• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • gosnosen
    MissKaos skrev 2013-10-10 13:04:41 följande:
    Oj!
    Fast bebis kan ju likväk komma två v innan bf? Jag hade aldrig orkat jobba så tätt inpå. Sista veckorna känns som vila och packa om bb väskan 10ggr kolla Tv fika och kanske träffa ngn för lunch..
    Jovisst kan den göra det! Men då får väl de semesterveckorna gå åt då... Så himla svårt att planera när man inte vet hur det blir och hur mycket man orkar och hinner. Min önskan är ju att ta ut de tre sem-veckorna innan bf och bara ta det lugnt! Men får se hur mycket jag hinner på jobbet innan dess....
    Jag är så dålig på att säga ifrån också. Tycker liksom att jag borde orka och hinna och forska och allt....Säger inte  till min handledare att jag inte orkar, det låter så mjäkigt :/ Svårt alltihop!
  • Förstaförsökaren26

Jag kokar torsdag senast skulle jag få besked! ICKE! Tröttsamt om 6 har jag ansökt om att få gå hem! Förstår de inte att vikarier å sådant måste fixad!! Uuhhh orkar inte med sånt här skit!

• Em me
    MissKaos skrev 2013-10-10 12:35:02 följande:
    För mig är det vattengympan som gör lite bikinifix nödvändigt.
    Sist resonerade jag tillsist som så: Va fan. JAg ser det ju inte själv så JAG lider inte av det

Ska testa kräm tror jag får borttagning..

Haha, ja, om man ska i badkläder förstår jag;) då är de ju inte så kul:P Gillar ditt resonemang om att om jag inte ser så..;) vad är de för kräm tänkte du?
  • moruri

Idag känner jag mig som en dyracell kanin! Kliar i fingrarna på mig, vill skapa skapa skapa! Har dessvärre inget hemma att Hitta på... Känner tom för att flyttstäda/sortera ( har inte ens fått en ny lägenhet än, men hoppas de ringer imorgon eller under nästa vecka om något). Har rensat killens garderob och städat lägenheten. Vad nu då? Ska man sortera verktygslådan tro, hahaha!

• Em me
    moruri skrev 2013-10-10 14:29:45 följande:
    Idag känner jag mig som en dyracell kanin! Kliar i fingrarna på mig, vill skapa skapa skapa! Har dessvärre inget hemma att Hitta på... Känner tom för att flyttstäda/sortera ( har inte ens fått en ny lägenhet än, men hoppas de ringer imorgon eller under nästa vecka om något). Har rensat killens garderob och städat lägenheten. Vad nu då? Ska man sortera verktygslådan tro, hahaha!

Titta in i min blogg, den kanske kan inspirera ? dessvärre är bloggvärlden ny för mig och jag har inte kommit så långt med den, men försöker hålla mina inlägg inspirerande till olika saker att unna sig och ta vara på dagar, samt pyssel och inspiration.. så om den inte inspirerar idag kanske den kan göra det en annan dag då du känner såhär:P
  • moruri

Blev till att sortera papper, hade ett kaos med gamla lönerapporter, arbetsintyg, försäkringskassan, Skatteverket, räkningar. Nu ligger allt ordnat i mappar! Så tillfredsställande, har även hunnit med disken , lagat mat till lillen, legat på soffan med te och choklad, haha! Riktigt produktiv dag! :D nu ska jag väl ta tag i att börja laga mat, kyckling, fisk, pizza?

• MissKaos

Finns ju hårborttsgningskräm på hm..

Em me skrev 2013-10-10 14:09:12 följande:
    Haha, ja, om man ska i badkläder förstår jag;) då är de ju inte så kul:P Gillar ditt resonemang om att om jag inte ser så..;) vad är de för kräm tänkte du?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Otåligast

3+2 idag.

Angående orkeslöshet så kan jag bara hålla med er andra! Jag har ingen energi nu men ska jobba fem veckor till efter den här. Det kommer att bli en verklig kamp. 

• moruri

Puh! Lagat mat sorterat verkygslådan där alla spikar och skruvar hade ramlat ut, sorterat i färg och storlek. Fixat i städskrubben och rullat kablar, nu sitter jag på soffan lite smått andfådd! I think i Will call it the day! ;)

• moruri

OMG!!!!!!!!!!! På tala om att glömma bort folks födelsedagar!!!! Min sambo påminde just mig om att det är hans idag, omg vill sjunka genom golvet!!!!!!!!!!!

Svar på tråden December bebis 2013