• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-10-09 17:12:18 följande:
    Isak! Känns som om det funkar ihop!

Humör. Hrm ja? Mycket av det..
    Hysteridka grejer här. Bröddeg på jäsning. .
    David o Isak känns fint ihop! Bibliska namn, antar ni får höra saker om att det är lite judiska namn också?

Associationer jag har till David är helt enkelt de jag träffat - snälla och tystlåtna, lugna killar. 3 st sådana :) 
    Bebis BF 20 december 2013
  • MissKaos

Vi heter dessutom Maria och Krister..

Borde flytta hem till Jönköping

Nej ingen har sagt ngt men vi har heller inte pratat om vårt bebisnamn ännu. Josef tänkte vi innan. Same same..

Pos erfarenheter mao! Jag kände med en David. Lugn snäl..

Repan skrev 2013-10-09 17:37:19 följande:
    David o Isak känns fint ihop! Bibliska namn, antar ni får höra saker om att det är lite judiska namn också?

Associationer jag har till David är helt enkelt de jag träffat - snälla och tystlåtna, lugna killar. 3 st sådana :) 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Det är hormonerns. Baket alltså. Men så är jag hemma med. Det gör sitt. Frallor på ett pkt jäst går väldigt fort att göra detr jäsningen som tar tid. .

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar
    Mirella85 skrev 2013-10-09 13:24:31 följande:

Är det olika kön eller samma?? Sägs att pojkmage är mer uppåt så tänkte om detta stämmer på dig? Nyfiken..

Har värdenst underbaraste son
    Samma kön! Leonora och Lisen :)
  • Tuttiluttan

Ikväll var jag min första föräldra kväll! Mycket intressant och spännande, nu börjar de ju närma sig

Vann även en tävling utan att jag visste om de!! Vann en termin babysim Jösses va glad jag blev, har ju funderat på de och nu behöver jag ju inte fundera mer på de

• MissKaos

Idag ville sonen inte till fsk alls. Brukar gå över så fort han ser kompisarna men inte idag. Mamma jag vill gå hem igen. Kan dubinte stanna hemma med mig idag snälla

...då går ju hjärtat i bitar men imorgon är drt fredag och på lördag skriker han väl efter kompisarna som vanligt.

Nu måste jag byta om. Ska göra min träning. Åker upp till gymmet här blir inget gjort! Psykologtid efter lunch.

Imorgon massage med bänk så det går ligga på mage... Äntligen! Gissa om det ska bli skönt? Ont lite överallt..

• Em me
    MissKaos skrev 2013-10-10 09:19:09 följande:
    Idag ville sonen inte till fsk alls. Brukar gå över så fort han ser kompisarna men inte idag. Mamma jag vill gå hem igen. Kan dubinte stanna hemma med mig idag snälla
    ...då går ju hjärtat i bitar men imorgon är drt fredag och på lördag skriker han väl efter kompisarna som vanligt.
    Nu måste jag byta om. Ska göra min träning. Åker upp till gymmet här blir inget gjort! Psykologtid efter lunch.
    Imorgon massage med bänk så det går ligga på mage... Äntligen! Gissa om det ska bli skönt? Ont lite överallt..

ååååh, avundsjuk! vill med ligga på mage och få massage :O! 
  • gosnosen
    Nillis13 skrev 2013-10-09 16:57:05 följande:
    Gosnosen: precis samma här! massor att göra men totalt orkeslös :( visserligen är jag hemma och sjukskriven, men får inte göra så mkt eftersom jag har kraftiga sammandragningar. Frustrerande!

Hur länge till ska du jobba?
    Jag har inte riktigt bestämt än. Jag har anmält föräldraledigt från jobbet från 6 dec (bf 8 dec) men har ca tre veckors semester som jag kan ta ut innan dess. Doktorerar och skriver forskningsartiklar just nu som behöver bli färdiga. Har ju "kontorsjobb" och kan till och med jobba hemma så inte så mycket att klaga på för att kunna gå hem tidigare. Men detta kräver ju hjärnkapacitet och det är där jag ligger på minus nu....! 
  • siolina

Jag börjar bli så trött. Har en massa saker jag borde få gjort de här sista två månaderna, men jag har ingen energi. Dels har jag lite småjobb jag behöver göra och sedan behöver jag avsluta ett par projekt så jag kan få in pengar. Vi ska också fixa lite här hemma (bygga lite förvaring framförallt) och då behövs mina pengar. Borde göra en lista över allt jag måste fixa med, men hu vad jobbigt det känns. Har dessutom massor av småfakturor jag behöver få iväg. Borde göra en lista över allt jag behöver få gjort och börja bocka av. Men puh, energin är så låg. Är sugen på att unna mig 1-2 dagar av att inte göra någonting, men är rädd att jag inte kommer bli piggare av det utan tvärtom inte kunna förmå mig att komma igång efter det. 

• gosnosen
    siolina skrev 2013-10-10 10:03:26 följande:
    Jag börjar bli så trött. Har en massa saker jag borde få gjort de här sista två månaderna, men jag har ingen energi. Dels har jag lite småjobb jag behöver göra och sedan behöver jag avsluta ett par projekt så jag kan få in pengar. Vi ska också fixa lite här hemma (bygga lite förvaring framförallt) och då behövs mina pengar. Borde göra en lista över allt jag måste fixa med, men hu vad jobbigt det känns. Har dessutom massor av småfakturor jag behöver få iväg. Borde göra en lista över allt jag behöver få gjort och börja bocka av. Men puh, energin är så låg. Är sugen på att unna mig 1-2 dagar av att inte göra någonting, men är rädd att jag inte kommer bli piggare av det utan tvärtom inte kunna förmå mig att komma igång efter det. 
    Behöver du vila några dagar så gör det. Dela upp allt i små steg! Första steget kan vara att skriva en lista och rangordna allting i den ordning det behöver bli gjort. Varje punkt på listan kan du sen dela upp i små delsteg. Ett delsteg kan till exempel vara så litet som att ta fram en pärm och hitta ett papper. Och sen prioriterar du. Börja med det som är mest akut eller som du lättast kan genomföra, eller som du mest är sugen på. Bocka av allt eftersom. Många små delsteg gör att man får perspektiv och gör att det inte känns lika jobbigt att börja göra saker på listan. Att bocka av ofta ger stor tillfredsställelse! Sen kan du lägga in små belöningar till dig själv när du bockat av vissa grejer Skrattande
Svar på tråden December bebis 2013