• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Dom stoppar ingrt från 34+0 sa dom till mig

Repan skrev 2013-10-23 15:51:57 följande:
    Oj då! Hoppas allt går bra.

Trodde man lät förlossningen fortgå från vecka 34, men det kanske är från 34 + 0 ? 

Ska vara samma oavsett barn (här i gbg) svår situation mao. Kanske ska du tolka det som att allt är väldigt bra med er inget att oroa sig för? Skönt att partnern blir inkluderad det är viktigt!
    Repan skrev 2013-10-23 15:53:29 följande:
    Ja lite trist men samtidigt är hon snäll och inkluderande med min fru liksom så lite blandade känslor.

Går på MVC Linné.

I vår information står det varannan vecka i alla fall, vet inte om det skiljer sig lite åt beroende på hur väl man följer kurvor, vilket barn, etc?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-23 18:55:45 följande:

Tips mot halsbränna??

Banan och filmjölk
  • MissKaos

Omeprazol

Tips mot halsbränna??

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • siolina
    Tips mot halsbränna??
    Äta lite och ofta. Undvika allt surt och starkt, samt kaffe.
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-10-23 18:06:49 följande:
    Dom stoppar ingrt från 34+0 sa dom till mig

Ska vara samma oavsett barn (här i gbg) svår situation mao. Kanske ska du tolka det som att allt är väldigt bra med er inget att oroa sig för? Skönt att partnern blir inkluderad det är viktigt!
    Ja jag tolkar det så, och på ett sätt är det skönt pga foglossningen. Vi har ju en bebis som ligger precis på den gröna kurvan i allt och jag avviker inte på något sätt i något. Vi var dock oroliga häromdagen och fick göra ctg på östra en kortis. Jag känner nämligen ibland skrapande känsla på insidan magen när bebisen rör sig. Men allt ser bra ut. De mätte inte fostervattenmängd men så länge hen rör sig och sf-måttet inte minskar eller jag märker att jag läcker så ska det vara lugnt. 
    Där fick vi möta världens varmaste och finaste barnmorska typ. Tänk om man hade haft henne! :)

Gick med oron i tre dagar innan jag gav upp, visste det inte skulle vara något fel, men inte till 100% liksom. Orkade inte med tanken på "tänk om jag har fel". Men som sagt, bebis mår toppen vad det verkar :) Så nu vet jag att den känslan av fosterrörelse är "normaliserad" nu eller hur jag ska uttrycka mig. Kanske växer bebis snabbare än livmodern hinner med och så har jag så pass mycket blåmärken eller liknande på insidan? Kan spekulera länge men lär ju inte få svar. :) 
    Bebis BF 20 december 2013
  • Repan
    Tips mot halsbränna??
    medicinering när det är som värst.

Aldrig äta sig väldigt mätt.
    Fil och banan som sagt!
    Citrusfrukter brukar inte vara en hit!
    Kaffe funkar verkligen inte
    Aldrig bli riktigt hungrig heller!

:)
    Jag kan inte heller dricka för mkt samtidigt - det bara åker rakt upp igen.
    Och så halvsitta när det är jobbigt, inte ligga. 
    Bebis BF 20 december 2013
  • MissKaos

På fl är alla jag har träffat sådär underbara. Födde på spec sist och dom var kanon! Har hävarit där 3ggr denna grav och då har fom med varit suveräna. Misstänkt fostervatten ett par ggr men då skulle det väl fortsatt rinna.. inte sluta.

Repan skrev 2013-10-23 19:40:14 följande:
    Ja jag tolkar det så, och på ett sätt är det skönt pga foglossningen. Vi har ju en bebis som ligger precis på den gröna kurvan i allt och jag avviker inte på något sätt i något. Vi var dock oroliga häromdagen och fick göra ctg på östra en kortis. Jag känner nämligen ibland skrapande känsla på insidan magen när bebisen rör sig. Men allt ser bra ut. De mätte inte fostervattenmängd men så länge hen rör sig och sf-måttet inte minskar eller jag märker att jag läcker så ska det vara lugnt. 

Där fick vi möta världens varmaste och finaste barnmorska typ. Tänk om man hade haft henne! :)

Gick med oron i tre dagar innan jag gav upp, visste det inte skulle vara något fel, men inte till 100% liksom. Orkade inte med tanken på "tänk om jag har fel". Men som sagt, bebis mår toppen vad det verkar :) Så nu vet jag att den känslan av fosterrörelse är "normaliserad" nu eller hur jag ska uttrycka mig. Kanske växer bebis snabbare än livmodern hinner med och så har jag så pass mycket blåmärken eller liknande på insidan? Kan spekulera länge men lär ju inte få svar. :) 

Svar på tråden December bebis 2013