• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Äntligengravid
    Em me skrev 2013-10-27 14:39:35 följande:

va gullig du är som bryr dig så mycket! tack! har haft uvi och de har jag märkt kan jag säga!  men de känns inte på samma vis då man är gravid sa de ju när jag pratade med de... tycker inte kisset luktar illa, är ju så utspätt så kissar typ vatten, dricker mycket;) men tycker inte flytningarna luktar mumma... luktar typ som man har tränat med binda eller något... bytte trosor innan för andra gången så jag kände mig lite fräschare. men då har jag ju luktsinne som jag vet inte vad med... inget luktar gott! jag skulle ta de lugnt sa de bara och ringa igen om jag får ont eller något.

en annan sak är dessa blemmor som helt plötsligt ska envisas, har lite sån hy att jag har ju nån finne då och då och lite orena porer.. men nu är det flera åt gången, blir galen och känner mig ful! sånna ömma finnar som typ bara blir svullnader med, vart kommer de ifrån!!!!  
    Jag har oxå haft urinvägsinfektion tidigare (väldigt ofta). Känner alltid av det ordentligt. Men när jag varit gravid har jag kunnat haft det utan att känna det. Ska kontakta min bm nu i veckan för att kolla om jag kan ha det nu. Känner inget men tycker kisset luktar annorlunda och så får jag mycket ondare sammandragningar när jag är minsta lilla kissnödig

• Catis

Åh va lilla Alba ser pigg ut. Hejja lilla tjejen! 
    Supersöt med stora fina ögon. 

• MissKaos

Men tjejer! Tänk att vi med har en sån liten liten sötis i magen och hon är ju ruskigt söt! Åhhh kan man få lukta?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Catis

Jag har svårt att förstå att det är en sån där liten goding i magen. 
    Ska bli underbart att snusa bäbis snart. Men som sagt de känns overkligt faktiskt. 

• moruri

Mammatilltvå85: superfin!!! Sån gullig bild med cola flaskan ð???ð???ð???ð???

• MissKaos
    Catis skrev 2013-10-27 19:55:32 följande:
    Jag har svårt att förstå att det är en sån där liten goding i magen. 
    Ska bli underbart att snusa bäbis snart. Men som sagt de känns overkligt faktiskt. 
    Eller hur? Jättesvårt...
    MInns att jag tänkte Herregud! När vi skulle åka hem från BB med Isak. Får vi ta med den här fina bebisen HEM? Ska dom inte kolla oss? Inga kontroller? Hallå.. Tänk om vi gör fel? Typ. Helt surrealistiskt. Och han var ju med än dubbla Alba..
    ... längar ju ihjäl mig nu Fast denna veckan ska bebisens rum bli klart. IMorgon kommer målaren och ska slipa. Måste lägga mig nu..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • mallabralla

Alba! Så himla fin! Hon är alldeles underbar! Grattis och hoppas allt fortsätter att gå bra : )

• IdaJ

Mammatilltvå85: Vilken fin liten tjej!!! Och såå himla liten. Nu längtar man efter sin egen :)

Svar på tråden December bebis 2013