycket, har burit så mycket sorg de senaste åren och säger till mig själv varje dag att se allt från den ljusa sidan!
  • MissKaos

Kan det vara bra besrbetning.

Sonen och hans kompis leker rullan här..

Sina känslor rår man inte över. Alldrig rätt eller fel.. Dom bara är. Tycker onte du ska be om ursäkt eller skämmss över dom Däremot måste man ta ansvar för dom som du skriver bearbeta om det inte ger sig så det inte får konstiga proportioner.

MissKaos skrev 2013-10-13 12:15:31 följande:
    Om det är ngn tröst hade jag med mkt katastrof tänkar när vi väntade Isak. Hormonbeh i ett år. Och nu före denna grav 2mf och nsra en hormonkur och jag har nojat ändå ffa för mf.

Tror det är bra wtt skriva/prata om det. Sålänge folk är konstruktiva och lyssnar kan dey

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Känner mig typ bakistrött idag. Ser ut som kriget här. Ungarna drar fram allt. Ska gå och träna ikväll. Blir nog piggare av det...

På torsdag ullared! Längtar

Och ikväll hoppas jag mina auktioner funkar att ladda upp på tradera. Ligger i prolistern nu.

• MissKaos

Kännerjag med!

Och det känns neråt. Inget tryck eller ngn känsla av bowlingklot mellan benen men det känns. Bm på ons. Spännande att höra hur bebisen ligger.

Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-13 11:43:58 följande:
    En säkert otroligt dum fråga nu - men de senaste dagarna så har jag känt som bubblande nere vid blygbenet typ. Kan det vara så att hon har vänt sig neråt? :S

• sarak

Laddar för ytterligare en helvetesvecka på jobbet. Har bestämt mig för att klara det. På fredag ska förhoppningsvis det värsta vara över och det kommer lugna sig lite. Förhoppningen är att min vikarie också är lite mer självgående då, nu är det bara ytterligare en belastning på en redan sjukt pressad situation. Har smygjobbat undan lite nu i helgen. Både vikarien och min sambo skulle bli tokiga om dom förstod det, haha. Men det känns i varje fall bättre. 

Sammandragningarna har gett med sig nu under helgen när jag inte stressat på samma sätt. Då blir bebis glad och alldeles sjövild! Den där bubblande känslan som någon beskrev har jag känt ett tag längt ner. Nu i helgen har det även bubblat bakom revbenen. Sparkat hårt i sidan gör den med, känns lite läskigt för det är så tunt där, som om den faktiskt skulle kunna sparka sig ut.

Var på vattengymnastik igår och var sedan ute och grejade flera timmar i det härliga vädret. Gjorde gott i själen, men någonting gjorde att min högra bakfog gav upp. Kände när jag skulle gå hem från stallet att det tag emot. La mig på sängen när jag kom hem, sedan kom jag inte upp utan hjälp. Sjuk smärta som strålade ner i skinkan och låret, kunde knaoot stödja på benet. Nu efter mycket vila och varm vetekudde känns det mycket bättre, men har aktat mig noga för oförsiktiga rörelser idag. 

• sarak

Någon annan som har tappat aptiten?
    Jag har senaste tiden mest ätit av vana, inte för att jag är hungrig. Nu de senaste dagarna så får jag nästan tvinga i mig mat. Mår halvilla hela tiden. Idag har jag bara druckit massa välling och ätit en halv macka och en bulle. Nu är sambon på väg hem med kebab. Känner ångest, inte alls sugen, Jag borde ju vara jättehungrig! Inte för att jag direkt riskerar att svälta ihjäl, har redan gått upp minst 15 kg. Men jobbigt att må så där småilla hela tiden.  

• Repan
    sarak skrev 2013-10-13 19:47:56 följande:
    Någon annan som har tappat aptiten?
    Jag har senaste tiden mest ätit av vana, inte för att jag är hungrig. Nu de senaste dagarna så får jag nästan tvinga i mig mat. Mår halvilla hela tiden. Idag har jag bara druckit massa välling och ätit en halv macka och en bulle. Nu är sambon på väg hem med kebab. Känner ångest, inte alls sugen, Jag borde ju vara jättehungrig! Inte för att jag direkt riskerar att svälta ihjäl, har redan gått upp minst 15 kg. Men jobbigt att må så där småilla hela tiden.  
    Jag äter jättedåligt, men inte pga illamående så utan av halsbränna och att jag helt enkelt blir mätt efter ett äpple - magsäcken kan väl inte ta mycket mer plats. Så jag förstår dig, förstår inte alls hur jag ska få i mig lika mycket mat som vanligt PLUS två mellanmål om dagen. Ha! Är inte i närheten av att lyckas med det.
    Bebis BF 20 december 2013
  • MissKaos

Åh. Kan vi inte byta lite?
    JAg kan äta hur mkt som helst. Inga problem. Alla pratade om det där med att man blev så MÄTT i slutet och dås kulle bebisen minsann äta upp det jag hade lagrat. HA! JAg blev hungrig och sugen på div. Och INTE äpplen precis..

Hemma från Spinning. Dricker nu en kopp hallonbladsthe! och äter frukt. Måste hejda mig och inte äta godis efter maten idag med. Sjuk ätarehelg Jummy med god mat. HAr även fått tokdille på att laga saker typ långkok. IMorgn ska jag ge mig på en kyckling med citron, vitlök och persilja som ska få gå ca 7h i min croq pot.. Spännande! 

Svar på tråden December bebis 2013