• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Prins Williams Mamma

Skall på akut besök hos barnmorskan imorgon förmiddag, dom skall känna hur bebisen ligger jag har haft jätte ont nu i några dagar, lite nervös då jag har som sagt ett för tidigt fött barn sedan tidigare kan man få reda på hur mycket bebisen kan tänkas väga?

William 110428 Jasmine bf 131130
  • moruri

Om man gör ett tillväxt ultraljud så kan de räkna ut påt ungefär vad de väger vid bf.

Gjort världens klipp! Köpt två superfina tripp trapp stolar på blocket för ynka 400 riksdaler. Supernöjd! :D
    Hade tripp trapp själv när jag va liten, så kul att mina lillkillar också ska få varsin! Funderar på att kanske måla om dom i några riktigt lysande färger!

• Irlais

Hade besök hos BM idag, alla värden såg bra ut med SF-måttet på 31-32 (v33+6), hjärtslag på 152. Hon kände efter hur bebisen ligger utan att jag frågade så det är väl runt nu de börjar kolla kanske, eller så kom hon ihåg att jag frågade förra gången. Jag blev väldigt förvånad i alla fall för bebisen hade lagt sig med huvudet ner, och putade ut rumpan så den stack ut bredvid min navel haha. Hoppas att den håller sig rättvänd nu men jag räknar inte med det. 

BM började prata om att man ska vila upp sig nu och att hon tycker man gott kan vara hemma "sjuk" någon dag ifall man är för trött och behöver den tiden. Att det är viktigt att prioritera - är jobbet verkligen det absolut viktigaste nu verkligen? Höll på att börja grina, är så jäkla trött på att jobba nu. Ska försöka ta till mig det hon sa även om timingen är dålig, massor att göra nu innan jag går på ledighet...   

• MissKaos

Räkna med det.. jag mår lite dåligt av hur mkt jag har bränt av idag.. tvättlappar amningsinlägg i mängder! Och en handvirkad filt för 250kr.. för dyr men otroligt söt. Ett stort pkt babyleksaker 149 och en massa strumpor till mig och maken. Hans är indlagna ijop med choklad till jul. Tråkigt men han vill inget ha. Och lakan till min bror. Därpå en del livsmedel deo fot/hand kräm mm. Nya inneskor till mig.

Känner mig nu färdighandlad på prylar till bebisen.

Amningstrlöjorna funkade inte för mig. Tyvärr.

Bor du i gbg? Jag missade en viktig sak.. skötbädd.

Babykläder finns nu massa fint. Man går leta på både flick/pojk. Jag har köpt redan så det blev en pyjamas en heldress och strumpor!

Hittade lite kläder till stora killen som jag inte vet om han eg behöver men en femåring lär väl döda jeans i vår.

mamma till oliver skrev 2013-10-17 09:06:45 följande:
    Ja i morgon fredag gör jag Ullared också :) jäklar va jag ska shoppa :) hoppas o hitta mycket :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Finns ju allt! Nappar köpte jag. Och nytt spjälskydd! Gillade inte vårt gamla.

Ngt man inte får missa.. regnskydd och myggnät till vagnen!

Lina1990 skrev 2013-10-16 21:41:00 följande:
    Vi skall till Ullared på fredag misskaos så du får säga till om du hittar nått riktigt fynd man inte får missa :) idag hämta vi vagnen och babyskyddet, trodde allt skulle kännas lite verkligare när man hade vagnen men nä jag kan fortfarande inte förstå att snart kommer vårt barn ligga där :p

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mamma till oliver

Miss kaos: härligt att det finns mycket :) nä jag åker 60 mil ca från Gävle :) lite långt men vi har hyrt stuga :)

• Repan

Tack för alla tankar om sjukskrivning! Tror det blir en sån efter 6e december, ska prata med min studierektor osv. Att bara ha en kurs att ta igen före hösten känns görbart och det är nog mer värt att verkligen vara utvilad inför förlossningen och första tiden.

Bebis BF 20 december 2013
  • MissKaos

Ha kul! Träffade en familj som hade handlat för 8000kr och var inne igen. Gissar på lika mkttill för dom. Två barn bo bebis på g där..

mamma till oliver skrev 2013-10-17 22:07:46 följande:
    Miss kaos: härligt att det finns mycket :) nä jag åker 60 mil ca från Gävle :) lite långt men vi har hyrt stuga :)

• cupcakekiller

Finns det amningskuddar på Ullared? :) Skulle ha åkt dit i november men mannen vågar inte släppa iväg mig själv med hans systrar ifall jag skulle föda där nere så tänkte skicka med dom en inköpslista istället.

• MissKaos

Ja det gör det

cupcakekiller skrev 2013-10-18 15:57:57 följande:
    Finns det amningskuddar på Ullared? :) Skulle ha åkt dit i november men mannen vågar inte släppa iväg mig själv med hans systrar ifall jag skulle föda där nere så tänkte skicka med dom en inköpslista istället.

Svar på tråden December bebis 2013