• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Jag känner en enorm skillnad på behovet hos min son nu mot när han var mindre. Han behöver stimulans på ett sätt som inte går ge hemma med gruppverksamhet kompisar

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak

Vecka 35 idag!! Barnmorskebesök i morgon, spännande. Över 3 veckor sedan sist!! Mår så oförskämt bra, tipptopp form. Hoppas alla prover hos BM i morgon visar samma sak!

• MissKaos

Vad skönt att må så bra! Här är man sliten på kvällarna med fogont. Tror dock det blir bättre när vi får ordning härhemma. Slipper hantverkare och får lite ordning. Trivs inte i kaoset nu.

Började på bb väsksn igår genom att packa en necessär

sarak skrev 2013-10-24 21:27:31 följande:
    Vecka 35 idag!! Barnmorskebesök i morgon, spännande. Över 3 veckor sedan sist!! Mår så oförskämt bra, tipptopp form. Hoppas alla prover hos BM i morgon visar samma sak!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Irlais

När blir du av med hantverkarna MissKaos? Kul att kunna fixa i ordning sen också när det är klart kan jag tänka mig :)

Här började dagen med bråk med sambon, ska på amningskurs på MVC idag och sambon kläckte ur sig några mindre genomtänkta kommentarer om kursen och om amning. Jag både skrek på honom och grinade inne på toa. Hann gå många svordomar i mitt huvud på vägen till jobbet nu, men tur som bad han om ursäkt för en stund sen... 

• Tuttiluttan

I onsdags va vi på rundvandring på den förlossning som vi tänk föda på. De va väldigt känslosamt. Har fortfarande inte riktigt förstått att man snart kommer få en liten.

Jag börjar så smått få lite ångest över förlossningen är rädd för vad som komma skall. Jag kan inte riktigt förställa mig hur allt kommer gå, hur jag kommer va och hur ont det kommer göra.

Ärligt så är jag rädd för det, är rädd jag inte fixar det, att jag inte kan hantera smärtan..

Har inte lagt en tanke på förlossningen under hela graviditeten, har inte velat tänka på det men nu gror de lite i bakhuvudet varje dag.. :'(

V.33

• Förstaförsökaren26

Tuttiluttan - Så kände jag förut, men min värsta skräck nu det är att spricka där nere :S Men man får försöka tänka att kvinnor har klarat detta i så många år så det gör vi oxå!!! Jag försöker slå bort tankarna på vilken smärta jag kommer att ha å tänker istället på min lilla skatt som kommer! Vill bara få föda nu är gaaaaaaaalet trött på att vara gravid! Är kanske fel av mig - känner mig lyckligt lottad men det räcker nu liksom!!

• FiaFunderar
    Tuttiluttan skrev 2013-10-25 09:10:18 följande:

I onsdags va vi på rundvandring på den förlossning som vi tänk föda på. De va väldigt känslosamt. Har fortfarande inte riktigt förstått att man snart kommer få en liten.

Jag börjar så smått få lite ångest över förlossningen är rädd för vad som komma skall. Jag kan inte riktigt förställa mig hur allt kommer gå, hur jag kommer va och hur ont det kommer göra.

Ärligt så är jag rädd för det, är rädd jag inte fixar det, att jag inte kan hantera smärtan..

Har inte lagt en tanke på förlossningen under hela graviditeten, har inte velat tänka på det men nu gror de lite i bakhuvudet varje dag.. :'(

V.33

Jag var inte ett dugg rädd eller orolig när jag kom i. På förlossningen för 17 månader sen... Men usch vad jobbigt det blev!

Jag har en jätterädsla inför förlossningen nu. Det var sååå jobbigt förra gången. Fruktansvärda värkar i 24 timmar och krystvärkar i 59 minuter. Jag var helt säker på att jag var på väg att dö i slutet. Det var riktig dödsångest.

MEN man klarar det och när bebis är ute så är smärtan glömd. :)
  • moruri

Lite plåster på såren förstagångsföderskor!
    Var livrädd inför förlossningen med sonen MEN, jag klarade mig hemma med dusch länge, kom in till förlossningen vid 3 på natten. Dusch och lustgas, lite "morfin" på det! Helgött, vid klockan 6 säger de " nu är du öppen och kan börja krysta", 12 minuter senare flyger Ferdinand ut och all smärta släppte!
    Sprack ingenting, blödde 2 veckor efteråt bara, började ha sex igen 3 veckor efter förlossningen!

Fantastisk förlossning med andra ord! Jag var så inne i smärtan och så fokuserad på att andas rätt så man kände sig mest hög?

• sarak

Barnmorskebesöket avklarat. Bebis ligger fixerad med huvudet långt ner. Sf-mått 33. Allt ser fint ut. Jag känner mig galet energisk, lycklig och hög på livet. Har tagit semester hela dagen. Ska göra de sista inköpen till bebis. Sen ska helgen spenders till att packa bb-väska. Sambons barn åker med farmor och farfar till Spanien nästa vecka. Ska bli skönt att få vara ensamma och göra planer för förlossning och livet med bebis. Och bara få rå om varandrA.

• MissKaos

Jag frågade om vi kundr göra det igrn. Snart! Dagen efter fl...

Det gör ont. Apont. Men det är kraft i det. Och det går över. Eda och tandläkarbedövning hjälpte mig. 15h på sjukan och ett par dygn hemma innan dess. Tror jag hafe hjälp av mkt yogande använde spontant den andningen. Och att jsg hela tiden har tänkt att kroppen kan detta. Bara att åka med..

Svar på tråden December bebis 2013