• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • siolina

Men sjunker magen om bebisen fortfarande ligger rörligt?
    Och hur vet man om magen har sjunkit?

• Lina1990

Siolina: vet inte men jag fattar inte hur graviditetsmånaden är tänk för jag har nio veckor kvar te bf o det ser jag som över två månader så då får jag inte ihop hur jag kan ha varit i åttonde månaden i två veckor :p jag säger sjunde nu så nästa vecka tycker jag att jag går in i åttonde för då är det åtta veckor kvar. Man brukar ju räkna en månad som fyra veckor men det stämmer ju inte helt heller egentligen :p

• MissKaos

Magrn sjönk aldrig på mig med sonen. Men han var fixerad mot slutet. Denna bebisen sjönk magen poff samma natt som jag gick in i sista trimestern. Vet inte hur den ligger därinne bm ska få kolla imorgon. Dom har inte velat klämma pga mina sdr. Men nu är dom helt ok.. och jag vill veta!

Man ser om magen sjunkrt den flyttar sig markant neråt..

siolina skrev 2013-10-15 11:49:18 följande:
    Men sjunker magen om bebisen fortfarande ligger rörligt?

Och hur vet man om magen har sjunkit?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moruri

Min mage sjönk sista månaden med lillen, då såg det mer ut som en homer Simpson mage, haha. Lite mer åt ölmage hållet alltså, haha!

• MissKaos

*asg* hoppas jag inte får hans färg bara.bkan man inte gråta sig till en annan igångsättning på bf om man känner sig som Homer? Snacka humanitära skäl! *fnittrar hysteriskt*

Jag såg ut och kände mig som en strandad val sist

moruri skrev 2013-10-15 12:34:24 följande:
    Min mage sjönk sista månaden med lillen, då såg det mer ut som en homer Simpson mage, haha. Lite mer åt ölmage hållet alltså, haha!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • siolina

Okej, men då kanske min har sjunkit då. Får den är liksom hängigare nu. Fast då har det tydligen inget att göra med huruvida bebisen ligger att göra?

Gör era sammandragningar ont eller? Jag har sammandragningar mest hela tiden, så fort jag går i princip, men det gör ju inte ont eller så utan blir mest lite obekvämt, så jag tänker att det inte är någon fara. Och bm kan ju klämma på magen utan att jag får sammandragningar förresten. Jag tänker att man märker om det är något man borde passa sig för eller hojta till om? 

• MissKaos

Så länge det inte gör ont eller blir regelbundet så ska det vara ok.

Tydligen kan det vara både barnets position och magmusklerna som ger efter som gör att drn sjunker

siolina skrev 2013-10-15 12:41:03 följande:
    Okej, men då kanske min har sjunkit då. Får den är liksom hängigare nu. Fast då har det tydligen inget att göra med huruvida bebisen ligger att göra?

Gör era sammandragningar ont eller? Jag har sammandragningar mest hela tiden, så fort jag går i princip, men det gör ju inte ont eller så utan blir mest lite obekvämt, så jag tänker att det inte är någon fara. Och bm kan ju klämma på magen utan att jag får sammandragningar förresten. Jag tänker att man märker om det är något man borde passa sig för eller hojta till om? 

• FiaFunderar
    sarak skrev 2013-10-15 07:39:44 följande:

Tiden springer iväg! Bara 50 dagar kvar! 32+5 idag. Går snart in i vecka 34! 

Jag har maaaassor kvar att göra innan bebis kommer. Det mesta är köpt men ligger undangömt i förrådet, vårt sovrum är långt i från klart så jag har ingenstans att packa upp det. Badrumsrenoveringen pågår fortfarande, så kan inte montera dit skötbord... Vill tvätta bebiskläder och stryka och lägga i lådor! Inte spackla och slipa golv smile4.gif

Bjuder på 2 bilder. Ingen bra kvalitet, men på den framifrån tror jag ni kan se lite hur snett min navel sitter. Ser sjukt kul ut i verkligheten.

Jag har 60 dagar kvar idag! Jag hoppas verkligen att det går fort nu. Är så trött på den här graviditeten...

Fin mage!!
  • gosnosen
    siolina skrev 2013-10-15 12:41:03 följande:

Håll bara lite uppsikt så det inte är en urinvägsinfektion som spökar! Om du känner obehag från blåsan eller när du kissar och så.
  • siolina
    MissKaos skrev 2013-10-15 12:58:09 följande:
    Så länge det inte gör ont eller blir regelbundet så ska det vara ok.
    Tydligen kan det vara både barnets position och magmusklerna som ger efter som gör att drn sjunker
    Tack. Nu har jag haft min privata lilla frågestund. Så typiskt att frågorna dyker upp efter att man varit hos bm, och inte precis innan eller under besöket.

Annan fråga förresten. Vaccinerar ni er mot influensa? Jag hoppar över det.
Svar på tråden December bebis 2013