• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • siolina

Har härjat som sjutton idag. Rensat och städat och sedan var min sambos kollega med familj här på en spontan middag efter jobbet. Bebisen har rört sig, men inte lika mycket som vanligt. Blir nervös direkt av det. Nu är det igång lite mer, nu när jag har satt mig ned i soffan, så det är säkert okej. Men jag tycker det är så jobbigt att oron ligger så himla nära till hands hela tiden.
    Är era bebisar lugnare vissa dagar?

• MissKaos

Ja det är lite olika. Fast jag känner ju honom varje dag.

siolina skrev 2013-10-11 20:14:27 följande:
    Har härjat som sjutton idag. Rensat och städat och sedan var min sambos kollega med familj här på en spontan middag efter jobbet. Bebisen har rört sig, men inte lika mycket som vanligt. Blir nervös direkt av det. Nu är det igång lite mer, nu när jag har satt mig ned i soffan, så det är säkert okej. Men jag tycker det är så jobbigt att oron ligger så himla nära till hands hela tiden.

Är era bebisar lugnare vissa dagar?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • siolina
    MissKaos skrev 2013-10-11 20:19:40 följande:
    Ja det är lite olika. Fast jag känner ju honom varje dag.
    Jag fattar ju att det är normalt att de är olika aktiva olika dagar och den har ju varit igång då och då under dagen, men ändå. Nu känns det skönare för nu är den livligare, nu när jag varvat ned för dagen. Men ändå.

Kände som ett knak i snippan idag, tror det var bebisen som åkte ned ett snäpp. Låter det rimligt?
  • MissKaos

Jag nojjar så fort det är för lugnt. Det fortdätter tills dom fyller 20 tror jag.

Kanske. Vet att nätr Isak fixerade sig så ilade det och isade som det kan göra i tänderna, fast i utgången. Srn kittlades han med händerna ganska gräsligt det killades hemskt. Knakar har jag hört att det kan göra om barnets leder med. Fittknak är nytt gör mig.

Dsgens gnäll. Ont ont i bakfog. Städat lite. Sen tror jag massagen släppte spänningar så känn det met. Antagligen bättre imorgon.

Svamp ni vet var. Anv salva etc men huuu kli..

siolina skrev 2013-10-11 20:44:42 följande:
    Jag fattar ju att det är normalt att de är olika aktiva olika dagar och den har ju varit igång då och då under dagen, men ändå. Nu känns det skönare för nu är den livligare, nu när jag varvat ned för dagen. Men ändå.

Kände som ett knak i snippan idag, tror det var bebisen som åkte ned ett snäpp. Låter det rimligt?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moruri

URK för svamp. Fick det upprepade gånger i början av graviditeten. canesten 3 dagars piller och de försvann till sist! Peppar peppar!

Hade en trevlig dag med lillen hemma. Tills karln kom hem från jobbet och surade seriöst över att jag inte lagat mat! Blev lite pissed! Nog att jag lagar den mesta maten hemma men förvänta dig det inte och sura inte... Att vara hemma med en 8 månaders som just lärt sig krypa/gå höggravid, hade gärna bytt roll för en dag! Så mycket mer jobb att vara hemma!!

• siolina
    MissKaos skrev 2013-10-11 21:16:43 följande:
    Jag nojjar så fort det är för lugnt. Det fortdätter tills dom fyller 20 tror jag.
    Kanske. Vet att nätr Isak fixerade sig så ilade det och isade som det kan göra i tänderna, fast i utgången. Srn kittlades han med händerna ganska gräsligt det killades hemskt. Knakar har jag hört att det kan göra om barnets leder med. Fittknak är nytt gör mig.

Dsgens gnäll. Ont ont i bakfog. Städat lite. Sen tror jag massagen släppte spänningar så känn det met. Antagligen bättre imorgon.
    Svamp ni vet var. Anv salva etc men huuu kli..
    Har också jätteont i fogarna bak idag, efter allt ståhej och springade. Blir värre och värre, måste ta det lugnt men samtidigt är det så skönt att få saker gjorda.
    Däremot har jag inte svamp, bara hemorojder... Har haft besvär med det mer eller mindre konstant sedan jag blev gravid.  

Jo det där med bebisledsknak har jag hört om, men detta hördes ingenting, det kändes bara. Det ilar dock inget, bara känns ibland som det trycker på där nere, men så har det ju känts förut. Ska till bm i veckan, har bebisen tryckt ned sig ett snäpp skyller jag på knaket.

Har, inspirerad härifrån ansat mig idag. Körde i blindo-stil, med ganska lyckat resultat tycker jag. Var dock rädd för att klippa fel när jag använde saxen.  

Skulle vara trevligt om vi kunde avsluta dagen med ett rejält sprattelpass i magen tycker jag.

• siolina
    moruri skrev 2013-10-11 21:41:49 följande:
    Iskallt vatten brukar få liv i dom! Drick ett stort glas!
    Jag är kluven, vill samtidigt inte störa liksom (inbillar mig att de tycker det är obekvämt med det kalla) utan sparar sådana tricks till när jag inte har känt den röra sig alls på för länge. Plus att jag är lat, ligger redan i sängen :) Men den är igång lite nu iallafall. Den är inte lika artig som jag och bryr sig inte om ifall den stör för den ligger och pressar på min kissblåsa, så  snart måste jag väl ändå gå upp.

• mammatilltvå85

Hej tjejer!

Vill bara kika in och säga att i onsdags i v.32+1 föddes lilla Alba. jag kom in till förlossningen dagen innan och var öppen 5 cm efter en natt med mycket sammandragningar. Inne på förlossningen, natten till i onsdags gick vattnet och sedan föddes Alba dagen efter.

Hon vägde 1740 gram, var 42 cm lång och hade ett huvudomfång på 29 cm.

Idag 2 dagar gammal andas hon helt på egen hand men ligger i kuvös för värmens skull samt har sond tills amningen är i gång och hon orkar suga.

Hon mår under omständigheterna mkt bra vilket till stor del beror på att hon hann få kortison för lungmognaden.

Återkommer med bild osv senare, just nu räcker inte riktigt tiden till. Jag blev utskriven från bb idag och sover hemma på nätterna men är på neo ca 08-22 på dagarna. På slutet innan hemgång kommer jag få bo på neo med henne (när hon ska ammas även nattetid).

Just nu blandas oro för att nåt ska tillstöta med lycka över vår fantastiska dotter. Och lite amningshormoner på det. Hey babyblues liksom!!

I alla fall vill jag säga att jag kommer fortsätta följa tråden lite då och då och uppdatera hur det går för oss.

• Förstaförsökaren26

Mammatilltvå85 - Stort grattis till ert underverk! Hoppas att ni mår bra trots omständigheterna å att er lilla tjej repar sig och blir en stor tjej samt att ni får komma hem snart! Är själv ett oktoberbarn o dom är helt fantastiska har jag hört ;) Ta hand om er och återigen stort grattis!!!

Svar på tråden December bebis 2013