• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Härlig mage

cupcakekiller skrev 2013-10-12 12:20:58 följande:
    Gick in i v.32 igår + BM besök.

SF-måttet är 32 cm, hjärtat slog runt 150 och jag har gått upp 13 kg.

Skrev jag att massagen var fantastiskt skön? Dyrt men helt helt underbart. Saknar att jobbaa x-tr som instruktör nu. Vi fick väldigt billiga beh jag gick då regelbundet på massage. Saknar. .

Vi har tagit in utemöblerna nu. Snart dax att ta in spjälisen och montera. . Jag behöver vila en stund och man o son gick ut igen för att spela basket så fint väder!

Körde långkok i går i croq pot. Värma köttgryta med några morotsslantar i är lagom nvå! och överbliven äppelpaj. Nu ligger jag i soffan och päser.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mallabralla
    mammatilltvå85 skrev 2013-10-11 23:45:02 följande:

Hej tjejer!

Vill bara kika in och säga att i onsdags i v.32+1 föddes lilla Alba. jag kom in till förlossningen dagen innan och var öppen 5 cm efter en natt med mycket sammandragningar. Inne på förlossningen, natten till i onsdags gick vattnet och sedan föddes Alba dagen efter.

Hon vägde 1740 gram, var 42 cm lång och hade ett huvudomfång på 29 cm.

Idag 2 dagar gammal andas hon helt på egen hand men ligger i kuvös för värmens skull samt har sond tills amningen är i gång och hon orkar suga.

Hon mår under omständigheterna mkt bra vilket till stor del beror på att hon hann få kortison för lungmognaden.

Återkommer med bild osv senare, just nu räcker inte riktigt tiden till. Jag blev utskriven från bb idag och sover hemma på nätterna men är på neo ca 08-22 på dagarna. På slutet innan hemgång kommer jag få bo på neo med henne (när hon ska ammas även nattetid).

Just nu blandas oro för att nåt ska tillstöta med lycka över vår fantastiska dotter. Och lite amningshormoner på det. Hey babyblues liksom!!

I alla fall vill jag säga att jag kommer fortsätta följa tråden lite då och då och uppdatera hur det går för oss.

Grattis till en liten flicka! Låt oss gärna veta hur det går för er! Kramar
  • moruri

Mmmmm, en riktigt kall öl hade varit sååå gott nu! Måste nog inhandla ett par alkoholfria imorgon!

• siolina

Plågas av mensvärk/förvärk om nätterna. Inte alla nätter men tillräckligt ofta för att det ska vara störigt. Gillar inte att ta alvedon och sånt men blev tvungen i natt.

Riktiga värkar måste vara överdjävliga.

• Felinne
    siolina skrev 2013-10-13 08:35:37 följande:

Plågas av mensvärk/förvärk om nätterna. Inte alla nätter men tillräckligt ofta för att det ska vara störigt. Gillar inte att ta alvedon och sånt men blev tvungen i natt.

Riktiga värkar måste vara överdjävliga.

Jobbigt för dig. Förstår att du inte vill trycka i dig massa preparat men se det för Guds skull inte som ett misslyckande eller att det finns någon prestige i att vara "duktig" och härda ut. Viktigare att du går sova liksom. Dessutom behöver ju inte dina förvärkar säga något om hur din förlossningsupplevelse kommer att bli.
  • siolina
    Felinne skrev 2013-10-13 09:56:39 följande:
    Jobbigt för dig. Förstår att du inte vill trycka i dig massa preparat men se det för Guds skull inte som ett misslyckande eller att det finns någon prestige i att vara "duktig" och härda ut. Viktigare att du går sova liksom. Dessutom behöver ju inte dina förvärkar säga något om hur din förlossningsupplevelse kommer att bli.
    Tack för omtanken, det är inte prestige utan att jag vill ha kontroll...
    Fast jag vet att det är helt normalt blir jag ändå lite orolig, inbillar mig att bebisen är slö (är nog mer att den inte är sjövild men det är illa nog) och att det hänger ihop och att den inte mår bra. Fast samtidigt tror jag inte ens på det själv, det är bara katastrofådran i mig.
    Skulle behöva varva ned känner jag, men har inte riktigt möjlighet och jag tror det är den stressen som smittar av sig på lite allt möjligt. Mitt stora barn vaknade med feber härom natten och jag inbillade mig att det var startskottet och att hon hade cancer Skäms. För att försvara mig själv, vi har ju kämpat mycket för den här graviditeten med många behandlingar och flera missfall etc så jag tror att det har med det att göra. Undanträngda känslor sedan dess bubblar upp lite då och då. Ska ta itu med det när bebisen är ute om det håller i sig.  
  • Repan

v. 31 nu, +10 kg på vågen och jag börjar väl se ljuset i tunneln tror jag. Räknar ner varje dag, en dag mindre att behöva ha foglossning på. 

Bebis är mycket lugnare nu i magen, mer svepande rörelser och mycket mindre sparkar, inga öht där hen kan ta sats liksom, får ävl inte plats längre?

Mycket hicka. Jag har letat efter hjärtljudet med stetoskop i flera veckor men aldrig lyckats hitta det,  typiskt :) Spjälsängen är uppe, vi har köpt en gammalt skötbord som jag bara ska toucha upp med ett lager vitt till för fräschhetens skull och det är mest apoteksprylar kvar att köpa nu, termometer och barnalvedon och lite sånt där. Fick en klasskamrat att köpa amningskudde för 139 spänn på ullared när hon var där, så bra!

Väntar mest nu med andra ord. Det börjar bli jäkligt segt det här. Mot slutet lär man ju vilja trycka ut ungen trots att värkarna inte startat ;)

Bebis BF 20 december 2013
  • Förstaförsökaren26

En säkert otroligt dum fråga nu - men de senaste dagarna så har jag känt som bubblande nere vid blygbenet typ. Kan det vara så att hon har vänt sig neråt? :S

Svar på tråden December bebis 2013