• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • siolina

Jag tycker det är enklast att raka i blindo ändå. Fast det beror kanske på vad man har för frisyr hehe. Jag har ju inget avancerat utan vill bara undvika att det sticker ut utanför bad- och underkläder.

• MissKaos

Den heter nog så?

Repan skrev 2013-10-10 21:07:48 följande:
    Är det liknande veets hårborttagningskräm?

Ja, det funkar isf, men det luktar räv och det tar ett tag som det inte är så kul att sitta på badkarskanten och vänta typ :P 

siolina skrev 2013-10-11 09:39:28 följande:
    Jag tycker det är enklast att raka i blindo ändå. Fast det beror kanske på vad man har för frisyr hehe. Jag har ju inget avancerat utan vill bara undvika att det sticker ut utanför bad- och underkläder.

Tyckte jag med tilld jag fick sätta plåster i blindo.. frisyr? Nä. Kan intr sånt.. nu är jag nöjd om det inte sticker ut. Kanske kan respektive fixa drt?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Em me

de där med hårborttagningskräm är nog inte min grej.. om det luktar illa så kommer jag känna den doften resten av dagen och då känner man ju sig mindre fräsch... sen att sitta på vår badkarskant vore nog bara farligt höggravid;) nä blir att raka i blindo lite till tror jag och går det åt helvete så får de väll va, ingen som behöver bry sig om det på förlossningen.. jag bor i en liten by så här finns ingen gravidvattengympa, var på badhuset och simma en gång men de va både kallt och alldeles för dyrt. det är egentligen sjukt vad träning ska kosta.. gym och sånt... inte konstigt att man är ohälsosam..

• Mirella85

Du kan bli sjukskriven men du kanske inte kan förvänta dig att fk godkänner det. så då får du gå utan pengar. men två månader innan ska man informera om man ska gå föräldraledighet som arbetsgivare inte kan necka en från. men du kanske har en snäll arbetsgivare som kanske gå med på det ändå.. eller om du kan gå ner i tid lite. så prata med din chef o se vad dom säger.

sarak skrev 2013-10-10 19:38:14 följande:
    En galet stressig vecka på jobbet. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det här. Känner att jag inte pallar. Kroppen protesterar med, massor av sammandragningar hela dagen idag. Kommer förmodligen ge sig när jag går och lägger mig, men är rädd att de kommer i morgon igen. Ska jobba på annan ort då, möten hela dagen, kan inte bara vila om det skulle behövas. Hjälper föga att klaga till chefen också, mycket speciella omständigheter i företaget och order från högre ort... Känner mig faktiskt villrådig över hur jag ska göra. Eller vad jag KAN göra. Jag har ju sagt att jag skulle jobba till 18 november. För sent att ändra det nu, ska ju ansökas minst 2 månader i förväg. Det enda sättet är väl att bli sjukskriven, men det kan man väl inte bli bara för att man är stressad som en tok? Jag är ju inte sjuk. Bläää...

Har värdenst underbaraste son
  • MissKaos

Sitter och funderar på hur folk fungerar.

Åkte spårvagn till city. Massage hägrar! Men om man ser att det kliver på en höggravid kvinna reser man sig inte då?

Hinner med ngt så lyxigt som latte innan. Åhh..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Gravidvattengympa. Jo finns ju här. Men det hade kostat ca 300kr/gång inkl resa för mig. Minst! Orimligt.+90 min i bil totalt..

Går nu åå vanlig det blir 90kr/gång och 10min i restid totalt.

• Em me
    MissKaos skrev 2013-10-11 11:04:24 följande:
    Gravidvattengympa. Jo finns ju här. Men det hade kostat ca 300kr/gång inkl resa för mig. Minst! Orimligt.+90 min i bil totalt..
    Går nu åå vanlig det blir 90kr/gång och 10min i restid totalt.

de är lite sjukt att det ska vara så dyrt? som gravid är man ju inte känd för att vara rik menar jag;)
  • Irlais
    MissKaos skrev 2013-10-11 11:01:58 följande:
    Åkte spårvagn till city. Massage hägrar! Men om man ser att det kliver på en höggravid kvinna reser man sig inte då?
    EN endast gång har en person rest sig upp för mig på tunnelbanan. Trodde knappt att det var till mig men jag var snabb på att haffa platsen i alla fall ;) Folk är så upptagna med sitt, tror knappt någon ser att det går på en gravid kvinna... bäst är de som armbågar sig framför en, nån dag snart kommer jag skälla ut någon (min inre monolog är en konstant utskällning av medpassagerare haha).  

Hoppas massagen blir superbra! :) 
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-10-11 11:01:58 följande:

Mm nä sällan ngn reser sig, stirrar skamset bort eller ner. Kul när man har svår foglossning.
  • MissKaos

Säg till!

Repan skrev 2013-10-11 12:12:57 följande:
    Mm nä sällan ngn reser sig, stirrar skamset bort eller ner. Kul när man har svår foglossning.

Svar på tråden December bebis 2013