• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Felinne
    siolina skrev 2013-10-25 20:53:49 följande:

Blir bara tröttare och tröttare känner jag. 6,5 veckor kvar. Hur trött kommer jag bli? Allt går så enormt långsamt. Samtidigt känns det som överdrivet gnäll, eftersom jag mår så pass bra. Lite foglossningsvärk och förvärk har jag och lite trött är jag men det är långt ifrån förskräckligt. Har nog inte ens fattat att vi på riktigt kommer få en bebis snart.

Precis så känner jag också.

Är extremt trött på att jobba heltid men det går ju liksom inte att sjukskriva sig ned motiveringen att det känns meningslöst att arbeta. Önskar att jag hade något riktigt att klaga över mer än trötthet och tristess, för det känns så gnälligt om jag skulle klaga på tillvaron när jag har det hur lätt som helst. Sedan får jag dåligt samvete för att jag tänker så! Suck.

Min man försökte muntra upp mig genom att säga "ja men glöm inte att det är två månader kvar och du är rätt stor redan". Gulligt att han trodde det skulle hjälpa, men det gjorde det inte riktigt :)
  • linasägerhej

Igår hände det nåt minsann, min mage "försvann" :) Var på UL i förrgår och det konstaterades att liten låg i säte fortfarande. Är i V. 33, snart 34 och innan 36 borde de tydligen vänt sig.. Så igår bökades det runt som bara den. Det var härsen å tvärsen och spark å spjärn. Vips, så var sparkarna på andra sidan magen, det. Började sticka i blygbenet ovh ila i låren. Fick mensvärk. Jag är helt övertygad om att hen vänt sig nu, ovh på kuppen blev jag "av" med magen... Klart den finns kvar, men inte alls sådär stor och otymplig! :) känns helmärkligt. Med Mina två tidigare har jag bara blivit större å större å större... Nu är det nästan, ok inte riktigt, så att brösten står längre ut än magen. :) ( fast drar en F kupa :) Nån som upplevt ngt liknade?

• MissKaos

Försöker packa bb väskan. Går sådär.. får nog leta upp en större väska alt ha en till mig o en till bebis.

Nessesär

Amningstopp kort ärm

Amningströja Lång ärm

3 trosor

3 strumpor

2 amningsbh

1nattlinne

Tofflor

2ombyten till bebis strl 50

2 ombyten strl 56

1 pyjamas i varje strl

Hjälmmössa strumpor tossor

Overall ute mössa

1nalle (ser så mysigt ut åå foton med en nalle i baljan)

1tunn och en ngt varmare filt.

Tvättlappar

Ska ner mjukisbyxor till mig med. Vill ha i bärsjal..

Vad har jag glömt? Tom Sportflaska och energibarer.

Mer?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moruri

Kanske bindor om du inte uppskattar de som de erbjuder på sjukhuset?
    Får ni blöjor på bb?

• MissKaos
    moruri skrev 2013-10-26 16:03:44 följande:
    Kanske bindor om du inte uppskattar de som de erbjuder på sjukhuset?
    Får ni blöjor på bb?

Har lagt lite bindor i nessesären. Får nog lägga ner några till. Deras vill ju fastna i brodyren...
    Blöjjor har dom ja! Även kläder till bebis men dom vill jag inte ha.. Dom är fula och blir tvättade i deras skitstarka tvättmedel...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • moruri

Ska packa ner bebiskläder när lillen somnat! Har ett urgulligt stickat set som mamma köpte av en tant som stickat för 25 kr. Va tänkt till en docka, men passar perfekt till en nyföding!

• MissKaos
    moruri skrev 2013-10-26 16:51:55 följande:
    Ska packa ner bebiskläder när lillen somnat! Har ett urgulligt stickat set som mamma köpte av en tant som stickat för 25 kr. Va tänkt till en docka, men passar perfekt till en nyföding!

Mysigt! JAg lär väl hinna packa om det där och byta prylar ca 10ggr. Om kassen behagar torka så jag kan lägga i babykläder filtar etc i den.
  • MissKaos

SÅ!! Nu är prylarna i två väskor. Tillsist..
    Testar teorin om att Peparkakor skulle tidigarelägga förlossningen hittade seriöst nån som trodde det och tha, sämre metoder finns ju..

• MissKaos
    Teori värd att testa! Detta ska då (enl fl) kunna tidigarelägga/underlätta förlossning.  Hittar tyvärr inget om saffransbullar, men om någon åt det och sen så blev det bebis så berätta gärna.  Samma med julmust...
  • MissKaos

Apelsiner trodde en. Hallonbladste clementiner och pepparkakor. Väääldigt mumsigt--

Svar på tråden December bebis 2013