• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

*s*

Tveksamt om det fungerar.. men så gott! Basilikaavkok är ji med ngt som ska fungera. Sjud 3tsk torkad basilika i ca 10-20 min sila och drick. En liter/dag lär vara lagom. Och 3tsk kanel i te.

Själv gör jag hsllonbladste med en litenbit kanrlstång och några nejlikor i. Smakar gott!

Varför inom 3v? När har du bf? Jag ät 34+0 imorgon!! Så om tre v är lagom. Men tror mer på om sju..

Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-26 19:58:47 följande:
    Åhh pepparkakor ska jag testa genast!! Vill så gärna få min plutt snart! Inom 3(!) veckor helst!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Misskaos - har förvisso BF 15 dec så är i v 33 nu 32+ 5 :S men vill gärna få 2-3 veckor tidigare. Runt v 37 36+0 känna lagom! Så 4 veckor då :) hehe

• MissKaos

14 dgr innan ja tack! Gick över 16dgr sist. Jobbigt! Dessutom blir det 21dec! lite jobbigt att komma hem dagen före julafton från bb och hs gäster 24.

[quote=71494825][quotifs bara mina föräldrar som får ta med mat men ändå. Vill samtidigt ha ett ok firandet för sonensskull..

-nick]Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-26 20:40:57 följande:[/quote-nick]Misskaos - har förvisso BF 15 dec så är i v 33 nu 32+ 5 :S men vill gärna få 2-3 veckor tidigare. Runt v 37 36+0 känna lagom! Så 4 veckor då :) hehe[/quote]

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Misskaos - ja, ni som har barn sen tidigare förstår ja gärna vill ha lite tidigare! Vi får hålla våra tummar å tår att de tittar ut lite tidigare - förutsatt att de mår bra de vill säga! :)

• MissKaos

Ingen vill gå över länge!*vet*

Tyvärr är statestiken mot mig. Man har gärna ungefär samma grav längd enl läkaren på mvc. Hittade statestik på att om ettan är överburen är det mrr än 50% risk att nästa med blir det.Men hoppas kan man ju göra!

Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-26 20:52:07 följande:
    Misskaos - ja, ni som har barn sen tidigare förstår ja gärna vill ha lite tidigare! Vi får hålla våra tummar å tår att de tittar ut lite tidigare - förutsatt att de mår bra de vill säga! :)

• MissKaos

Ja verkligen! Om man äter tillräckligt många pepparkakor borde man väl helt enkelt trycka ut bebisen för att det blir fullt?

Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-26 21:07:04 följande:
    Åh fy :( alla som jag känner har fått sina 2-3 veckor innan BF! Hoppas innerligt att den trenden håller i sig!

• MissKaos

Slempropp ser ut som snor. Ieuuuu! Äckligt. Ok detta var väldigt väldigt lite så drt kan ju återbildas eller kladda i veckor. Men yack.

Svar på tråden December bebis 2013