• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Lina1990

Puh då va vi klara på Ullared! De vi hitta var svart åkpåse med fårskinn, babybjörn bärsele, gosedjur med speldosa, 4 amnings bh, amningskudde, örontermometer, babybjörn babysitter, babygym, täcke å kudde till spjälsäng och täcke o kudde te vagn, två par sängkläder vardera te vagn och säng, fyra par lakan, fyra par plastad frotté, tre dräggelhaklappar, bh skydd, tvättlappar, tork handdukar, våtservetter, pyjamas, tre bodys, ett par byxor, badbalja och sittgrej till badet, spjälskydd, mobil till säng. Säkert glömt saker nu men detta gick på ca 5500. Åkpåse, sele och babysitter ligger på ca 1000kr styck så det är väl en femhundring man sparar per sak på dom om man skall köpa det. Vi hitta allt vi skrivit upp utan amningskläder, riktigt dåligt utbud på det tyvärr.

• MissKaos

Fast man spar ju på att köpa det som är bra och håller! Bh arna är jättebra om du köote enfärgade. Hade dom m Isak och långtidsammade.sköna att sova i!

Lina1990 skrev 2013-10-18 16:52:55 följande:
    Finns billigare av allt med :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Lina1990

Ja vi kände de me, e ju ändå billigare än i babyaffärer så man sparar ju på de ändå :) köpte enfärgade och den lite roligare i spets.

• mallabralla
    Prins Williams Mamma skrev 2013-10-17 12:29:15 följande:

Skall på akut besök hos barnmorskan imorgon förmiddag, dom skall känna hur bebisen ligger jag har haft jätte ont nu i några dagar, lite nervös då jag har som sagt ett för tidigt fött barn sedan tidigare kan man få reda på hur mycket bebisen kan tänkas väga?

William 110428 Jasmine bf 131130
    Hej! Hur gick det för dig? När föddes ditt första barn? Håller tummarna för att allt såg ok ut.
  • sarak

Usch vaknade i natt på rygg och magen var alldeles kall. Vänder mig alltid från sida till rygg när jag somnat. Men detta var första gången magen blivit sådär kall. Måste ha påverkat blodtillförseln. Känner mig orolig att det skulle kunna skada bebis. Vad tror Ni?

• moruri

Va as nojig med hur jag sov när jag väntade sonen. Läste att man skulle ligga på höger sida. Nu orkar jag ärligt inte bry mig om hur jag sover. Och är inte orolig heller. Tror inte bebis dör bara för jag råkat Vända mig i sämnen. Oftast ligger jag lite halvt på mage eller rygg. Hatar verkligen att sova på sidan, vaknar var 20 min av att jag får ont i höften och måste byta sida. Asstörigt!

• MissKaos

Jourcentralen på fm. Herpes i örat. Ända in på brosket fanns sår och blåsor. Kan inte äta medicinen man kundet fått om man inte vore gravid. Salva och bedövningssalva blev det. Kunde inte sova inatt pga smärta. Och nu akut Magont. Går det inte över måste jsg väl ringa fl.

Ska på fest ikväll såg så fram emot det. Har inte gjort ngt kul på en evighet. Vet nu inte om jag ska gå. Trött har ont och nu magen. Och låg. N

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Provade den i spets men den kliade på mig tyvärr.. jag köpte halkskydd till skorna. Tänkte gjort det föra året redan men jag gjorde aldrig det. 40kr kolladr på apoteket idag runt 200kr!

Köpte till manen med dom går löpa med. Känns som en rejäl besparing. Även tvättlappar spar man ju massor på. Och pumpakärnor solrosfrön etc som jag äter är bra mkt billigare.. tråkiga saker kanske men min vagn för 5000kr är nog en hel del besparing på i längden.

Lina1990 skrev 2013-10-18 17:49:44 följande:
    Ja vi kände de me, e ju ändå billigare än i babyaffärer så man sparar ju på de ändå :) köpte enfärgade och den lite roligare i spets.

Svar på tråden December bebis 2013