• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • siolina
    gosnosen skrev 2013-10-15 13:26:08 följande:
    Håll bara lite uppsikt så det inte är en urinvägsinfektion som spökar! Om du känner obehag från blåsan eller när du kissar och så.
    Nope, inget kiss- eller blåsrelaterat obehag. Har visserligen bara haft urinvägsinfektion en gång men jag minns känslan. Vanliga sammandragningar tycker jag det är bara.
  • MissKaos

Livmodern styrketränar inför förlossningen!

siolina skrev 2013-10-15 13:40:29 följande:
    Nope, inget kiss- eller blåsrelaterat obehag. Har visserligen bara haft urinvägsinfektion en gång men jag minns känslan. Vanliga sammandragningar tycker jag det är bara.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • siolina
    MissKaos skrev 2013-10-15 14:19:06 följande:
    Livmodern styrketränar inför förlossningen!
    Ja, precis, kul att något i den här kroppen gör det för mycket annan träning får jag inte till... :( Blir en låååååång väg tillbaka sedan.
  • MissKaos

Här med. Håller igång men ingen löpning sedan v10. Planen är en halvmara i oktaver. . Måste hålla nere målsättningen och satsa på att ta mig runt. Ings tider. I jan räkbsr jag med promenader och bäckenbottenträning/stabeliserande träning. Sen får man bygga åå efterhand. Längtar ut att löpa trail nu det är ju perfekt väder..

siolina skrev 2013-10-15 14:21:49 följande:
    Ja, precis, kul att något i den här kroppen gör det för mycket annan träning får jag inte till... :( Blir en låååååång väg tillbaka sedan.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Min gubbe är uppmuntrande btw. Den formen du varvi kommer du nog aldrig mer tbx till.

Tack tack.

• Äntligengravid

Vad mysigt att det redan kommit bebisar. Fast lite väl tidigt kom dom ju. Grattis till er

Har varit till barnmorskan idag. Allt såg bra ut. Bebisen ligger med huvudet nedåt. Blodvärde var 113. Glukos 4,6 och magen var 34 cm. Är så glad att jag slipper järntabletterna. Mina andra graviditeter har jag fått äta dom från början och fått problem med förstoppning. Har fortfarande mycket onda sammandragningar men foglossningen är lite bättre just nu. Krångel med försäkringskassan har det varit oxå. Gör ju inte precis att man blir mindre stressad. Har nu efter lång väntan fått godkänd halvtidssjukskrivning. Men från 25 september ville läkaren att jag ska vara sjukskriven på heltid. Så vi får se om om kommer bevilja det. Verkar ganska kört tyvärr

• Förstaförsökaren26

Kom just från BM, låg strax ovanför kurvan med Sf måttet hehe. Å vi kände efter å lillen låg med huvudet neråt! Fick känna själv å det var så häftigt! Nu ska jag till Uni för lektion till 21 :( urk jobbat 5:30-16 å nu skola. Men snart slutar jag woop woop :)

• Sanktb

Bebisen vände sig med huvudet upp och stjärten neråt, jag har känt sparkar neråt och fick det bekräftat på UL. Så jag hoppas att den vill vända sig tillbaka av sig själv snart.

• Em me

Så var det vecka 34! tänk vad det börjar närma sig!! börjar kännas lite tungt så tack och lov för fogbältet, sen jag testade det vill jag inte vara utan!!

var på föräldra gruppsmöte i måndags med, vet inte vad jag ska säga om det, känns som om vår kommun drar in på allt...    ingen andningskurs, ingen gravid yoga, ingen gravidvattengympa.. finns ingenting!! alla ska ta med fika en gång var och sen ska man ändå betala 15 kr var för kaffe? jag dricker inte ens kaffe och 15 kr per person, då undrar man ju vad överskottet går till? jaja, 30 kr är väll inte så mycket, men då kunde lika gärna barnmorskan stått för fikat med... jag kanske är bitter, men hur har ni det?

sen undrar jag hur många som sysslar med dessa knipövningar? inget jag tänker på, men antar att jag borde! men jag är inte säker på att jag fattar?      

• moruri

Varit hos bm. Olika varje gång, lite jobbigt. Min på semester, hon jag egentligen skulle ha är nu sjukskriven, så bara massa vikarier.. :/ tycker det är rätt jobbigt med massa olika. Känns ju lite privat alla dessa undersökningar osv. Och alla ska kommentera att " oj har du redan en sån liten son redan, blabla".
    Allt såg bra ut iaf. + 6 kg. Normalt blodtryck, hjärtslagen låg på 150, hb 120.
    Imorgon ska jag på tul, ska bli så mysigt att få se lillskiten igen! Hoppas lillen kommer va i samma viktklass som brorsan vid födseln (3307g). Känns lagom!

Svar på tråden December bebis 2013